Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door sten
Wat een leuk topic dit ! ik zal ook eens een wat posten:

Mijn stijl is (hard)trance / techtrance en dit doe ik in mijn studio die bestaat uit :

Een PC met een RME 9632 adat interface. Op deze pc draait cubase SX als sequencer/daw en een aantal softsynths/effect plugins (Battery2, z3ta, ohmforce, compressors/limiters, etc.).
Voor de AD-DA conversie gebruik ik een behringer DDX3216 en een RME ADI-8. Alle analoge apparatuur is hierop aangesloten. In cubase kan ik nagenoeg alle hardware over hardware/softwarebussen routen.

De hardware synths die ik veel gebruik in mijn produkties zijn:
waldorf Pulse (dikke leads en basjes),
waldorf MicroQ (veelzijdige synth voor een leuke prijs met goede (trance)leads, pads, etc),
waldorf XT (ondanks dat ik deze bijna niet kan programmeren gebruik ik deze vrij veel voor o.a. basslines, strings of tweede melodielijn).
NordRack2 (veelzijdig apparaat en goede controller :))
tx81z en akai s2000 (niet in gebruik)

Overige hardware: 2 x DBX 166xl (altijd in gebruik), Lexicon LXP-1 (altijd in gebruik), behringer compressor (niet in gebruik).

Ben erg tevreden met deze setup en mijn manier van werken. Ik werk met 50% software en 50% hardware. Afmixen doe ik softwarematig (afluisteren overigens op Mackie Hr824's).

Wat ik aan mijn setup toe zou willen voegen is een Sherman Filterbank, Drawmer compressor en misschien een keer een Access Virus A of B. Echter weet ik niet of die Virus iets toe voegt aan mijn synthcollectie (ik wil niet al te veel synths hebben om mee te werken).
Wat is jullie mening of commentaar of hebben jullie suggesties voor evt. uitbreiding?

Ik zie 3 Waldorf synths. De microQ is gebaseerd op de oscillatoren van de Pulse. Echter kan de microQ weer zoveel andere dingrn ie de Pulse niet kan dat er reden is om deze te houden.

De XT is vet maar moeilijk. Een synth die veel aandacht nodig heeft om het onderste uit de kan te halen.

De Nordrack is ook een prima bak die ik er altijd bij zou houden voor de Clavia sound.

Als je aan een Virus zou denken doe je het echt voor de Access sound. Als je die sound niet specifiek zoekt zou ik het laten. Je hebt namelijk al behoorlijk veel synth power staan.
De Shermans zijn erg cool, maar ook erg radicaal, let daar wel op!!

Een drawmer compressor kun je je geen buil aan vallen. Ik mis wel een beetje een drumbak.... misschien is dat in jouw muziekstijl anders maar ik zou toch echt altijd een vorm van hardware drumbak willen hebben.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik denk dat de Desktop je op dit gebied minder verbetering gaat geven dan je denkt. Maar goed...je hebt je Rack XL te koop gezet dus je merkt het vanzelf :D .

licht toe als je wilt


:biertje:
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Als je sommige dingen graag met software doet dan combineer je ze het beste lijkt me. Er zijn verschillende manieren om dit te doen.

Je kunt een hardware sequencer nemen die midi kan exporteren. Die kun je dan later in je softsequencer laden als je wilt.

Je kunt ook gewoon een software en hardware sequencer midi syncen. Dat werkt doorgaans ook prima.


Je kunt in je hardware sequenceren natuurlijk niet zo arrangeren als in bijvoorbeeld Cubase SX of Logic ofzo. Vandaar dat de combinatie denk ik beter is. Als je vanuit je software 1 eindmix wilt maken kun je met de eerste methode (midi importeren) alles in 1 project krijgen.

Maar dat hardware sequencen werkte voor mij dus super....maar ik kan niet bepalen wat jij handig vind werken.

misschien wel de moeite om eens de combinatie te proberen. voor minder dan 300 zie ik weleens rm1x, electribes etc te koop staan. kan leuke eerste stap zijn in de wereld van hardware sequencers....
 
