Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Origineel geplaatst door Arv
Damn ik kan maar niet beslissen of ik wel of niet een MPC1K erbij wil voor naast mn RS7K..

ik wel .. doe mij er maar 1 .. het grote nadeel aan de mpc 2k is de interne mixer zonder filters
straks kan ik alles intern mixen on the road .. en ik baal er zo van dat ik altijd me analoge tafel qua eq's moet instellen als ik snel effe een track wil terug halen ..

ik wacht trouwens nog steeds op jena .. die zou toch wel door de marketing hype heen hebben gekeken en mij alsnog de nadelen van een mpc1000 kan vertellen .. ;)
 
Jah over dat de MPC1000 een vet ding is zijn we het eens, maar ik moet nog is goed kijken wat voor mij de meerwaarde zou zijn als ik een MPC1K naast de RS zou hebben staan. Het zou denk ik live een perfecte combi zijn! Ik werk met patterns die ik live aan elkaar brei, en ook in de studio doe ik dat zo. Hmm, 1000tje erbij ofnie? hmm
 
Origineel geplaatst door MadR
het grote nadeel aan de mpc 2k is de interne mixer zonder filters
straks kan ik alles intern mixen on the road .. en ik baal er zo van dat ik altijd me analoge tafel qua eq's moet instellen als ik snel effe een track wil terug halen ..
De 1000 verschilt daarin toch niet veel?
Je hebt wel lo/band/hi pass filters maar het blijven filters. Ik zou het niet als alternatief zien voor een EQ op een analoge tafel zoals je schrijft.
 
Origineel geplaatst door Arv
Damn ik kan maar niet beslissen of ik wel of niet een MPC1K erbij wil voor naast mn RS7K..

hehe.......ik weet het ook nog steeds niet Arv. Basicly is er teveel leuks te koop.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
hehe.......ik weet het ook nog steeds niet Arv. Basicly is er teveel leuks te koop.

Zeg dat wel, damn! Ik zit nu weer te kijken naar die poly evolvers.. wat een dingie is dat..

R
 
ik heb zowel de mpc1000 als poly evolver.... en dit zijn twee dope machines.... zeker als je de editor voor de evolver hebt en straks os2 op de mpc:{ :{ :{ maar de mpc gaat uiteindelijk toch de deur uit zodra mijn spectralis mijn evolver kan aansturen....
Ps. het filter van de evoler is echt te gruwelijk......ik heb nog nooit zoiets vets gehoord.... maargoed dat heeft met smaak te maken...
 
Origineel geplaatst door Arv
ok ik ben eruit door medewerking van Pal..
Een MPC EN Evolver EN een SPectralis :D

Bij welke bank zit jij?
 
Origineel geplaatst door cowbell
De 1000 verschilt daarin toch niet veel?
Je hebt wel lo/band/hi pass filters maar het blijven filters. Ik zou het niet als alternatief zien voor een EQ op een analoge tafel zoals je schrijft.
ik gebruik eq's voor drums bijna alleen maar om weg te snijden dus te cutten ipv te boosten .. daar zijn deze filters prima voor :L
 
Origineel geplaatst door Arv
ok ik ben eruit door medewerking van Pal..
Een MPC EN Evolver EN een SPectralis :D

die spectralis ken ik nog niet .. vrees dat ik het beter ook zo kan houden !

;)
 
Origineel geplaatst door MadR
ik gebruik eq's voor drums bijna alleen maar om weg te snijden dus te cutten ipv te boosten .. daar zijn deze filters prima voor :L
Okay, cut maar een eind weg dan ;)
 
ik ben boos
ik wil ook een zwarte
ik vond dat blauw met rood altijd al lelijk
ik vind dat ze em gratis moeten omruilen
dat duss
 
Wacht maar, over 20 jaar is de blauw rode een oldskool collectors item ;-)



Origineel geplaatst door E-ONE
ik ben boos
ik wil ook een zwarte
ik vond dat blauw met rood altijd al lelijk
ik vind dat ze em gratis moeten omruilen
dat duss
 
Origineel geplaatst door pal
Wacht maar, over 20 jaar is de blauw rode een oldskool collectors item ;-)

Laat me raden... Jij hebt zo'n verouderde, onhippe, blauw/rode mpc1000? :W
 
20. Note Repeat Hold


Relax, ze hebben naar me geluisterd. Dat was de enige optie die ik misde op de 1000.
Al die andere dingen gebruik ik toch niet.

en ja zwart is helaas mooier.
 
Ik ook blauw/rood gvd ! Die zwarte kleur maakt het helemaal AF. Maar kom, t belangrijkste is dat we het OS kunnen upgraden en tal van functies bijkrijgen.
 
nee die zwarte kleur vind ik maar niks. het os maakt het af. had ooit een micro q en vond de gele ook altijd mooier dan de nieuwere blauwe :) die harddisk optie wil ik wil ik wil ik ! :D
 
Back
Top