[DIY] 909 modificaties

thnxs :)

Ondertussen ben ik bezig een manier te vinden om de time pitch mod toch te laten werken, waarschijnlijk kwestie van een weerstandje uit het kastje halen ....

Toch blijft het geluid vrij "fluffy" vind ik, iets met de verhouding noise/golfvorm wat anders moet ....
Duik ook daar nog even het schema voor in .....

Ik wil die Jomox X-base het nakijken geven :duivels:
 
hehehehe .. leuk al die stappen
je hebt zeker wel de hele tijd die attack op vol staan zeker ?
vind em wat rustiger met veel belay ook erg mooi
het zit iig met controle over het geluid erg goed ..
 
hehehe fuck ik zie dat ik die pics in het verkeerde topic heb gezet .. hahahaha

trouwens nog een truuk als je hiphop maakt
juist doro de attack wat lager te houden en 2 sampels met korte en lange delay en wat meer minder attack
kan je top hiphop kicks maken ..

zo nu effe die pics goed zetten
(mods ze kunnen weg hoor die posts !!)
 
Origineel geplaatst door Niel
die posts kan je zelf weghalen !

wijzigen en dan weghalen/verwijderen/Delete aanvinken en klikken links bovenaan ....
Ik heb ze eventjes weg gehaald.
 
nou Vééééééééééééééét man !

retestrak !
nou hebbie gewoon een dubbel colectors-item

mazzel
 
Nieuwe bd klinkt erg lekker, al zeg ik het zelf, in de opnieuw aangesloten studio ....

Toch heb ik nog 'n vraag voor de DIY mensen:

[n00b]

Je hebt, als je weerstandjes nodig hebt, weerstandjes met vaste waardes en potmeters waarmee je de weerstandswaarde kan regelen.

Heb je hetzelfde ook voor een capacitator ... eh .... condensator ?
Een regelbare condensator dus ?


[/n00b]

Ik wil de begin attackpitch waarde kunnen regelen namelijk ...... voornamelijk hoger kunnen zetten.
Iemand een simpel anwtoord op deze vraag? :confused:
 
zoo, eindelijk weer echt aan het werk met m'n 909/studio .... zodat ik kan laten horen wat ik wil horen ....
De modificaties zijn perfect uiteindelijk, ik heb precies wat ik zocht, met wat tweaken ...

hier een 1 minuut mp3 waarin ik wat ritmes afspeel vanuit m'n 909, over m'n Tascam M3500.
Originele signaal door behringer compressor, daarna 3x doorgelust, met 6x parametrisch eq dus en wat lexicon mpx 100 galm erop ... Hele zooitje door een edison en een ultrabass om t sublaag op te krikken en breder te maken (maar dit is een mono mp3).

open die gain ;) enjoy !

 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Niel
hier een 1 minuut mp3 waarin ik wat ritmes afspeel vanuit m'n 909, over m'n Tascam M3500.
Originele signaal door behringer compressor, daarna 3x doorgelust, met 6x parametrisch eq dus en wat lexicon mpx 100 galm erop ... Hele zooitje door een edison en een ultrabass om t sublaag op te krikken en breder te maken (maar dit is een mono mp3).
erm... echt goed gelukt... denk ik...


Origineel geplaatst door bambamstudio
dan laat ik ><i nog liever mjin 909 goed doorsmeren dan dit.......
idd... RETRO TIME!
 
regelbare condensator

regelbare condensator

Heb je hetzelfde ook voor een capacitator ... eh .... condensator ?
Een regelbare condensator dus ?


ja die bestaan...:D
 
Re: regelbare condensator

Re: regelbare condensator

Origineel geplaatst door penik ettek
Heb je hetzelfde ook voor een capacitator ... eh .... condensator ?
Een regelbare condensator dus ?


ja die bestaan...:D

In radios met een draaiknop... om de zender af te stemmen.
 
Leuk zon mod!

Ik heb zelf ook een 909 die ik wil gaan modden maar ik vind het wel erg zonde hoe je dat plastic zijkantje zo hebt "bewerkt" Ik wil ook geen gaten maken in mijn 909 (plasic of niet ook die zijn net zo uniek als de bovenkant)

Ik wil de aansluiting als volgt doen. Je hebt die memorycard aansluiting. Vanbinnen is die aangesloten met een plug naar het voice board. Ik haal deze gewoon los maak een nieuwe plug waar ik de aansluitingen opzet voor de mods! dan kan ik gewoon een aangepast printplaatje aansluiten op die memorycard aansluiting :) en dat printplaatje laat ik weer naar een kastje gaan waar ik de controllers op zet!

Ik heb opzich wel mazzel met mijn vader: electrotechniek aan UNI in Delft en een voorliefde voor oude analoge troep ( ;) ) dus wellicht kunnen we nog wat andere leipe mods maken ;)

wordt vervolgd dus :)
 
Allereerst 10 punten voor Niel en zijn Mods.
Uitvoering is om te janken maar het geluid brengt de weegschaal weer in balans. ;)


@ pass-out
Ben benieuwd waarmee je komt aanzetten. Hou ons iig een beetje op de hoogte

@mijizelf
Ja, je hebt alles in huis om de mod te doen maar je blijft het maar uitstellen omdat je niet weet of je der nu wel of niet goed aan doet om te gaan zitten solderen in je bijna minte 909
:frons:

Ps ik wilde een link plaatsen naar die thread van mijn 909 mods maar die kan ik niet vinden ivm de kapotte zoek-functie
 
Gewoon niet doen krijg je spijt van, kan je beter eerst een 2e 909 kopen die minder mint is.
 
he wat leuk, er is gereageerd dit jaar 8o)

Als ik nu terugkijk is de uitvoering inderdaad om te janken :stupid
Tegenwoordig ben ik een stuk handiger nu ik 2 jaar met auto's heb liggen sleutelen.
F#cking houtboren gebruiken om gaten in plastic te rammen ...... :erm:

Anyway, de betreffende 909 gaat de deur uit, want de muziekbizz is schraal en er moet ook gegeten en gehuurd worden. Als vervanger ga ik de drumazon gebruiken die naar mijn idee erg goed klinkt.

Voordat de 909 de deur uitgaat ga ik eerst de mods netjes maken, en ook 100% werkende, want af en toe moet je aan het modkastje rammelen om de kick weer tevoorschijn te halen.
Ik heb al een koper en een deal gemaakt, dus pben heeft geen zin.
Mocht iemand een rechterzijkant hebben liggen dan hou ik mij aanbevolen :D

Foto's volgen .....
 
Ben de afgelopen 1,5 dag bezig geweest met het volgende resultaat:

Hoe het was:
 

Attachments

  • hoehetwas.jpg
    hoehetwas.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 93
Back
Top