welke monitoren?

Een blad of website die een Roland JUNO G een 9 geeft moet nodig wat aan zijn reviewers doen.
Zo alleen staan ze nou ook weer niet: hele goede beoordelingen bij 1 het Duitse Keyboards, 2 Music & PC, 3 Beat-m en 4 PC & Music. Maar ik moet zeggen, ik heb geen verstand van Synths maar had gewoon zin om even te googelen.
 
Maar ik moet zeggen, ik heb geen verstand van Synths maar had gewoon zin om even te googelen.

LOL, dit is het synthforum.

Moet niet gekker worden :)

Bestaan er eigenlijk ook google forums? Vast wel.......
 
Idd ja. Synth kaal klinkt niet. Je hebt iets nodig waar die teringherrie uit moet komen.
 
beste synthers,

ik wil eigenlijk monitoren gaan kopen maar ik zou echt niet weten welke.
ik weet dat ik actieve wil hebben en niet te duur moeten zijn.
waar moet ik op letten als ik ze koop? ze mogen ook 2e hands zijn.
mijn 'studio' zit op een slaapkamer van 3 bij 3m.


please advise!!!

Edirol maakt ook nog wel goeie monitoren!
150 euries bij peterverspuy.nl ofso ietss:okdan:

heb er goede ervaringen mee.. aleen ze weergeven erg veel laag:dj: maar dat klinkt wel goed!
 
TANNOY ACTIVE REVEAL !

Koop ze lekker tweedehands. Echte aanrader. Persoonlijk de beste active speakers in de 'betaalbare' prijsklasse. Heb ze nu al 2 jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Ken geen speaker met een betrouwbaardere sound. Weinig kleuring. Als je op deze speakers enigszins goed heb gemixt klinkt het overal wel.

al zeg ik t zelf...
 
Heeft er iemand een paar Alesis M1 Active 620 in de studio staan. Vind ze zelf niet slecht klinken voor een low budget setje, maar heb ergens gelezen dat er een soort irritante zoemtoon aanwezig is ook als er geen signaal doorkomt. Heb het bij het beluisteren ervan niet opgemerkt, maar was ook niet echt een stille omgeving. Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?

Het liefst zou ik een paar dynaudios aanschaffen, maar dat trekt m'n bankrekening op dit moment niet helaas. Heb toch dringend monitoren nodig (werk op dit moment op bagger JBL PC-speakertjes waar de helft niet doorkomt) en eventuele andere tips zijn zeker welkom :okdan:. Alvast bedankt!
 
Heeft er iemand een paar Alesis M1 Active 620 in de studio staan. Vind ze zelf niet slecht klinken voor een low budget setje, maar heb ergens gelezen dat er een soort irritante zoemtoon aanwezig is ook als er geen signaal doorkomt. Heb het bij het beluisteren ervan niet opgemerkt, maar was ook niet echt een stille omgeving. Iemand die zijn/haar ervaringen wil delen?

Het liefst zou ik een paar dynaudios aanschaffen, maar dat trekt m'n bankrekening op dit moment niet helaas. Heb toch dringend monitoren nodig (werk op dit moment op bagger JBL PC-speakertjes waar de helft niet doorkomt) en eventuele andere tips zijn zeker welkom :okdan:. Alvast bedankt!

wel, ik heb ze zelf nu een goed half jaar staan en ik ben er nog zeer tevreden over. Wel moet ik zeggen, ik ben niet zoals sommige pro's hier:geslaagd:. Wel vind ik geluidskwaliteit belangrijk en ik moet zeggen dat de monitors een verrassend degelijke laag hebben, ondanks dat ze bij een tƩ luide en tƩ lage laag een neiging tot oversturing hebben (beperkte cone?), maar voordat dit hoorbaar is, zal er een lichtje beginnen flikkeren, dus daar ben je in principe op voorbereid.
Ik speel een allerlei aan muziek (ik gebruik ze ook als versterking voor mijn PC) en alles komt er goed door, soms ontdek ik zelfs nog nieuwe dingen in geluiden die ik voor de aankoop nog niet had gehoord...
Een zeer tevreden fan.

succes.

P.S. Je hebt ze al eens beluisterd, dan kan men hier niet zooveel nieuws vertellen, enkel de cijfertjes uit de boekjes en/of eigen ervaring, zelf luisteren is het beste, desnoods opnieuw gaan luisteren.
 
En ik wil die Genelc 1030 welleens een keer horen. Iemand die weet waar die opgesteld staan in zaanstad eo (winkel)?
 
