Wat was je beste (eerlijke) deal ooit? (nieuw, 2ehands)

Kocht vandaag een MPC 1000 bk met 128 mb ram uitbreiding met jjos 2 en een geheugenkaartje van 8 gig voor 450 euro.. best een nette deal lijkt me :D
 
Vorig jaar een perfecte Roland Space Echo RE-201 voor 200 euro.
Wordt ik nog elke keer blij van :)

Slechtste deal: een Philicorda ag7500 voor 140 euro. Was en is perfect in orde want de verkoper (elektronica reparateur) had hem compleet nagekeken en gerestaureerd waar nodig. In 'concours' staat dus en had er daarom wel het geld voor over.
Alleen.. hij had hem op de rommelmarkt voor 5 euro gekocht!
 
Gisteravond een Nord Stage EX 76, half jaar oud, gekocht voor € 1900,-.
 
de t-resonator (nieuw) nog voor 199 euro
terwijl ze 1 dag later 279 euro werden

enne tr-707 2de hands voor 125 pleuro

T.
 
Yamaha DX-7 tegen defecte EX5
 
Mijn Novation Supernova 2 48 voices voor 350,-

Dit was met name een briljante deal omdat ik eerder ( in een staat van complete ontreddering en verstandsverbijstering) een Supernova 2 ( 24 voices) weg had gedaan voor 400,- en een K-Station had gekocht. De slechtste keus ooit bleek dat.
K-Station weer verkocht en de Supernova 2 teruggekocht. Geen moment spijt van gehad, die synth klinkt nog altijd heerlijk en stukken beter dan de K-station.
 
Slechtste deal: een Philicorda ag7500 voor 140 euro. Was en is perfect in orde want de verkoper (elektronica reparateur) had hem compleet nagekeken en gerestaureerd waar nodig. In 'concours' staat dus en had er daarom wel het geld voor over.
Alleen.. hij had hem op de rommelmarkt voor 5 euro gekocht!

Aangezien de financiële voorgeschiedenis van een apparaat jouw financiën op geen enkele manier beïnvloedt, begrijp ik niet waarom dit een slechte deal zou zijn. De vorige eigenaar heeft er winst op gemaakt. So? Dat maakt voor jou toch niet uit. Als je een tweedehands auto koopt, maakt het toch ook niet uit dat de vorige eigenaar elke week een boete voor verkeerd parkeren had?

Het enige waar je als koper naar moet kijken is prijs, apparaat, staat. 140€voor een 7500 in goede staat is een goede deal, lijkt me. Of daar nu ooit 1000€ of 1€ voor betaald is in het verleden.

Daar komt dan nog bij dat die koper vroeg mocht opstaan en veel rommelmarkten bezoeken vooraleer hij er eentje, met alle onpraktische gevolgen en technische onzekerheden vandien, kocht voor 5€. Jij moet maar een trefwoordje op je PC intokkelen en je vindt er eentje, getest en al.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iemand altijd het onderste uit de kan moet halen bij een verkoop, maar met marktconform verkopen lijkt me niks mis, ongeacht de aankoopprijs.
 
Ik schijn onbewust een gevoelige snaar te hebben geraakt :)

"slechtste deal" moest hier met een knipoog gelezen worden. ;) Zoals ik al zei, had ik het er voor over.

Verkoper vertelde het me voordat de deal rond was dus als ik er moeite mee had dan had ik ervan af kunnen zien (kan zijn dat hij zich schaamde voor zijn winst marge :D).

Maar ik had er geen enkel probleem mee om het bedrag ervoor neer te leggen of dat hij 135e winst maakte. Sowieso interesseert geld me eigenlijk niet maar een leuke deal maken blijft een leuke sport.

Aangezien de financiële voorgeschiedenis van een apparaat jouw financiën op geen enkele manier beïnvloedt, begrijp ik niet waarom dit een slechte deal zou zijn. De vorige eigenaar heeft er winst op gemaakt. So? Dat maakt voor jou toch niet uit. Als je een tweedehands auto koopt, maakt het toch ook niet uit dat de vorige eigenaar elke week een boete voor verkeerd parkeren had?

Het enige waar je als koper naar moet kijken is prijs, apparaat, staat. 140€voor een 7500 in goede staat is een goede deal, lijkt me. Of daar nu ooit 1000€ of 1€ voor betaald is in het verleden.

Daar komt dan nog bij dat die koper vroeg mocht opstaan en veel rommelmarkten bezoeken vooraleer hij er eentje, met alle onpraktische gevolgen en technische onzekerheden vandien, kocht voor 5€. Jij moet maar een trefwoordje op je PC intokkelen en je vindt er eentje, getest en al.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iemand altijd het onderste uit de kan moet halen bij een verkoop, maar met marktconform verkopen lijkt me niks mis, ongeacht de aankoopprijs.
 
