DAW op hol door Octave Up op Controller

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Mijn Studio 1 Artist ver.5 en ik willen maar geen vriendjes worden. Ik heb er een Arturia Keylab49 aan hangen, maar als ik een Octave Up of Down invoer, gaat de MIDI-In indicator van de track waar ik mee bezig ben helemaal in het geel en het hele programma blokkeert de MIDI. Ik kna niets meer invoeren. Dan zit er niets anders op om het programma af te sluiten, en hopen dat deze niet in het geheugen blijft (andere thread), anders moet ik de PC helemaal uit zetten.
Maar dat met die MIDI, is dat een bekend probleem? Iemand bekend mee?

Ik laat geregeld de meest actuele drivers, maar ik heb mijn PC bij normaal DAW-gebruik niet op Internet aangesloten. Ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Graag jullie reactie.

Groeten,
Pjeut.

Vervelend man,

Al sinds S1 3.5 tot nu 6.6.1 heb ik geen enkel probleem met arturia keystep en beatstep, super stabiel, online of offline, ook live.
In de studio staat een Virus TI keyboard en soms een DX7 II, probleemloos.
Ik zou gaan focussen op iets anders dan S1 of je PC, misschien je audio/midi interface of andere software zoals standalone software (ook voor de keylab?)
of VST(i)'s (ook qua het geheugenprobleem).
Er zijn ook S1 fora zoals https://www.reddit.com/r/StudioOne/ of bij S1 zelf... support is best aardig...

Een tijd terug had een kennis last met S1 op een powerbook pro, bleek kapot geheugen achteraf. Kwam ie achter na het draaien van een demo van een andere DAW, deed ook raar.

2ct
succes

Nou, ik heb inmiddels een oplossing bedacht: gewoon het nummer sluiten, de Octave up of down indrukken, en het nummer weer openen.
Niet zoals het moet, maar als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Back