welke monitoren?

Verder een hele fijne monitorspeaker! Veel plezier ermee, dus... :)

(p.s. heb je de USA of China variant? Achterop kijken, dan weet je het)
 
Alesis MK1 Active 520. Is dat wat? in combinatie met de ESI Juli@ en M-audio Keystation 61es.
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Alesis MK1 Active 520. Is dat wat? in combinatie met de ESI Juli@ en M-audio Keystation 61es.
depends
die M-Audio keystation zal niet het probleem zijn qua audio 8o)
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
depends
die M-Audio keystation zal niet het probleem zijn qua audio 8o)

dat snap ik. Maar waar hangt het dan vanaf :)?
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
dat snap ik. Maar waar hangt het dan vanaf :)?
het ligt eraan wat je wil
over de juli@ en de 520 zijn al wat posts / topics
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
het ligt eraan wat je wil
over de juli@ en de 520 zijn al wat posts / topics

Ik wil geen latency en gehaper en gekraak tijdens het gebruik van Cubase en VST's. Daarnaast wil ik helder geluid, want ik heb nu de combinatie Creative audigy (onboard) en 5.1 speakers (creative) en door de creative software zit er zo verschrikkelijk veel vervorming bij, dat produceren onmogelijk is. Waar kan ik die topics vinden? Had al even gekeken maar kon niks vinden?
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Ik wil geen latency en gehaper en gekraak tijdens het gebruik van Cubase en VST's. Daarnaast wil ik helder geluid, want ik heb nu de combinatie Creative audigy (onboard) en 5.1 speakers (creative) en door de creative software zit er zo verschrikkelijk veel vervorming bij, dat produceren onmogelijk is. Waar kan ik die topics vinden? Had al even gekeken maar kon niks vinden?
dan voldoet zo`n beetje elke geluidkaarts van een eurotje of 100
en tja qua speakers is er 1 belangrijke regel: volg je oren
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
dan voldoet zo`n beetje elke geluidkaarts van een eurotje of 100
en tja qua speakers is er 1 belangrijke regel: volg je oren

Ja snap ik, maar waar in amsterdam/Hilversum/omgeving kan ik monitors vergelijken? Volgens mij heeft geen één zaak die boxen staan.

En weet jij of Thomann.de betrouwbaar/aan te raden is?
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Ja snap ik, maar waar in amsterdam/Hilversum/omgeving kan ik monitors vergelijken? Volgens mij heeft geen één zaak die boxen staan.

En weet jij of Thomann.de betrouwbaar/aan te raden is?
thomann.de is in mijn ogen betrouwbaar
nooit problemen mee gehad
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Alesis MK1 Active 520. Is dat wat? in combinatie met de ESI Juli@ en M-audio Keystation 61es.

Ik heb de 620's en ik ben wel tevreden :okdan: toch zeker voor die prijs!!
en ik heb de M-audio keystation 88es, ook zijn geld wel waard!!
Let wel, je werkt met budgetmateriaal, dus verwacht niet toptop, maar zeker goede waar voor je geld hoor!!!

Probeer met een balanced circuit te werken, is altijd beter ;-).

Ook kan je op deze monitors de 'ruimte-ervaring' veranderen, daar moet je je ook eens op verdiepen, moest je de kans hebben ze eerst te voorluisteren. Ikzelf heb ze meteen gekocht op musicstore.de, verlaagd tarief (teruggezonden materiaal, maar dit is steeds in nieuwstaat!!)

NB, ik geloof dat de touch/ervaring van de 88es iets anders (ik geloof zwaarder, eerder 3/4 gewogen?) is dan op de 61.
 
Origineel geplaatst door onzefree
Ik heb de 620's en ik ben wel tevreden :okdan: toch zeker voor die prijs!!
en ik heb de M-audio keystation 88es, ook zijn geld wel waard!!
Let wel, je werkt met budgetmateriaal, dus verwacht niet toptop, maar zeker goede waar voor je geld hoor!!!

Probeer met een balanced circuit te werken, is altijd beter ;-).

