overlast van subwoofer in oud huis

Die kegeltjes onder de speakers lijkt me de beste oplossing
ik weet niet wat ze kosten maar iedere zelfbouw speakerzaak heeft ze wel.
Ik heb ze zelf ook om niet al te veel last met de buren te krijgen
 
Ik hoor mijn naam ????

Ik hoor mijn naam ????

Maar goed ik heb zo nog wel mijn contacten bij de Politie....
 

Attachments

  • ikmoakkontakt.jpg
    ikmoakkontakt.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 120
Mmmm maar ff serieus ik zou het zo gauw niet weten....
Valt het dan niet op een akkoordje te gooien met die persoon dan ?
Al het echt niet te harden is zou je idd ff de politie kunnen bellen maar ik vrees (weet wel zeker) dat die er niets aan doen *MITS* je zegt dat als ze niet komen je zelf wel ff een oplossing gaat toepassen :duivels: (werkt bijna altijd)
OF je koopt gewoon een paar grote concertspeakers en je gaat er tegen in......maar dat lost meestal ook weinig op.
Ik heb trouwens nog wel een Realistic Audiometer te koop is dat niets voor de bovenbuurman ?

En nog veel succes trouwens want dit is een lastig probleempje :doei:
 
kom op olaf,

druk die jongen effe tegen de muur aan zeg.

ik heb zelf ook zo'n gast naast me die (ik woon in een soort van woongroep) al jaren dacht dat alles kon in de keuken enzo. Altijd een puinhoop in de weekends en vaak ook doordeweeks.

Iedereen (incl. mn vriendin) wilde er niets van zeggen en ik moest me maar inhouden.

Op een gegeven moment heb ik hem toch bij zn kladde gepakt en tegen de muur aangedrukt en verteld dat als die hier mee door zou gaan hij een behoorlijk groot probleem met me zou krijgen.

Hij is er heel erg van geschrokken en vond me asociaal maar daar heb ik toch even lekker schijt aan.
Ik ben niet de allergrootste en breedste maar ik laat me echt niet door zo'n klojo mn leven verknallen.
Als het aan mij had gelegen had die echt allang een paar blauwe ogen gehad.
Maar ja dat mocht niet van mn vriendin.

Ik zou als ik jou was stoppen met te denken dat je het kan oplossen met akoestische midddeltjes want je zegt zelf al dat het een gehorig huis is.

Pak zo'n hufter even goed aan. Heb je geen vrienden die je kunnen bijstaan?
Zelf houd ik echt niet van geweld maar soms als iemand zo hufterig doet is er maar 1 oplossing.
Een waarschuwing door iemand die je niet in een steegje wilt ontmoeten kan heel goed werken.

ik kan gewoonweg niet tegen onrecht.
succes jongen.
 
Gewoon de politie bellen, tres simple... werkt t beste als de heren met de pet een keer langskomen. Succes gegarandeerd, werkt bij mij ook.. :duivels: Wat Errol zegt kan ook helpen, maar dan kunnen ze, als je een verkeerde buur hebt, bij jou aan de deur staan.. ook niet zo fijn.
 
Origineel geplaatst door Errol

Ik kan gewoonweg niet tegen onrecht.

Dus druk ik ze tegen het aanrecht ! :D



Maar kom op zeg ik snap best dat Olaf het eerst op een nette manier wil doen en de vrede daar wil bewaren tenslotte is het voor Olaf ook makkelijk om het zo bot op te lossen maar er woont wel een meisje (waarschijnlijk helemaal alleen) die dan met de gebakken peren zit en last zal krijgen van pesterijen (pfff ik zie het nu wel heeeeel donker 8) )

Maarrrrrrrrr idd als NIETS maar dan ook NIETS helpt dan is bovenstaande wat Errol zegt wel een hele goede mogelijkheid..

Maar Olaf verhuis anders gewoon je Studio en speel gewoon dag en nacht dezelfde loop af (kun jij met dat meissie in je EX-Studio ruimte wonen)
 
't Is allemaal lastig, idd. Ik zat in 't omgekeerde: de buurvrouw had last van mij..
Maar dat heb ik opgelost door (hoe goed kan ik zijn voor m'n mede"mens") veelal* met koptelefoon te werken..
Ik heb het zelf ook een beetje zitten uitzoeken qua wetgeving. Voornamelijk komt er uit: je mag geen overlast voor anderen veroorzaken. Dit is natuurlijk een ruim begrip, maar er wordt duidelijk verschil gemaakt tussen 'incidentele' overlast (verbouwingen, e.d.) en continu overlast (bijv. vaak muziek/geluidsoverlast). Er wordt wel een beetje gekeken naar de tijdstippen, maar ook zeker naar de geluidssterkte, e.d.
't Is natuurlijk maar hoever jullie het willen laten komen, maar jullie kunnen altijd aangifte doen bij de politie en/of huisbaas (probeer alles zwart op wit te hebben, dan). Zeker bij meerdere aangiftes van jullie kant is de politie verplicht een onderzoek te doen. Wat de uitkomst daarvan zal zijn is natuurlijk afwachten..

