[DIY] 909 modificaties

Origineel geplaatst door MadR
nee bambam dit is nou hardcore

je snapt ook weer niks van he ...

:yamaha:

ow okee.....nee hardcore...aha.......nu snap ik um...ik denk dat ik mijn 909 ook maar ff ga slopen anders ben ik niet hardcore genoeg......

dan laat ik ><i nog liever mjin 909 goed doorsmeren dan dit.......
 
Ik maak ook hardcore en heb geen 909. Maakt mij dit nu tot een Diehard Hardcore Terror M.F.? :D
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
mee eens.
Jou 909 is ineens veel MIDER waard......

De waarde van iets valt niet altijd uit te drukken in geld. Misschien is z'n 909 nu qua gebruik en geluid nu juist veel meer waard voor hem. Althans, dat mag ik wel hopen :D
 
Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
De waarde van iets valt niet altijd uit te drukken in geld. Misschien is z'n 909 nu qua gebruik en geluid nu juist veel meer waard voor hem. Althans, dat mag ik wel hopen :D

Een apparaat waar je zelf iets eigens aan gegeven hebt krijgt NATUURLIJK veel meer waarde voor de persoon in kwestie.

Ik ben zelfs bijna zo erg dat ik alles wat bij mij binnen komt het liefste meteen eigen maak door iets te modden, als is het een displayswitch bouwen ofzo.
Ook als je zoeits verkoopt; het is een uniek apparaat geworden en je weet altijd zeker "dat was die van mij".

Ik houd er wel van.

Alhoewel, Niel kerel.... niet meer de beitel gebruiken, die foto van dat gat doet menig forumlid de teennagels ver in de schoenzool verdwijnen :smeris:
 
ja de waarde is wat de gek ervoor geeft
maar dit is echt te bruut .. en veel kopers zal het afschrikken

als je een andere zijkant kant vinden
het nog maar eens over doen
en netjes gaatjes boren :D
( ik heb zelfs vannacht gedroomd over hoe netjes ik de gaatjes zou boren ;) )

en bambam
hardcore bedoel ik ironisch
het is meer om de ongeduld van een generatie aan te tonen ...

EN niel je moet gewoon lekker doen wat je wil
dus zie dit niet als een aanval ...

wanneer krijgen we hem nu te horen ?
 
Origineel geplaatst door MadR

als je een andere zijkant kant vinden
het nog maar eens over doen
en netjes gaatjes boren :D
( ik heb zelfs vannacht gedroomd over hoe netjes ik de gaatjes zou boren ;) )

wanneer krijgen we hem nu te horen ?


Blijft maar een drumbakkie hoor8)
Mocht je er wel mee zitten, ik zag laatst op deze marktplaats dat Matrixxx
nog zijschotjes heeft, volgens mij....
Eerlijk is eerlijk, ik sprong ook even op toen ik die foto zag.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR
ja de waarde is wat de gek ervoor geeft
maar dit is echt te bruut .. en veel kopers zal het afschrikken

Dat bedoel ik dus... is dit een verkoopproject dan? Zo lang dit voor jezelf is, is er geen sprake van kopers, dus overbodig om op te noemen lijkt me. Ik neem aan dat Niel zelf ook wel snapt dat dit apparaat een andere waarde heeft als hij het verkopen wil.

Grappig altijd dat mensen (in het algemeen) eerst aan euro's denken in plaats van aan mooie bassdrums :)
 
Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
Dat bedoel ik dus... is dit een verkoopproject dan? Zo lang dit voor jezelf is, is er geen sprake van kopers, dus overbodig om op te noemen lijkt me. Ik neem aan dat Niel zelf ook wel snapt dat dit apparaat een andere waarde heeft als hij het verkopen wil.

