E-Mu PowerFx en meer...!!!!!

weetje ook welke fx dat zijn (behalve de sx)
 
Goede ontwikkeling...
Wie weet trouwens hoeveel van die FX je tegelijk kan draaien?
 
Laatst gewijzigd:
Alles op een rijtje :

E-MU PatchMix DSP Version 1.60

Feature Enhancements:

* E-MU PowerFX (hardware-accelerated VST effects)
* Factory presets for Lite Reverb plug-in and 7 delay plug-ins
* Bypass all inserts
* WDM Support at 96/192 kHz (NOTE: Also requires E-MU Digital Audio System/Emulator X Driver patch 1.60 or later)
* Mouse-wheel support in PatchMix DSP
* Added Dual Monitor Support

Fixes:

* Fixed a bug where audio is dropped when a corrupted session file is loaded
* Fixed a bug when dragging and inserting a soloed or bypassed effect
* Fixed Auto-Delay compensation in E-Wire when using Cubase SX or Nuendo
* Fixed a problem where PatchMix DSP could not be opened after closing it using Alt-F4
* Includes changes from V1.02 Release

Driver patch V1.60

Feature Enhancements:

* WDM Support at 96/192 kHz (NOTE: Also requires PatchMix DSP V1.60 or later)
* Lite Reverb plug-in and 7 delay plug-ins

Fixes:

* Fixed a problem, which caused intermittent deterioration of audio quality in E-MU ASIO
* Fixed a loss of audio problem when changing ASIO latency settings
* Fixed a problem with saving User presets in the "Compressor" effect
* Fixed kernel fault when using ASIO drivers with WaveLab 5.0 (We would still recommend updating to WaveLab 5.01 or later and using WDM drivers)
* Fixed problem where SoundForge would sometimes freeze when recording at 24-bit
* Fixed WDM crashes when WinAmp and PatchMix were at different sample rates
* Fixed an audio stutter problem when using WDM drivers in Sonar 2.2 and 3.0
* Includes changes from V1.02 Release
 
Kicken!!!!

m'n problemen lijken te zijn opgelost!!! kan eindelijk weer "gewoon" cubase en soundforge tegelijkertijd gebruiken!

tis nog een beetje vroeg om uitgebreid te gaan juichen want echt intensief heb ik nog niet kunnen testen maar so far so good.


toch maar alvast een beetje juichen dan: WOEHOE! *D
 
En wat mooi is : PowerFx is ook gewoon te automatiseren in Cubase....

Na installatie van de nieuwe drivers stond m'n latency wel op 50ms....maar het werkt op 10ms ook gewoon goed....misschien dat ik later nog problemen tegenkom,maar het lijkt allemaal gewoon goed te werken...


Slim ook om tijdens de set-up de mogelijkheid te geven om de oude drivers te bewaren,om bij problemen terug te vallen op de oude...

Windows geeft wel de "handtekening" waarschuwing....maar op de E-Mu site stond dit ook al vermeld,die waarschuwing kun je gewoon negeren...



Ik heb alleen problemen om PowerFx in m'n (oude) Wavelab te gebruiken,komt door de latency van PowerFx,maar dat is helaas alleen te fixen door Wavelab 5.1 te kopen...


Nu nog wachten op de Emulator X updates....er worden steeds meer bugs bekend...
 
*kick*

Hebben er hier ook mensen ervaring met de FX op de 0404? Ik wil misschien deze kaart gaan halen, maar weet eigenlijk niet hoe het klinkt..
 
Sinds wanneer heeft een 0404 een DSP onboard dan? :confused:
 
E-DSP 32-bit Multi-effects Processor offers you over 16 simultaneous hardware-accelerated studio-grade effects with no CPU overhead - plug-in architecture allows you to add new effects as needed

:frons:
 
ik heb zelf de 1212m. En laat ik je een ding zeggen, die effects zijn geweldig! ook het vst support werkt zo makkelijk.

De 0404 kan dit ook, aangezien hij ook over een e-dsp chip beschikt. Let wel, er is een nieuwe update die vst support mogelijk maakt nl 1.60. Eerdere versies werkten nog niet.

@ nouveau:

je kan de dsp effecten in cubase gebruiken, niet de cubase effecten in de dsp laden. Welke effects dat zijn zie je op www.emu.com

@ virkaz:

weet ik ook niet precies. Maar als je bijvoorbeeld een effect laadt met reverb, kan je weinig andere effecten selecteren. Hij maakt de effecten die dan niet meer beschikbaar zijn donkerder. Trouwens, een effect bestaat meestal uit meerdere effecten. Een soort paralelle serie zeg maar. Je kan ook kiezen uit de zogenaamde core-effect, dit is bijvoorbeeld reverb-flanger etc.

Kwaliteit van de presets is zeer bruikbaar en zeker voor die prijs en geen processor belasting!
 
vind de effects niet zo super maar ja je krijgt ze erbij dus gegeven paard niet in de bek kijken. T is wel bruikbaar, een paar extra compressortjes is natuurlijk altijd handig. Hoeveel hangt idd af van DSP verbruik van t effect, is dus niet een vast getal, sommige fx zijn zwaarder op de dsp.
 
Ik wil het in principe alleen gebruiken om op te nemen, maar als er bruikbare fx op zitten is dat mooi meegenomen.
Compressors zijn hier ook welkom 8~

en die optische in.. kan ik daar nou de optische uitgang van de minidisk op aansluiten?
 
yep is standaard spdif formaat
trouwens door in cubase een fx channel te maken en daar een edsp effect te inserten kan je hem voor meerdere tracks gebruiken, zo spaar je wat dsp power
 
cool

dan is deze kaart kwa specs stukken uitgebreider dan de m-audio audiophile kaart, met een tientje verschil. :W
 
:)

maarrr ik verneem net dat de 0404 niet multicliƫnt is en de audiophile wel..
Houdt dat nou in dat ik bijv. geen softsynth samen met bijv. soundforge om op te nemen, open kan hebben?
 
Back
Top