Mooiste zou idd zijn als jullie rekening met elkaar zouden kunnen houden (bepaalde tijden afspreken, of ff doorgeven als je toch wegbent)

Succes!!


*) lees: altijd
 
Origineel geplaatst door Kevin
Dus druk ik ze tegen het aanrecht ! :D



Maar kom op zeg ik snap best dat Olaf het eerst op een nette manier wil doen en de vrede daar wil bewaren tenslotte is het voor Olaf ook makkelijk om het zo bot op te lossen maar er woont wel een meisje (waarschijnlijk helemaal alleen) die dan met de gebakken peren zit en last zal krijgen van pesterijen (pfff ik zie het nu wel heeeeel donker 8) )

Maarrrrrrrrr idd als NIETS maar dan ook NIETS helpt dan is bovenstaande wat Errol zegt wel een hele goede mogelijkheid..

Maar Olaf verhuis anders gewoon je Studio en speel gewoon dag en nacht dezelfde loop af (kun jij met dat meissie in je EX-Studio ruimte wonen)

Olaf heeft het volgens mij al op een nette manier gevraagd.
En deze jongen is duidelijk niet voor rede vatbaar.

Overigens begrijp me niet verkeerd, ikzelf zou ook eerst vriendelijk verzoeken er wat aan te doen.
Maar als iemand niet wil inzien dat die fout is en jij daar constant de dupe van bent zou die figuur wat mij betreft niet lang meer in het pand zitten.

Daar moet je gewoon korte metten mee maken.
Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik mensen ken die je met een oogopslag doen realiseren dat het leven toch wel heel kort kan zijn8) . Daar is geen subwoofer tegen opgewassen:D

Ik vind het behoorlijk klote voor je vriendin, olaf maar dit zijn wel dingen waar je soms mee te maken krijgt.
Aan jou natuurlijk de keuze.
 
hehehe...gelukkig ben ik niet een van de kleinste en smalste mannetjes, en van scheren hou ik ook al niet, dus "intimidatie" zal vast geen probleem zijn, maar ik houd er niet van en mijn vriendin moet daar idd wonen....

als het deze week nog steeds crap is zal ik es wat van die spikes en/of schuim bij hem neerleggen, als ie daar nix mee wil doen regelen we het buiten hem om vrees ik, ken nog wel wat juristen die daar wat zinnigs over te melden hebben (lees: geen huur betalen maar op aparte rekening neerzetten, niets activeert een huisbaas zo snel) .. maar ik denk dat het wel goed komt..ik vermoed dat de beste subwoofer-eigenaar niet helemaal snapt hoe hard het klinkt..dat wordt stap 1; gezellig meeluisteren, onder het genot van een vriendelijk drankje natuurlijk...

thanx allemaal!
 
Origineel geplaatst door olafmol
hehehe...gelukkig ben ik niet een van de kleinste en smalste mannetjes, en van scheren hou ik ook al niet, dus "intimidatie" zal vast geen probleem zijn, maar ik houd er niet van en mijn vriendin moet daar idd wonen....

als het deze week nog steeds crap is zal ik es wat van die spikes en/of schuim bij hem neerleggen, als ie daar nix mee wil doen regelen we het buiten hem om vrees ik, ken nog wel wat juristen die daar wat zinnigs over te melden hebben (lees: geen huur betalen maar op aparte rekening neerzetten, niets activeert een huisbaas zo snel) .. maar ik denk dat het wel goed komt..ik vermoed dat de beste subwoofer-eigenaar niet helemaal snapt hoe hard het klinkt..dat wordt stap 1; gezellig meeluisteren, onder het genot van een vriendelijk drankje natuurlijk...

thanx allemaal!


oke, doe wel wat in dat drankje. Anders krijg je daar later spijt van8) dat je dat niet gedaan hebt.:biertje:
 
Origineel geplaatst door olafmol
hehehe...gelukkig ben ik niet een van de kleinste en smalste mannetjes, en van scheren hou ik ook al niet!

Wàt? Ben jij dan niet dat keurige blonde mannetje met die brede glimlach? (<<--- LINKS IN JE AVATAR!)

