Platencontract in UK

FF offtopic maar als ik 2000 albums verkoop en zie dat het album zeker 6000 keer gedownload wordt,
dan voel ik me genaaid door de downloadertjes.
Het standaardargument dat het niet aan downloaden ligt ben ik zo onderhand spuugzat:(
Dat is in mijn ogen alleen verstoppertje spelen.
 
Origineel geplaatst door faab
FF offtopic maar als ik 2000 albums verkoop en zie dat het album zeker 6000 keer gedownload wordt,
dan voel ik me genaaid door de downloadertjes.
Het standaardargument dat het niet aan downloaden ligt ben ik zo onderhand spuugzat:(
Dat is in mijn ogen alleen verstoppertje spelen.

De vraag is of je 6000 albums had verkocht zonder internet/download services. Een andere vraag is of je de huidige 2000 albums had verkocht zonder internet/download services.

Dit is een eindeloze discussie, feit is dat de markt veranderd is, of je het wilt of niet. Zowel muziekanten als labels moeten hun ogen openen en een andere manier vinden om hier geld aan te verdienen als ze dat willen of gewoon lekker iets anders gaan doen.
 
Dit is een eindeloze discussie, feit is dat de markt veranderd is, of je het wilt of niet. Zowel muziekanten als labels moeten hun ogen openen en een andere manier vinden om hier geld aan te verdienen als ze dat willen of gewoon lekker iets anders gaan doen

Dat is gelul en wie ben jij trouwens om mij ff te vertellen dat ik wat anders moet doen.
Ik ben geen hobbyist doe het voor mijn brood jij gaat toch ook niet naar de bakker om een brood te stelen.
Downloaden is hetzelfde als stelen en moet niet gezien worden als een verkapte promotie tool .
:(
Dit heeft geen fuck te maken met een zogenaamde veranderde markt.
 
Gran & Tilly zegt ware dingen. Veel mensen zijn het gewoon spuugzat om 20 euro neer te moeten leggen voor een CD. Vroeger moest je wel, maar nu is er internet, en er is p2p, en dus is er een alternatief, wat massaal gevolgd wordt. Je kan ook, net zoals Ramp Records heeft gedaan, de prijs van je CD's verlagen naar 7 euro. Dan kopen mensen de CDs weer, en dan vallen ze er ook niet over als er een paar mindere tracks op staan.

De markt is inderdaad veranderd. Er is concurrentie van DVD, mobieltjes, en spelletjes op XboX of PC. En dus is de marktwaarde van de CD of LP gedaald. En dus is het logisch dat je gaat kijken of de prijzen (fors) omlaag kunnen. Ik had het er ook al over met de eigenaar van een Duits label. In de Industrial en Gothic scene gebeurt dit al, maar je zal als label bijvoorbeeld zelf je spullen aan de man moeten gaan brengen op de daarvoor bestemde feesten. Ga maar eens op een hardcore feest je headbanger CD's verkopen voor 8 euro. Echt wel dat je er meer dan 2000 verkoopt. Geen distributie of winkel ertussen, dus rechtstreeks van de perser naar het publiek. Maak je nog meer winst, dan met de tussenhandel erbij.
 
Beste Kratarknathrak,

Ik geloof niet dat je beseft hoeveel geld er gemoeid is met het opnemen van een compleet album.
Dat je voor een 12" plaatje 7 eurootjes neerteld is normaal maar een 2cd album kan je niet maken voor zo'n prijs.
 
Bericht door een moderator:
Inderdaad. Deze thread gaat over een eventueel contract in de UK.
Voor de zoveelste thread over downloaden vs cd/elpee prijzen open je maar een nieuwe thread.
 
8)

nog een laatste mening van mij hierover.

ben het best wel voor een groot deel eens met faab.
waarom: omdat er gewoon een hoop geld mee gemoeid gaat.
vooral als het ook nog eens je boterham is.
maar.........het enige pluspunt aan internet verspreiding is
dat de bereikbaarheid een stuk groter is onder mensen.
waar er vroeger in in de rimboe van australie iemand woonde
die nog nooit van je had gehoord, nu met zijn computertje
met internet zal hij je wel weten te vinden. alleen moet er
in de toekomst toch naar andere argumenten worden
gezocht om ergenis hierbij te kunnen voorkomen.
wie weet ooit............................................

:okdan:
 
Origineel geplaatst door faab
FF offtopic maar als ik 2000 albums verkoop en zie dat het album zeker 6000 keer gedownload wordt,
dan voel ik me genaaid door de downloadertjes.
Het standaardargument dat het niet aan downloaden ligt ben ik zo onderhand spuugzat:(
Dat is in mijn ogen alleen verstoppertje spelen.

Roep dat ook al lang,maar die mensen die dat roepen krijgen geen statements of buma,dus ze weten alles veel beter.
 
Tegenwoordig gaat het niet meer om de verkoop maar om de feedback die je kunt krijgen als DJ.

Het is verstandig om te zorgen dat je kunt draaien, want als je een hit hebt in de dance wordt je geheid gekgebeld voor dj boekingen.

had je Maarten al gebeld??
 
