su700 SCSI problem

Origineel geplaatst door Bitcrusher
Riemen vast en daar gaan we:

1- Paasei, Jochem Paap is gewoon een Niederlander, dus waarom schrijf je engels? :)

2- Zie aan het programma Translator van Chickensys te komen. Met dit programma kan je zelf Akai discs op een Zip-flop maken. Deel de flop in b.v 3 partities en dan gewoon .wav samples naar die akai partitie slepen en hoppa! Su leest dan netjes die samples van Zipdisc. 1 klein nadeeltje waar ik nog tegen vecht is het feit dat hij alleen mono samples leest van Akai disc.

suc6

ok! daar heb ik iets aan - ik ga het uitproberen
 
Origineel geplaatst door radiance
Op de website van chickensys staat niet dat translator het su700 format ondersteund.
Heeft iemand dit programa wel eens gebruikt in combinatie met een su700?


Radiance

blijkbaar die gast die het me net aanraadde - ik ga het snel uitchecken en hier vertellen.
engel gebriel zegende zijn ziel als die truk met transalator het doet. Ik vind mijn su 700 een leuke machine
 
ik heb ook nooit gezegd dat translator het su700 formaat vreet.

De su700 leest wel akai formaat, en met translator maak je gewoon je eigen akai-zipdisc en die frommel je in de su700.
 
Ben zelf aan de klooi gegaan ermee, bij mij lukt het dus niet. Heb ook geprobeerd om een backup te maken van een zipdisk op de pc. Heb gelezen dat het met Disk2file proggie het mogelijk zou moeten zijn, maar......... helaas, pc loopt echt kats en kats vast. Verschillende instellingen gebruikt achter op de iomega niets wil. Ik kan wel een gewone zip disk erin doen, dat ziet die gewoon netjes en kan ook gewoon files eropzetten en ook eraf halen. zou mooi zijn als er een oplossing zou zijn hiervoor =(
 
Origineel geplaatst door matt second
de SU700 gebruikt start en eindpunten voor het hoorbare gedeelte van de sample
de start en eindpunten worden door de SU700 gekozen op de punten waar de overgang is met stilte

Werkt dit een beetje deftig? Of hoor je bij dit automatisch loopen telkens glitches? Want dat is iets dat ik wel kan missen als kiespijn. En als deze methode voor glitches zorgt, kun je dan het loop-point gemakkelijk aanpassen?
 
Origineel geplaatst door Steven V
Werkt dit een beetje deftig? Of hoor je bij dit automatisch loopen telkens glitches? Want dat is iets dat ik wel kan missen als kiespijn. En als deze methode voor glitches zorgt, kun je dan het loop-point gemakkelijk aanpassen?

Een beetje deftig werkt het wel, je hoort zeker glitches, maar je kunt start en end poin verschuiven, of de attack en release aanpassen. Maar goed, als bij veel loops dit gaat doen, dan loopt het allemaal niet even strak meer. Jammer is dat.
 
Back
Top