Origineel geplaatst door Croaton
licht toe als je wilt

:biertje:

Je ziet nu geen Virus C meer in mijn gearlist staan maar heb deze wel 1 1/2 jaar gehad. Ik vond sounddiver nog de beste methode om de Virus te bedienen. De extra knoppen helpen natuurlijk wel maar voor sounddesign op zich is sounddiver een betere optie naar mijn mening.

Het is niet zo dat de Xl opeens slechter klinkt door het ontbreken van wat knoppen ofzo.
 
Origineel geplaatst door Croaton
misschien wel de moeite om eens de combinatie te proberen. voor minder dan 300 zie ik weleens rm1x, electribes etc te koop staan. kan leuke eerste stap zijn in de wereld van hardware sequencers....

Of de electribes midi kunnen exporteren weet ik niet. Rm1x 100% zeker wel!
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Je ziet nu geen Virus C meer in mijn gearlist staan maar heb deze wel 1 1/2 jaar gehad. Ik vond sounddiver nog de beste methode om de Virus te bedienen. De extra knoppen helpen natuurlijk wel maar voor sounddesign op zich is sounddiver een betere optie naar mijn mening.

Het is niet zo dat de Xl opeens slechter klinkt door het ontbreken van wat knoppen ofzo.

hmm, vond je sounddiver beter om te editten dan de desktop als zodanig....

ik heb ook nooit beweerd, dat de klank met meer knoppen anders wordt. ging mij puur om userinterface....

bedankt voor je moeite voor al mijn vragen/opmerkingen/losse impulsieve opmerkingen:halleluja
 
ik ook ik ook!

Genre: Drum n Bass, UK Garage

Huidige gear:
Yamaha DX7, Waldorf MicroQ
Korg Electribe ER mk2
Behringer Virtualizer 1000
10W Kustom gitaarversterker

PC:
AMD 2800+ (idd 64 bits)
Windows XP Pro
Onboard AC-97 650 geluidskaart
17 inch CRT, is plaats voor maximaal 1 19 inch op mijn bureau
2 paar PC speakers, infinity, philips (beide 2.0)
Sequencer: FLStudio 5
Software: Rebirth 1, 2,

Budget: niet zo veel euros

ten eerste:
1. geluidskaart vervangen
2. USB-Midi interface
3. Klein mixertje
4. Monitors
 
Origineel geplaatst door Croaton
hmm, vond je sounddiver beter om te editten dan de desktop als zodanig....

ik heb ook nooit beweerd, dat de klank met meer knoppen anders wordt. ging mij puur om userinterface....

bedankt voor je moeite voor al mijn vragen/opmerkingen/losse impulsieve opmerkingen:halleluja

Ik zal nog even toelichten. De User Interface van de Virus zit natuurlijk vol met knoppen maar de structuur van de synth blijft goed verborgen. In Sounddiver kun je veel beter zien hoe je patch in elkaar zit.

Dat is in principe waar ik op doel.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zie 3 Waldorf synths. De microQ is gebaseerd op de oscillatoren van de Pulse. Echter kan de microQ weer zoveel andere dingrn ie de Pulse niet kan dat er reden is om deze te houden. De XT is vet maar moeilijk. Een synth die veel aandacht nodig heeft om het onderste uit de kan te halen.De Nordrack is ook een prima bak die ik er altijd bij zou houden voor de Clavia sound.


Dat vind ik ook, daarom zal ik deze bakken niet zo snel verkopen.

Als je aan een Virus zou denken doe je het echt voor de Access sound. Als je die sound niet specifiek zoekt zou ik het laten. Je hebt namelijk al behoorlijk veel synth power staan.

Klopt, dat is ook een v/d redenen waarom ik nog twijfel.
Anderzijds; een Virus A en B worden steeds goedkoper (een virus C zal voor mij overkill zijn denk ik), de virus is makkelijk te editten, is lekker allround en daarbij zal de sound wel in mijn muziekgenre passen (trance/hardtrance).

De Shermans zijn erg cool, maar ook erg radicaal, let daar wel op!!

