Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Origineel geplaatst door Soundcheck
he hallo mpc users :D

hoe kan ik pongen? ik heb dus dat nieuwe jj systeem, maar hoe pong je? ik wil wel eens voor de gein dat spelletje spelen

thnx alvast! :)
Pong is verwijderd om geheugen vrij te maken.
Laatste versie waar die in zat was 4.51.
Hier te downloaden:
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/os.htm

Om pong te starten:
[MODE]+PAD10(OTHER) F6 (geloof ik...)
 
nog een vraagje:D twee eigenlijk, wellicht kan iemand me helpen

1. als ik een map met wav. files kopieer naar mijn cf card, dan komt het voor dat ik van de bv 35 samples verschillende die er op staan, ze allemaal als het zelfde geluid terug hoor in mijn mpc

enig idee hoe dit komt? ik zat namelijk te denken dat het kwam, doordat ze allemaal dezelfde naam hebben, alleen met telkens een ander nummer aan het einde van de naam van de wav. file hebben. (bv. Motif KEYBOARD (nr. acht (kan geen cijfer zetten, want dan komt er een smileicoon) )

2. als ik tracks wil muetn, bijvoorbeeld track 17, waar zie ik track 17 staan? ik zie alleen track 1 t/m 16

Thanks alvast!:okdan:
 
1. Dan zijn de namen waarschijnlijk te lang. Bekijk de namen van de samples in de MPC, als het laatste deel van de naam wegvalt dan zul je de originele WAVs een kortere naam moeten geven.

2. Met Pad bank B, C en D kun je de overige tracks zien.
 
nog een vraagje *D

hoe formateer je een cf kaart? ik heb namelijk een 1 gb in me mpc, laad ik samples in, ongeveer 500 mb vanaf mijn compu, niks aan de hand

nu had ik wat gemaakt op mijn mpc1000, wil ik het saven, zegt ie: disk full!!!

kan niet, ik heb nog genoeg ruimte over

dus waarschijnlijk moet het kaartje geformateerd worden

enig idee hoe?

sorry voor al die vragen:o:
 
En geeft die in de pc aan dat er nog 500MB vrij? Op de MPC dus vol?
Naar mijn weten kan de MPC wel met een grote partitie dan 500 overweg.

Het klinkt dus dat je niet de hele kaart hebt geformateerd, maar dat er 1 partitie is aangemaakt
van 500 mb welke alleen is geformateerd. Ik zou de bestanden ff kopieren naar je pc en dan
moet je in win xp ff naar disk management gaan (rechtermuiskop op mijn computer, beheren, disk beheer)
Dan zie je naast je hardisk ook de flashcard en dan kan je de huidige partitie verwijderen. Vervolgens nieuwe aanmaken van 1GB en deze formateren als FAT32. Je kan ook alleen de 500MB partitie verwijderen en kaart in MPC formateren.
 
Mpc 1000 Hulp gezocht effect control

Mpc 1000 Hulp gezocht effect control

What'up
Ben bezig met mijn 1k. Wat hier wat daar. En even een derde effect lukt me niet meer wat!!!!;{

Ik bedoel dit:step edit
effect1 Chorus
effect2 Bit-Grunger
effect3 Reverb enz..Tot 20 Toch?
Elk eff over 16 pads in verschilende pad banks. dus ik heb toch 20 eff sets tot mijn beschriking naturlijk heb je maar 2 general effects.Maar het is toch niet zo dat ik maar 2 vershillen de eff kan gebreuken voor een complete Beat?

Wie kan me dit uitleggen?
 
ik ben bang dat je het een beetje verkeerd hebt geinterpreteerd, je hebt over je algehele project 2 FX kanalen tot je beschikking(dus bijv 1x een reverb en 1 x een bit grunger) en een master effect bestaande uit een EQ en een compressor..

als ik je een tip mag geven; gebruik je mpc1000 niet voor de effecten.. doe dat in cubase/logic/protools of welke daw je ook gebruikt..
 
Kan MPC1000/500 midi files lezen?

Kan MPC1000/500 midi files lezen?

Ik weet dat oudere modellen zoals de 2000XL midi files (.mid) konden lezen. Dat staat ook expliciet in de handleiding. Maar bij de 1000/500 lees ik hier niets meer over. In dit forum kon ik er ook niets over vinden (er staat wel heel veel, dus misschien lees ik er over heen).

De vraag is dus: kan de MPC1000 en/of de 500 midi files lezen/importeren?
 
Bump, misschien meer kans op dit tijdstip?

<quote>Kan MPC1000/500 midi files lezen?
Ik weet dat oudere modellen zoals de 2000XL midi files (.mid) konden lezen. Dat staat ook expliciet in de handleiding. Maar bij de 1000/500 lees ik hier niets meer over. In dit forum kon ik er ook niets over vinden (er staat wel heel veel, dus misschien lees ik er over heen).

De vraag is dus: kan de MPC1000 en/of de 500 midi files lezen/importeren?</quote>
 
Vooraan in de manual nog wel.... blijkbaar zijn ze er tegenwoordig niet meer trots op :)
Achterin de MPC1000 manual (hoofdstuk Save/Load) staat wel dat ie SMF kan saven, maar niets over laden. Doet ie dus wel weet ik uit ervaring.
 
hello there again:D

weer ff een vraag

is er ook iemand die weet hoe je tijdens recorden toch kan muten ?

dus als ik een seq. record, maar dan wil ik tegelijkertijd een aantal tracks muten

thanks!
 
hello there again:D

weer ff een vraag

is er ook iemand die weet hoe je tijdens recorden toch kan muten ?

dus als ik een seq. record, maar dan wil ik tegelijkertijd een aantal tracks muten

thanks!

simpel, mute de tracks die je niet wilt horen, ga naar een nieuwe track, en neem op wat je wilt.. tracks muten kan je ook in het trackmute screen doen, gaat wat sneller als je meerdere tracks wilt muten en unmuten..
 
Back
Top