Ik schijn onbewust een gevoelige snaar te hebben geraakt :)

"slechtste deal" moest hier met een knipoog gelezen worden. ;) Zoals ik al zei, had ik het er voor over.

Verkoper vertelde het me voordat de deal rond was dus als ik er moeite mee had dan had ik ervan af kunnen zien (kan zijn dat hij zich schaamde voor zijn winst marge :D).

Maar ik had er geen enkel probleem mee om het bedrag ervoor neer te leggen of dat hij 135e winst maakte. Sowieso interesseert geld me eigenlijk niet maar een leuke deal maken blijft een leuke sport.

Het lijkt me dat jullie allebei een goede zaak hebben gedaan, dus eigenlijk is het de beste deal ooit. :koffie:

En het is in ieder geval weer een lekker romerig knetterend 'cordatje dat een halve eeuw na datum nog steeds zijn kunstjes mag vertonen! We houden Holland's Glorie van de Meest Innovatieve Lampenfabrikant Ter Wereld in ere. :mega:
 
M'n beste deals:
Korg MS-20 gekocht in 1999 voor 300 gld en verkocht voor 700 gld, en nu dik 10 jaar later zijn ze om en nabij de 1100 euro.
Elka Synthex midi gekocht in 1997 voor 500 gld, na 2 reparaties stond het saldo op 1200 gld, verkocht voor 2400 gld, en nu gaan ze voor 3500 euro.
SCI Pro-One J wire gekocht in 2001 voor 600 gld en verkocht voor 750 euro.
Mijn ervaring leert dat bij bepaalde modellen het eind van de prijsstijging nog lang niet in zicht is, omdat ze gewild en zeldzaam zijn.
Mijn slechtste deal is een Synton Syrinx gekocht voor 3900 euro en geruild tegen een OSCar met midi met nog een paar centen.
Ik voorspel een prijsdaling voor de Syrinx in het algemeen en een sterke prijsstijging voor de OSCar in de toekomt.
Waarom?
Iedereen weet nu wel dat de Syrinx veel te gehypt is en daadwerkelijk niet zo'n geweldige sound bezit, het blijft wel een zeldzame synth met een unieke benderpad.
Ik durf zelfs de stelling te maken dat de sound van de OSCar een van de beste van alle monofoontjes is, een zwaar onderschatte synth met een eigen unieke sound.
 
Laatst gewijzigd:
Iedereen weet nu wel dat de Syrinx veel te gehypt is en daadwerkelijk niet zo'n geweldige sound bezit, het blijft wel een zeldzame synth met een unieke benderpad.
Ik durf zelfs de stelling te maken dat de sound van de OSCar een van de beste van alle monofoontjes is, een zwaar onderschatte synth met een eigen unieke sound.


Jij betaald eerst veel te veel voor een Syrinx om vervolgens een prijsdaling te voorspellen want blah blah blah...

Lolbroek.
 
Nou de filmpjes op You Tube zijn niet echt overtuigend en een blamage voor de Syrinx.
Als die er destijds ook hadden opgestaan dan had ik hem nooit gekocht en als potentiele kopers die ook zien zullen ze de Syrinx links laten liggen.
En ik maar denken dat ik niet programmeren kon, lag dus niet aan mij er komt gewoon geen overtuigende sound uit de Syrinx.
Als er geen interesse meer is in de Syrinx zal hij zeer zeker in prijs dalen.
En dat ik nu een OSCar heb betekend dat ook weer niet dat hij daardoor meer waard wordt, ik weet alleen dat er op dit moment veel vraag is naar OSCars en het aanbod beperkt is.
Dan hoef ik dus niet verder te vertellen wat dat voor de prijs betekend.
In tegenstelling tot de Syrinx ben ik wel onder de indruk van de OSCar en ben zeker niet van plan om hem weer van de hand te doen.
Ben trouwens niet van plan om nog iets te kopen of te verkopen, een MPG-80 voor mijn MKS-80 en een CS40M die ik al had laten reserveren zijn de laatste aankopen.
Proost
 
Nee die heb ik al lang niet meer =(
Als ik alles wat ik ooit heb verkocht had gehouden dan had ik inderdaad een mooie verzameling gehad (en allemaal in nieuwstaat) en was een museum begonnen voor geile vintage synth fetisch :P
Heb nu nog een bescheiden set up waar ik het mee moet doen en daar laat ik het bij :okdan:
 
Triton Extreme voor 1000euro. Was door de vorige eigenaar in duitsland gekocht voor 1900euro en er zat nog 1,5 jaar garantie op :-)

Is al wel weer wat jaartjes geleden!

Ik vergeet alleen de brandstofkosten van 25 euro ;-)
 
Back
Top