Ook kan je op deze monitors de 'ruimte-ervaring' veranderen, daar moet je je ook eens op verdiepen, moest je de kans hebben ze eerst te voorluisteren. Ikzelf heb ze meteen gekocht op musicstore.de, verlaagd tarief (teruggezonden materiaal, maar dit is steeds in nieuwstaat!!)

NB, ik geloof dat de touch/ervaring van de 88es iets anders (ik geloof zwaarder, eerder 3/4 gewogen?) is dan op de 61.

Vanwaar het balanced circuit? Merk je daar verschil van? Ik heb er geen verstand van maar ik hoorde in de Chat dat dat alleen nodig is bij lange(re) kabels?

De 61es en 88es zijn volgens de Maudio site hetzelde, semi gewogen. Alleen de 49e is anders, deze is niet semi gewogen.
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Vanwaar het balanced circuit? Merk je daar verschil van? Ik heb er geen verstand van maar ik hoorde in de Chat dat dat alleen nodig is bij lange(re) kabels?

De 61es en 88es zijn volgens de Maudio site hetzelde, semi gewogen. Alleen de 49e is anders, deze is niet semi gewogen.
Audio gebalanceerd vervoeren maakt dat je geen (of in ieder geval een heel stuk minder) last hebt van aardlussen en EM interferentie.

Gewogen toetsenborden doen hier wat off-topic aan, is ook al genoeg over te vinden op het forum, maar altijd eerst zelf voelen hoe het speelt. En geldt zeker ook voor monitors, eerst luisteren en pas kopen wanneer je iets hebt gevonden wat naar je zin is.
 
Een balanced circuit 'elimineert' ruis.
Zeker als je bv met een behringermixer werkt, is dit wel handig op studiomonitors.
Bij een balanced cicruit gaat een monogeluid over een stereokabel (bv jack of xlr).
de ontvanger van dit signaal zet het terug om naar een monogeluid, en haalt hierdoor de ruis eraf.
Op het net zijn enkele theoretische topics hierover te vinden (op synthforum trouwens ook;) ) hoe dit juist werkt en zijn ding doet.
 
Ik geloof dat er een setje Alesis MKII te koop is op dit forum?
Een categorie hoger, maar dan ook beter.
 
Origineel geplaatst door onzefree
Ik geloof dat er een setje Alesis MKII te koop is op dit forum?
Een categorie hoger, maar dan ook beter.

Ik heb al besteld :). Daarnaast wil ik elektronica graag nieuw hebben. Maar thx voor de info over balanced en unbalanced, ik zal m'n ESI Juli@ dus even uit elkaar moeten halen om de balanced kant naar buiten te steken :)
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Ik heb al besteld :). Daarnaast wil ik elektronica graag nieuw hebben. Maar thx voor de info over balanced en unbalanced, ik zal m'n ESI Juli@ dus even uit elkaar moeten halen om de balanced kant naar buiten te steken :)
dat doe je snel
gisteren had je er nog geen en nu wel
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
dat doe je snel
gisteren had je er nog geen en nu wel

Besteld hea, bij Thomann.de dus dat duurt nog wel een weekje! (buitenlandse betaling, duurt langer)
 
Origineel geplaatst door Alex Verone
Besteld hea, bij Thomann.de dus dat duurt nog wel een weekje! (buitenlandse betaling, duurt langer)

héhé, dat gaat toch verrassend snel soms hoor, die buitenlandse overschrijvingen, bij mij lag het in 3/4 dagen naast de bus vanuit duitsland8) .
 
Origineel geplaatst door onzefree
héhé, dat gaat toch verrassend snel soms hoor, die buitenlandse overschrijvingen, bij mij lag het in 3/4 dagen naast de bus vanuit duitsland8) .

Mijn laatste overschrijving naar Duitsland (naar Banzai in Berlijn) was er binnen 24 uur.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Mijn laatste overschrijving naar Duitsland (naar Banzai in Berlijn) was er binnen 24 uur.


weeeew ik zie net inderdaad dat het nu al van m'n rekening is afgeschreven! Dan zal het er zeker morgen wel opstaan bij Thomann :D
 
Back
Top