;)
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Een kinderachtig maar probaat middel bleek in mijn situatie te zijn om mijn kwelgeest geluidsoverlast te bezorgen. Veel jungleplaatjes later werd de zaak bespreekbaar. Jammer dat het zo moest maar snachts is het nu iig stil.
 
Origineel geplaatst door Errol
Overigens begrijp me niet verkeerd, ikzelf zou ook eerst vriendelijk verzoeken er wat aan te doen.

Begrijp mij ook niet verkeerd ;)
Ik ben op zich een hele vriendelijke jongen maar als je op m'n tenen gaat staan stamp ik je d'r zo van af :duivels:
(en nu allemaal bang worden.......)


Nee maar weer zonder gekheid ik zou het idd ook eerst op een vriendelijke manier doen maar als dat idd niet werkt en de Politie ook niet dan neem ik het recht in eigen hand en sta ik niet in voor de gevolgen.
En idd meestal zie je het al aan het soort persoon en zijn gedrag hoe hij zal reageren.

Maarruh Olaf volgende Synthforum meeting bij je Vriendin ?? :eureka: Lekker met die 909's en die scheurende synths de Buurman z'n oren ff laten scheuren :duivels:
 
nou de story continues....onze hoop dat het nu beter zou gaan is gisterenavond helaas ijdel gebleken...... om 23.30 werd er nog keiharde hiphop gedraaid, nog slecht ook! damn waarom hebben gasten die hun muziek zo hard draaien altijd zo'n slechte muzieksmaak? ;)

echt van het niveau dat je de tekst letterlijk kan meeluisteren....kan natuurlijk echt niet....ikke maar aanbellen omdat mijn vriendinnetje al in bed lag, en de bovenbuurjongen had gelijk al door dat het te hard stond, hij ging het zachter doen...toen ik em vriendelijk maar dringend vroeg of ie misschien even wilde komen luisteren zodat ie een idee kon krijgen hoe hard het eigenlijk wel niet klinkt werd ie geirriteerd en zei dat ie daar geen tijd voor had...na wat aandringen werd ie nog geirriteerder en smeet de deur in mijn gezicht dicht....ongelovelijk hoe asociaal sommige(?) mensen zijn....vermoedelijk denkt ie dat ie ook nog wegkomt met dit soort intimidatie-praktijken, want dat is het eigenlijk, boos worden als mensen iets zeggen van de door jou veroorzaakte overlast, in de hoop dat iemand er niet meer iets van durft te zeggen......

mijn vriendinnetje gaat vanavond nog eens proberen om met hem te praten over een oplossing, als ie dan niet mee wil werken of het levert nog weer nix op, dan is de volgende stap om de huisbaas in te lichten over het probleem, als die er nix mee wil doen is het helaas wel de politie bellen bij het volgende herrie-bombardement....

zucht, zijn mensen dan echt allemaal zo asociaal tegenwoordig?
 
gaat die deur naar binnen open bij die jongen?

Zo ja, dan klop je aan en zodra die open wil doen schop je keihard tegen de deur.
Moet je eens kijken hoe snel het dan is afgelopen.
 
Origineel geplaatst door dsa
gaat die deur naar binnen open bij die jongen?

Zo ja, dan klop je aan en zodra die open wil doen schop je keihard tegen de deur.
Moet je eens kijken hoe snel het dan is afgelopen.


zoiets heet huisvredebreuk of molest of whatever.....daar wil ik maar niet aan beginnen zeg maar....aangezien hij hier degene is die overlast veroorzaakt...verder woon ik natuurlijk ook niet daar, al ben ik wel vaak bij mijn vriendinnetje op bezoek...................er moeten toch andere manieren zijn om zoiets op te lossen lijkt me.....al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik bijna op het punt stond om die deur open te schoppen....maar zelfbeheersing is belangrijk ;)
 
Origineel geplaatst door olafmol
zoiets heet huisvredebreuk of molest of whatever.....daar wil ik maar niet aan beginnen zeg maar....aangezien hij hier degene is die overlast veroorzaakt...verder woon ik natuurlijk ook niet daar, al ben ik wel vaak bij mijn vriendinnetje op bezoek...................er moeten toch andere manieren zijn om zoiets op te lossen lijkt me.....al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik bijna op het punt stond om die deur open te schoppen....maar zelfbeheersing is belangrijk ;)

watje8) maar het siert je wel.
 
Ik weet nog wel een winkel waar ze van die mooie bivakmutsen verkopen :D EN Mag-Lite's !!
 
Back
Top