Akai MPC 1000 user thread vragen & antwoorden

Origineel geplaatst door rasz
Ik snap wel hoeveel programs en zo maar ik was benieuwd hoe ik de mpc als rack sampler kan gebruiken multi timbraal dus dat ik 5 tracks tegelijk zou kunnen aansturen /opnemen die ik vanuit live naar mijn mpc stuur.
Iets wat volgens mij namelijk niet mogelijk is met de mpc 1000

volgens mij moet dit wel kunnen, ik kan ook 16 midi kanalen vanuit de mpc naar cubase sturen om 16 verschillende vsti's bijvoorbeeld aan te sturen(dus het zou wel logisch zijn als het viceversa ook kan),je moet alleen goed je midi kanalen goed afstellen in je PC sequencer en in de mpc per track je midi kanaal op 1a, 2a etc zetten..
 
Origineel geplaatst door rasz
Ik snap wel hoeveel programs en zo maar ik was benieuwd hoe ik de mpc als rack sampler kan gebruiken multi timbraal dus dat ik 5 tracks tegelijk zou kunnen aansturen /opnemen die ik vanuit live naar mijn mpc stuur.
Iets wat volgens mij namelijk niet mogelijk is met de mpc 1000

Gut heb ik nog nooit geprobeerd, want als ik met de computer ga sequencen heb ik tegenwoordig binnen de kortste keren RSI in m'n hoofd...
 
volgens mij moet dit wel kunnen, ik kan ook 16 midi kanalen vanuit de mpc naar cubase sturen om 16 verschillende vsti's bijvoorbeeld aan te sturen(dus het zou wel logisch zijn als het viceversa ook kan),je moet alleen goed je midi kanalen goed afstellen in je PC sequencer en in de mpc per track je midi kanaal op 1a, 2a etc zetten..

Dit kan idd wel maar ik ben er tot nu toe nogsteeds niet achter hoe hoet vise versa kan ik blijf er bij dat het gewoon niet kan. Er staat ook niks in de handleiding over of zo.
 
mag ik vragen waarom je dat uberhaupt wil? Ik bedoel, de seq van de mpc vind ik retestrak, juist fijn om alles daarin te sequencen :) maar misschien kan je me op andere ideeën brengen.
 
ik heb een mpc 1000 aangeschaft.....alleen ben ik nogal geschokt over het feit dat je niet per sample de attack en decay kan instellen.Moet dit voortaan op de pc gebeuren?daar wou ik juist vanaf!
 
ja dat is wel klote van de akai os, ik wil dat ook graag kunnen maar goed, ik ga niet alleen daarvoor over op de JJ.
 
Origineel geplaatst door Burp
Ik weet ff niet of dat in die graties versie kan.

Maar voor iedereen die nog met AKAI OS werkt... die paar euro's voor JJ OS maakt je machine vele malen meer waard! Wat dacht je van Step/Grid EDIT mode, meer sample-edit mogelijkheden, en in het algemeen een fijnere workflow! :okdan:

Wat is de meerwaarde tov JJ OS 3.07?
 
Origineel geplaatst door J Laha
ik heb een mpc 1000 aangeschaft.....alleen ben ik nogal geschokt over het feit dat je niet per sample de attack en decay kan instellen.Moet dit voortaan op de pc gebeuren?daar wou ik juist vanaf!
Kan uiteraard ook met Akai OS:
http://www.akaipro.com/documents/MPC1000/MPC1000v2_Operators_Manual.pdf
pag 69

Origineel geplaatst door Patat Met
Wat is de meerwaarde tov JJ OS 3.07?
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/added_e.htm
Spreekt voor zich. JJ OS is z'n geld dubbel en dwars waard.
 
@ Cowbell,

Wat er op pagina 69 staat betreft de envelope voor al je samples tegelijk en dus niet per sample individueel en dat is dus klote!:(
 
Ja alle samples (layers) onder 1 pad delen inderdaad dezelfde AMP ENV.
Maar dat is bij JJ OS ook zo.
Zelf gebruik ik nooit layers. Als ik met één pad meerdere samples tegelijk wil triggeren gebruik ik SIMULT. Dan heb je wel de mogelijkheid om iedere sample z'n eigen ENVs te geven.
 
Sinds kort heb ik ook een MPC 1000 aangeschaft.

Je leert al snel alles onder de knie te krijgen... Nu is alleen mijn vraag, hoe moet ik mijn beats saven om ze te kunnen afspelen op mijn pc?

tnx alvast...
 
Origineel geplaatst door Mitchell
Sinds kort heb ik ook een MPC 1000 aangeschaft.

Je leert al snel alles onder de knie te krijgen... Nu is alleen mijn vraag, hoe moet ik mijn beats saven om ze te kunnen afspelen op mijn pc?

tnx alvast...

Dan moet je opslaan als midi file.
 
he hallo mpc users :D

hoe kan ik pongen? ik heb dus dat nieuwe jj systeem, maar hoe pong je? ik wil wel eens voor de gein dat spelletje spelen

thnx alvast! :)
 
Back
Top