Origineel geplaatst door faab
Beste Kratarknathrak,

Ik geloof niet dat je beseft hoeveel geld er gemoeid is met het opnemen van een compleet album.
Dat je voor een 12" plaatje 7 eurootjes neerteld is normaal maar een 2cd album kan je niet maken voor zo'n prijs.

Dat is echt achterhaald als het om dance gaat.
Je kunt tegenwoordig heel veel pre productie thuis doen en dan later in een goed geoutilleerde studio de songs afmixen.
 
Heb even gekeken bij die turbulence records op de site maar dat weet ik niet hoor....
Het kopje discography is leeg, en ze verkopen ook computers..???


mmmmmmm:frons: :confused:
 
Origineel geplaatst door joep
Heb even gekeken bij die turbulence records op de site maar dat weet ik niet hoor....
Het kopje discography is leeg, en ze verkopen ook computers..???


mmmmmmm:frons: :confused:

ja,de platenbusiness loopt niet zo goed meer tegenwoordig ( zie hierboven ) dus gaan de platenlabels tegenwoordig allemaal computers verkopen.....:D

maar serieus : lijkt me geen goed plan dat platencontract,gezien het commentaar dat je al gekregen hebt...
 
Zo zie je maar dat het goed is een om hier je vragen wat contract betreft voor te leggen!

Ik weet geen ruk van contracten... ik wens je success!

En als je goede muziek maakt komt er ook wel een goed label dat je wil hebben... uit eindelijk(denk ik).

Het is jammer dat mensen niet door hebben dat illegaal downloaden van muziek en software gewoon diefstal is.

Druid
 
Origineel geplaatst door dione
ja,de platenbusiness loopt niet zo goed meer tegenwoordig ( zie hierboven ) dus gaan de platenlabels tegenwoordig allemaal computers verkopen.....:D

Jaha, kan je lekker downloaden:P
 
Opzich heb ik in deze thread heel wat puntjes gelezen waar ik absoluut ff op moet letten tijdens mijn besprekingen volgende week in the UK. Maar ik krijg regelmatig het gevoel tijdens het lezen van de antwoorden dat ik beter af zou zijn zonder platen contract. En dat snap ik niet helemaal. Op dit moment heb ik helemaal nix. Uit de voor besprekingen die ik met het label heb gevoerd heb ik gewoon een goed gevoel gekregen. Zij hebben alle studio tijd betaald, de vocalist, zij hebben Kenny Hayes als remixer ingehuurd (een bekende naam uit de engelse dance scene), de promotie is afgelopen woensdag gestart via popporazzi (een van de grotere promotors van de UK- ze doen bv de nieuwe Ferry Corsten) waarbij niet met lullige hoeveelheden promo's wordt gewerkt en bovendien betalen ze mijn vliegtrip naar de UK en 2 overnachtingen in een hote (Dus die heb ik in ieder geval al te pakken, ff chillen in the UK!!) Wat ik begrepen heb wordt binnenkort de website grondig aangepakt, want naast een grote dance club zijn ze dus nu ook serieus bezig met een eigen label. Ik heb gewoon het gevoel gekregen dat het wel goed zit allemaal. Ik was alleen benieuwd naar de valkuilen. Ik heb nu geen contract en het kan dus alleen maar beter. Dus ik ga er gewoon voor!
 
proficiat dobbit!!!
:okdan:
doe zo verder en hou ons op de hoogte!!
wat we allen alleen maar willen zeggen waarschijnlijk is: let op, en laat je bijstaan door een advokaat...

hou ons op de hoogte van verdere ontwikkelingen he!


greetz


cloudy
 
Origineel geplaatst door dobbit
Opzich heb ik in deze thread heel wat puntjes gelezen waar ik absoluut ff op moet letten tijdens mijn besprekingen volgende week in the UK. Maar ik krijg regelmatig het gevoel tijdens het lezen van de antwoorden dat ik beter af zou zijn zonder platen contract. En dat snap ik niet helemaal. Op dit moment heb ik helemaal nix. Uit de voor besprekingen die ik met het label heb gevoerd heb ik gewoon een goed gevoel gekregen. Zij hebben alle studio tijd betaald, de vocalist, zij hebben Kenny Hayes als remixer ingehuurd (een bekende naam uit de engelse dance scene), de promotie is afgelopen woensdag gestart via popporazzi (een van de grotere promotors van de UK- ze doen bv de nieuwe Ferry Corsten) waarbij niet met lullige hoeveelheden promo's wordt gewerkt en bovendien betalen ze mijn vliegtrip naar de UK en 2 overnachtingen in een hote (Dus die heb ik in ieder geval al te pakken, ff chillen in the UK!!) Wat ik begrepen heb wordt binnenkort de website grondig aangepakt, want naast een grote dance club zijn ze dus nu ook serieus bezig met een eigen label. Ik heb gewoon het gevoel gekregen dat het wel goed zit allemaal. Ik was alleen benieuwd naar de valkuilen. Ik heb nu geen contract en het kan dus alleen maar beter. Dus ik ga er gewoon voor!

Is wat ze zeggen ook wat ze doen? Ik heb altijd een gepaste achterdocht bij dat soort uitspraken.. Ze doen het niet omdat ze je zo een aardige jongen vinden, dus ze ruiken geld..

Arv
 
Back
Top