Cubase is het meest...

Cubase is het meest...

  • Cubase

    Stemmen: 12 66,7%
  • Logic Audio

    Stemmen: 1 5,6%
  • Cakewalk

    Stemmen: 3 16,7%
  • Geen van deze hierboven beschreven

    Stemmen: 2 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Enquete gesloten .

M()()nman

Nieuwkomer
Lid sinds
26 april 2002
Berichten
14
Hallo,

Ik wilde graag van jullie weten welke sequencesoftware jullie het meest gebruikersvriendelijk vinden.

Groeten,
 
Laatst gewijzigd:
Ik niet productief werken met software sequencers!

Ik sequences alles op m'n RM1X en af en toe iets met de sequencer van Reason. Heb Cubasis (gekregen bij m'n geluidskaart), maar kan daar gewoon niet productief mee werken. Heb ook de demo geprobeert van Cubase 5, maar er komt gewoon niets uit m'n handen.

Ik heb geen hekel aan de zachte sequencers, maar ze willen bij mij gewoon niet. Ik wil weleens gaan kijken naar Ableton LIVE, misschien dat dat wel wil.

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik heb Logic en Cubase geprobeerd en Cubase "klikt" het beste bij mij. Al kunnen ze allebei even veel. Probeer eens de demo's en kijk zelf eens!
 
Hai!

Ik gebruik zelf de eenvoudigste versie van Cubase. Deze heet Cubasis en werkt wel goed vind ik. Ten eerste werk ik met deze versie omdat ik deze kreeg bij aankoop van mijn SB Live! kaart. Ten tweede gebruik ik deze omdat deze goed draait op mijn langzame pc.

Ik heb wel eens een demo van een zwaardere versie van Cubase gedraaid maar liep erg traag.

Ooit hoop ik wel mijn pc up te graden binnenkort en Cubase 5.0 ofzo te mogen kopen.

Groeten!
 
LOGIC!!!!
Cubase is een zooi aan vensters, onoverzichterlijk
Logic is netjes geordent>> dus werkt relaxter.
Nu met die extra vst synths zie Es2!!!
5.0 erg lekker.
 
Origineel geplaatst door scan
LOGIC!!!!
Cubase is een zooi aan vensters, onoverzichterlijk
Logic is netjes geordent>> dus werkt relaxter.
Nu met die extra vst synths zie Es2!!!
5.0 erg lekker.

Is toch direct x??
maar is zeker niet slecht echt een softsynt die de kracht van reaktor of fm7 makelijk evenaart
 
Ik heb vanavond bij een vriend Logic 5.0 in actie gezien en het is een indrukwekkend programma. Maar ik voel me meer thuis in Cubase VST 5.1. Ik houd niet zo van het abstracte uiterlijk van Logic. Cubase geeft me enigszins het gevoel nog met hardware bezig te zijn en inspireert me op die manier meer. Tja, ik heb nou eenmaal een zwak voor realistisch ontworpen GUI's (zoals Reason bijvoorbeeld). Cubase SX, de opvolger van VST, stapt hier weer een beetje van af, maar biedt daarintegen veel verbeteringen. Genoeg reden om met Cubase verder te blijven gaan.
 
Ja, ik heb alleen maar Cubase, dus ... Cubase.

Is niet altijd even overzichtelijk maar ik ben nog niet verloren gelopen.:)

Heb ook nog een Atari Mega ST met daarop Notator (voorloper van...) en dat is heel wat overzichtelijker maar binnenkort gaat mijn Atari, en dus ook Notator, de deur uit.

Werk nu nog met Cubase 3.7 VST en dat zal nog wel zo even blijven.
 
Ik vond Cubase makkelijker om te leren dan Logic.

Logic vind ik wel beter dan Cubase.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
kan me meerdere topics herineren over dit onderwerp.......

Zoek dat topic op en sluit deze, anders krijg je dubbele discussies die meestal 'zinloos' zijn.
 
'k vindt Cubase intuitiever werken dan Logic. Vooral om het te leren. Maar dat heb ik al wel in meer discussies geschreven.
Ik geef starterscursussen, en geloof niet dat ik in een cursus mensen in Logic zover op weg zou kunnen helpen, alsdat ik het in Cubase kan binnen 5 uurtjes.

Van mij mag deze ook gesloten worden hoor.

De vraag is sowieso subjectief, veel mensen kennen alleen maar hun eigen pakket. En vinden dat dus meestal ook het fijnste, omdat ze dat kennen.
 
Cubase is een zeer intuïtief programma waar je meteen mee kan beginnen rotzooien.

Bij Logic ligt de leercurve veel steiler, maar het gaat wel een heel stuk verder en is bovendien veel stabieler dan Cubase. Vooral de plug-ins en de automatisatie in de nieuwe Logic 5.0 sturen Cubase 5.0 met een flink pak slaag naar huis.