En ik wil die Genelc 1030 welleens een keer horen. Iemand die weet waar die opgesteld staan in zaanstad eo (winkel)?


Zal lastig worden want de Genelec 1030 is uit de collectie. De nieuwe serie begint met 80.. Als ik de media moet geloven is een Genelec 8040 een beetje te vergelijken met de oude 1030.

Als je echt een 1030 wil hebben moet je op marktplaats gaan zoeken.
 
Nog een vraagje. Begrijp ik het goed dat verschllende monitors onderling allemaal even 'vlakke' specificaties kunnen hebben, en toch anders kunnen klinken onder itt mekaar? Zoja, hoe kan dat dan?
 
je hebt leugens, erge leugens, statistiek... en specificaties.

je kan elke speaker er vlak uit laten zien in je specs, maar de grootte van de kast, materiaal van de behuizing en speakers, grootte van je speakers en tweeter, bassholes tellen allemaal mee voor het karakter. en dat kan je nou net niet meten.
 
monitoren moet neutraal klinken en je moet je er goed bij voelen. verder heb ik er een goeie akg hoofdtelefoon bij. Als de muziek goed klinkt in mijn monitoren en ook goed in de akg dan weet ik dat als ik bijvoorbeeld een cd brand, dat de kwaliteit dan goed is.
Om terug te komen op waar de draad begon, goedkope speakers met ook nog een beetje kwaliteit..Thomann The Box
 
monitoren moet neutraal klinken en je moet je er goed bij voelen. verder heb ik er een goeie akg hoofdtelefoon bij. Als de muziek goed klinkt in mijn monitoren en ook goed in de akg dan weet ik dat als ik bijvoorbeeld een cd brand, dat de kwaliteit dan goed is.
Om terug te komen op waar de draad begon, goedkope speakers met ook nog een beetje kwaliteit..Thomann The Box
Afmixen en/of masteren met een hoofdtelefoon is wel een heel slecht plan. Je kunt nog zo'n goede hoofdtelefoon kopen, een mix zoals je die maakt op monitors, zul je nooit op een koptelefoon kunnen maken....
 
Mijn persoonlijke ervaring met Alesis monitoren is dat ze een erg vreemde veel oversturing hebben tussen pak em beet 250 en 1000. Twee vrienden hebben allebei Alesis en gaan weleens met hun mixen luisteren op een ADAM-setje. De punch van de bas is dan helemaal weg en klinkt de boel muddy. Ze houden er nu steeds meer rekening mee.

Voor mij is dat geen doen, ik spaar wel door voor echt goede spullen...
 
Afmixen en/of masteren met een hoofdtelefoon is wel een heel slecht plan. Je kunt nog zo'n goede hoofdtelefoon kopen, een mix zoals je die maakt op monitors, zul je nooit op een koptelefoon kunnen maken....

Het is ook niet afmixen via hoofdtelefoon, maar het is een extra hulpmiddel.
Zo zijn er ook lui die verschilende monitoren, of bijv ror speakers erbij gebruiken. Als je het idee hebt dat het goed klinkt door de monitors dan zou het bij headphone en andere speakers ook goed moeten klinken.
 
Het is ook niet afmixen via hoofdtelefoon, maar het is een extra hulpmiddel.
Zo zijn er ook lui die verschilende monitoren, of bijv ror speakers erbij gebruiken. Als je het idee hebt dat het goed klinkt door de monitors dan zou het bij headphone en andere speakers ook goed moeten klinken.
Ah op die manier.... Dat klopt zeker ja...
 
Joew,

Ik ben opzoek naar goede nearfield monitors, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waarop moet ik letten? Ik maak zelf een soort trash electro. Dus zware overstuurde bassen.

Joes
-- Pieter --
 
Joew,

Ik ben opzoek naar goede nearfield monitors, maar zie door de bomen het bos niet meer. Waarop moet ik letten? Ik maak zelf een soort trash electro. Dus zware overstuurde bassen.

Joes
-- Pieter --

Als het zo overstuurd is zou een paar ROR speakers niet verkeerd zijn want iets kan overstuurd zijn maar moet nog wel blijven klinken lijkt me zo. Vage naam trouwens..trash electro, franske bouwer is ook trash :)

Anyway, over monitors gesproken, ga op je eigen gevoel af, beluister eens een aantal en neem desnoods wat van jouw muziek mee en maak je keuze..Laat je niet gek maken door verhalen.
 
Back
Top