Dat had ik begrepen. Ik zoek echter wel iets om op relatief makkelijke manier mn klanken radikaal te kunnen veranderen, de sherman lijkt mij een goede keuze daarvoor.

Een drawmer compressor kun je je geen buil aan vallen. Ik mis wel een beetje een drumbak.... misschien is dat in jouw muziekstijl anders maar ik zou toch echt altijd een vorm van hardware drumbak willen hebben.

Drumcompu heb ik overwogen. Twee potentielen zijn denk ik een 909 en MachineDrum. Een 909 is mijn inziens beetje achterhaald (er moet bv. veel processing gebeuren om een kick lekker te laten klinken), MachineDrum vind ik aan de prijzige kant. Ik zal een drumcomputer denk ik alleen voor de kick gebruiken.
Toch ben ik wel erg benieuwd hoe een drumcomputer bij mij in de mix ligt. Argumenten om een drumcomputer ipv samples te gebruiken hoor ik graag. Momenteel werk ik met samples, hw-compressor en eq om een enigzins acceptabele kick te krijgen.
 
Origineel geplaatst door sten
Anderzijds; een Virus A en B worden steeds goedkoper (een virus C zal voor mij overkill zijn denk ik), de virus is makkelijk te editten, is lekker allround en daarbij zal de sound wel in mijn muziekgenre passen (trance/hardtrance).


Qua sound past ie wel ja...... maar als je met je huidige spullen al geluiden maakt die je zoekt ben je eigenlijk klaar.....toch? :D

Drumcompu heb ik overwogen. Twee potentielen zijn denk ik een 909 en MachineDrum. Een 909 is mijn inziens beetje achterhaald (er moet bv. veel processing gebeuren om een kick lekker te laten klinken), MachineDrum vind ik aan de prijzige kant. Ik zal een drumcomputer denk ik alleen voor de kick gebruiken.
Toch ben ik wel erg benieuwd hoe een drumcomputer bij mij in de mix ligt. Argumenten om een drumcomputer ipv samples te gebruiken hoor ik graag. Momenteel werk ik met samples, hw-compressor en eq om een enigzins acceptabele kick te krijgen.

Als je al een Airbase hebt zou ik voor een kickdrum geen drumcomputer erbij zetten. Desnoods een hardware sequencertje ofzo. Maar ja dan kun je 'm nog steeds niet echt lekker editten.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Qua sound past ie wel ja...... maar als je met je huidige spullen al geluiden maakt die je zoekt ben je eigenlijk klaar.....toch? :D


Zeker! voor de produktiviteit hoef ik het niet te doen, maar om de zoveel tijd een nieuw speeltje is nooit verkeerd :)

Als je al een Airbase hebt zou ik voor een kickdrum geen drumcomputer erbij zetten. Desnoods een hardware sequencertje ofzo. Maar ja dan kun je 'm nog steeds niet echt lekker editten.

Een airbase heb ik niet. Kicks haal ik nu uit samples, dus tweaken lukt niet echt. Een jomox airbase zou misschien een aanrader zijn aangezien de kick analoog wordt opgewekt en redelijk identiek is aan de 909 (naar het schijnt). echter, ik kom een airbase niet zo vaak tegen in dance studios. Is daar een reden voor of zit ik er naast :)
 
ik denk dat je met het betere sampelwerk misschien sneller resultaat boekt dan met een jomox.. daarom misschien een reden?

een airbase kun je idd voor geen meter editten, misschien is een knoppencontroller erbij een uitkomst?

airbase heeft ook net als de 909, en misschien nog wel meer, processing nodig om vet te klinken...
dus ja wat maakt t uit :)
 
oke, gaan we weer.

na opnieuw te zijn begonnen heb ik mijn meersporen opname alvast weer in orde gemaakt (pc)
verder kan ik weer een stukje sequencen (mpc)
mijn monitors had ik nog (alesis m1active)

wat ik nog mis is een synthje en een redelijke mixer, alleen probleem: geld op.

ik zoek nog suggesties voor een

16 of meer mono kanaals mixer die ook nog eens goed klinkt.
en voor een freaksynth, polyfonie en multitimbraliteit is niet belangrijk, als ik er maar vreemde geluiden mee kan maken :)

overige suggesties om de boel aan te vullen ook welkom,
anyway, kritiek en tips welkom!:okdan:
 