Anders gezegd : als Cubase VST/32 een betrouwbare Opel of Volkswagen is, dan is Logic Platinum een full-option BMW of Mercedes...
 
Ik ben niet zo kapot van softsequencers. Voor mij werken ze gewoon niet, als ik er 10 minuten mee bezig ben gaat mijn aandacht al niet meer naar het muziekmaken maar naar de ondoorploegbare menuutjes. Daarbij krijg ik al RSI klachten als ik naar een computer kijk en als ik muziek maak kan ik dat niet in een ergonomisch verantwoorde houding.

Maar de mogelijkheden zijn onbegrensd
 
Zo goed is cubas(is) ook weer niet. Ik vind Quartz Audio Master het meest gebruikersvriendelijkst. (Nederlandse versie beter bekent als Music Center). Het werkt heel goed. Cubase gebruik ik niet zo. Ik heb het wel maar ik vind het niet om te juichen.
 
Iedereen gebruikt toch wat ie het lekkerst vindt werken? En iedereen vindt wat ie zelf gebruikt het lekkerst werken. Oftewel de vraag had ook kunnen zijn 'welke sequencer gebruik je?' en die thread hebben we inderdaad al gehad.

(Zelf: Cubase VST 5.1. Omdat ik die vanaf cubasis gewend ben. Alle soft sequencers kunnen in principe hetzelfde. Ik zou nog wel eens met hardware seqs willen werken; denk aan de combinatie van 'n MPC en wat stepsequencers.)
 
Ik heb in het verleden altijd met cakewalk 3.0 gewerkt (hogere versies deden niet wat ik wilde)
Ik heb ook cubase geprobeert maar op de een of andere manier vond ik het gewoon niet lekker werken.
Sinds januari dit jaar ben ik over op logic, kostte wat tijd om het onder te knie te krijgen maar als je d'r eenmaal aan gewend bent werkt het heel prettig en snel.
Zeker nu de logic control er is en alles retestrak draait ben ik om, logic voor mij.

Het is maar net wat jezelf gewend bent, de een sweert bij een hardware sequencer terwijl de andere voor logic kiest en de ander weer voor cubase, net waar je het prettigst meewerkt zeggen ze dan maar ergens is het zo dat als je in iets nieuws stapt je het eerst vervloekt.
Kwestie van doorzetten (je moest is weten hoe vaak ik logic heb vervloekt aan het begin) en je komt er vanzelf op los.
 
Origineel geplaatst door da goose
Ik heb in het verleden altijd met cakewalk 3.0 gewerkt (hogere versies deden niet wat ik wilde)
Ik heb ook cubase geprobeert maar op de een of andere manier vond ik het gewoon niet lekker werken.
Sinds januari dit jaar ben ik over op logic, kostte wat tijd om het onder te knie te krijgen maar als je d'r eenmaal aan gewend bent werkt het heel prettig en snel.
Zeker nu de logic control er is en alles retestrak draait ben ik om, logic voor mij.

Het is maar net wat jezelf gewend bent, de een sweert bij een hardware sequencer terwijl de andere voor logic kiest en de ander weer voor cubase, net waar je het prettigst meewerkt zeggen ze dan maar ergens is het zo dat als je in iets nieuws stapt je het eerst vervloekt.
Kwestie van doorzetten (je moest is weten hoe vaak ik logic heb vervloekt aan het begin) en je komt er vanzelf op los.


hmm ik ben ook van cakewalk naar logic overgestapt. het heeft me ff tijd gekost om bepaalde dingen anders te doen dan ik in cake walk gewend was. maar ik kan nou niet zeggen dat ik logic echt vervloekt heb. ik waszo onzettend blij met de audio mogelijkheden die ik in cake niet had dat ik me zelf letterlijk heb opgedragen:) om het onder de knie te krijgen.

maar de belangrijkste dingen die je echt moet weten onder logic is je autoload en de numlock screensets. als je die hebt ingesteld kun je zo ontzettend snel werken..
 
Origineel geplaatst door EDP



hmm ik ben ook van cakewalk naar logic overgestapt. het heeft me ff tijd gekost om bepaalde dingen anders te doen dan ik in cake walk gewend was. maar ik kan nou niet zeggen dat ik logic echt vervloekt heb. ik waszo onzettend blij met de audio mogelijkheden die ik in cake niet had dat ik me zelf letterlijk heb opgedragen:) om het onder de knie te krijgen.

maar de belangrijkste dingen die je echt moet weten onder logic is je autoload en de numlock screensets. als je die hebt ingesteld kun je zo ontzettend snel werken..

klopt klopt klopt !
Ik heb gewoon ook mezelf verplicht om tijd te investeren en het grote logic boek te lezen en ik ben blij dat ik dat gedaan heb!
Ja, alle audio functies en pluginns zijn te gek ! heel soepel en dingen waar je ECHT wat aan hebt, geen kinder speelgoed..
Ja, ik ben blij met logic (maar ik was ook blij met cakewalk 3)
 
Back
Top