Grappig altijd dat mensen (in het algemeen) eerst aan euro's denken in plaats van aan mooie bassdrums :)

ja ga jij 10.00 euro uitgeven aan alleen een mooie basdrum ?
dacht het niet toch .. lijkt me dus heel logisch die link

maar je hebt ook gelijk .. emotionele waarde is ook belangrijk
echter bij mij is marktwaarde netzo belangrijk ...

ik koop nooit alleen iets omdat het mooi klinkt
het moet ook een reele investering zijn ...
en niet alleen materialistisch gedacht .. maar het speelt zeker een grote rol
zeker nu mijn inkomen minder gegarandeert is ...
 
Wie niet waagt die niet wint.... ;)

...maar een mooi aluminium afdekplaatje over het gat heen zal wellicht al veel veranderen. Ik denk dat ze bij Conrad ook nog wel hele mooie plaatjes hebben om die tulpstekkertjes input iets op te leuken:eureka:
 
Hehhehehehe, lig dubbel hier :D

Ik weet dat zijn marktwaarde is gedaald, maar ik heb er erg lang mee gewacht tot ik deze stap durfde te nemen, zowel door kennis als zekerheid van "dit beestje gaat nooit meer weg".
Standaard regel voor mij als er brand uitbreekt: 909 mee en eventueel iets anders.
Dit zijkantje is maar plastic, ik zou het nooit durven/willen om gaten te boren in de metalen bovenplaat.
Als ik een zijkantje ergens kan scoren kan ik hem binnen 3 uur in originele staat herstellen, aangezien ik alle originele weerstandjes op voorraad heb liggen. Echt damaged beyond repair is hij dus bij lange na niet.

Ik kan wel mooi leuk dat ding hier laten staan zoals hij was, maar ik heb 'm gekocht om muziek/geld mee te maken, anders had ik deze investering (fl 3000,00 in 1998 ) waarschijnlijk niet gedaan.
Als hij niet werkt zoals ik wil is het niet bruikbaar en verlies ik er sowieso al geld op.
Verkopen doe ik nooit dus zorg ik dat hij wel wat op gaat leveren voor mij persoonlijk (wat precies al is gezegd).
Dat opleuken van de zijkant had ik al in de planning, komt wel op een gegeven moment.

Hoe ik die zijkant heb gesloopt:

Men neme één uit-de-budget-bak-houtboor en schroef deze op een schroeftol.
Aftekenen en raggen, beetje bijsnijden met een hobby mes en klaar. (dus niet hakken of zagen)

Hardcore to the plastic ......... :duivels:
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Voor dat je nog nét niet 25 bent, heb je wel spierballen...ik mag dat wel;)

ja en een hard hoofd

kent iemand het gezegde

zeg nooit nooit ?

;)

maar zijn rescue plan is er iig ...
 
Hard hoofd heb ik zeker (getuige de boomstam-knal-barst in m'n voorhoofd van 10 jaar terug) is nooit meer goedgekomen 8o)

Rescue plannen liggen altijd klaar, goeie voorbereiding is het halve werk ..... :geslaagd:

Ben bezig met de audio .....
 
Dan nu hetgeen waar het allemaal om draait: het geluid.

Ik heb het heel basic gehouden, geen ingewikkelde doorlus-gain-praktijken, gewoon simpel oversturen over één behringerkanaaltje met mic-gain.

Eerste distorted actie is de "drive" control mod die je hoort, waarna hij weer teruggaat.
Dan knal ik de gain open en voeg er weer "drive" bij, met wat tuning etc.

Enjoy!

 
Origineel geplaatst door Niel
Dan nu hetgeen waar het allemaal om draait: het geluid.

Ik heb het heel basic gehouden, geen ingewikkelde doorlus-gain-praktijken, gewoon simpel oversturen over één behringerkanaaltje met mic-gain.

Eerste distorted actie is de "drive" control mod die je hoort, waarna hij weer teruggaat.
Dan knal ik de gain open en voeg er weer "drive" bij, met wat tuning etc.

Enjoy!

verNIELing
 
Origineel geplaatst door Niel
Dan nu hetgeen waar het allemaal om draait: het geluid.

}:| Zeker ahhhhhh!!!!!!! relaxt vett!!!! Niel.


The sounds make it good
 
Back
Top