Origineel geplaatst door sten
Zeker! voor de produktiviteit hoef ik het niet te doen, maar om de zoveel tijd een nieuw speeltje is nooit verkeerd :)



Een airbase heb ik niet. Kicks haal ik nu uit samples, dus tweaken lukt niet echt. Een jomox airbase zou misschien een aanrader zijn aangezien de kick analoog wordt opgewekt en redelijk identiek is aan de 909 (naar het schijnt). echter, ik kom een airbase niet zo vaak tegen in dance studios. Is daar een reden voor of zit ik er naast :)

Oeps....dat was gewoon iemand anders die die Airbase had. Beetje suf advies als je er helemaal geen hebt! Excuus!

Ik zie zelf overigens de TR909 nog steeds vaker dan de airbase. De Aairbase is bestw el vet ja. Maar ik kan mezelf steeds niet overtuigen er 1 te kopen.
 
@sten...

Een virus zou wel leuk bij zijn is toch wat warmer dan de NR2 en mQ....
En detuned leads uit een Virus zijn altijd wel lekker. lekkerder dan uit een Q b.v.
En als je die dan layerd met wat strak laag uit de pulse zal dat wel lekker klinken...

tenminste dat is mijn mening.

Ik heb zelf nu een virus poco. das ook best o.k......
Ik denk dat een virus er wel bij zou passen.......


of je NR2 in wisselen voor NR3/G2 engine... dan heb je ook een stuk meer warmte.
en die 2 kunnen wel meer leuke dingen...
 
Offtopic :

Wat een ongelooflijke nutteloze thread,

door anderen je laten vertellen wat je het beste kan doen om muziek te maken....

lekker creatief

:gaap:
 
Origineel geplaatst door Bass
Offtopic :

Wat een ongelooflijke nutteloze thread,

door anderen je laten vertellen wat je het beste kan doen om muziek te maken....

lekker creatief

:gaap:

wat een ongelooflijk nutteloos antwoord :W

vooral omdat deze thread niets met creativiteit van doen heeft, maar de mogelijkheden biedt om eens te discussieren over het waarom wel en waarom niet van je eigen apparatuurtjes.
kan toch zijn dat iemand een beter idee heeft?

zie het als setup-optimalisatie-thread ofzo
 
Hardware eruit Software erin!

Hardware eruit Software erin!

Hey mensen even een vraagje, Ben gebruiker van alleen hardware... maar zit stieken te denken om een laptop te gebruiken voor Mastering/Effecten/Compressie en Sequencing...

Welke programma's heb ik dan nodig voor live optreden en flexibiliteit.


Wat mag weg: MPC1000 & ClaviaG2

Wat blijft: RAdikal Spectralis & Dave Smith Poly evolver...

Kortom mijn audio komt als bron uit de synths en de labtop wordt alleen gebruikt voor fx compressie mastering en sequencing...

Ben benieuwd wat jullie gebruiken..
 
Ik ben recent ook een beetje overgestapt op PC (M-powered PROTOOLS) ... om te sequencen,mixen en FX toe te voegen. Ben daar zeer content mee ... hadet al veel eerder moeten overwegen.

Heb gekozen voor de M-powered PROTOOLS omdat in combinatie met een M-audio delta1010LT (10 in 10 out) een zeer flexibel systeem heb en dit voor weinig geld! En laat U niet misleiden door de talrijke cubase/nuendo gebruikers.
Voor mij werkt protools veel gemakkelijker,intuinitiever maar das dan persoonlijke smaak! Zou zeggen test eerst de verschillende programma's alvorens een beslissing te nemen wat je zal aankopen van programma (wat voor jou het gemakkelijkste werkt natuurlijk).

:L

PS:zie net datet met een laptop te doen is ... 1010LT zal geen mogelijkheid zijn voor u maar ik denk dat delta1010 dezelfde versie is maar met firewire...je zou eens moeten kijken op de m-audio site!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top