su700 SCSI problem

Mensch-Maschine

:mekanikal:
Lid sinds
26 december 2002
Berichten
670
Locatie
A'dam
Misschien is dit echt een superdomme vraag - maar ik ga hem toch stellen -want ik kom er even niet uit, dit moet trouwens toch ook voor andere samplers gelden?

Probleem:
Ik sample me een ongeluk - nu heb ik ong 200 MB aan loops,efx etc..
Ik heb een su 700 met scsi zip 100
Ik mijn samples op een scsi zip 100 schijfje zetten, maar de su 700 leest het niet,want het is niet "su 700 geformatteerd".
Ik de schijfjes dus in de su 700 formatteren, nu zijn ze leeg. Ik moet de samples in mijn computer er dus weer op zetten.
MAAAR, dit lukt dus niet omdat de computer op zijn beurt ook zegt dat de schijfjes niet geformatterd zijn. Als ik ze dus weer formatteer - ben ik weer bij stap 0 want,dan zegt de su 700 weer...blahblahblah.


Met andere woorden - ik kan dus geen samples uit mijn computer via zip drive in mijn su 700 zetten? Dat is dan echt klote!
Hoe kan ik ze er dan via scsi zip in laden?
Ik heb ook een mpc en daar gaat het bovengenoemde process zonder problemen, hij leest netjes mijn zip schijfjes met sounds erop. (mpc 2000xl).
MOet ik nu alle samples een voor een via de audio in van de su 700 opnemen en een voor een opslaan op "su700 formatted disk"?? of is er een andere oplossing dat sneller werkt?

Waar ik naar benieuwd ben, is of dit bij andere samplers ook aan de hand is. Als /samplermerk,samplermodel/geformatterde disks niet op een pc werken - hoe krijg je dan in godsnaam je sounds in je sampler zonder via de audio in op te nemen? -

IS de enige goede oplossing een sampler met usb en AKsys ofzo??


God zegene diegene die mij hiermee helpt :)
 
De su is een dinosaurus wat betreft het saven en loaden van samples.
Wat betreft zip schijven leest hij alleen z'n eigen format (su700 format). Deze su geformateerde zip's leest je computer dus niet.
Mpc 2000 etc. leest gewoon aiff en wave , dus die kun je zo van je computer plukken.
Vai de floppy v/d su kun je wel aiff's inladen, maar dat gaat natuurlijk erg traag.

Succes

Roland
 
Origineel geplaatst door radiance
De su is een dinosaurus wat betreft het saven en loaden van samples.
Wat betreft zip schijven leest hij alleen z'n eigen format (su700 format). Deze su geformateerde zip's leest je computer dus niet.
Mpc 2000 etc. leest gewoon aiff en wave , dus die kun je zo van je computer plukken.
Vai de floppy v/d su kun je wel aiff's inladen, maar dat gaat natuurlijk erg traag.

Succes

Roland

via de floppy is idd geen optie - sommige samples zijn ook groter dan 1.2 mb
 
Origineel geplaatst door radiance
De su is een dinosaurus wat betreft het saven en loaden van samples.
Wat betreft zip schijven leest hij alleen z'n eigen format (su700 format). Deze su geformateerde zip's leest je computer dus niet.
Mpc 2000 etc. leest gewoon aiff en wave , dus die kun je zo van je computer plukken.
Vai de floppy v/d su kun je wel aiff's inladen, maar dat gaat natuurlijk erg traag.

Succes

Roland

..ik voel de bui al hangen...
 
Origineel geplaatst door mindtwist
zit er mar 1 ding op..

doen waar het ding voor gemaakt is


samplen!

gast - ben je goed bij je (lege?)hoofd? :)

ik heb duizenden loops,efx,echo's,etc klaar om gesampled te worden (velen ook al voorgesampled) - ik ga ze niet een voor een opnemen via de audio in als het veel makkelijker kan. Ik zal het proberen hoe het in de praktijk werkt - maar als het omslachtig is - dan gooi ik dat ding uit het raam. ik heb niet eeuwen de tijd :)
 
gooi em maar vast uit het raam

.. waar woon je ?
 
Origineel geplaatst door radiance
De su is een dinosaurus wat betreft het saven en loaden van samples.
Wat betreft zip schijven leest hij alleen z'n eigen format (su700 format). Deze su geformateerde zip's leest je computer dus niet.
Mpc 2000 etc. leest gewoon aiff en wave , dus die kun je zo van je computer plukken.
Vai de floppy v/d su kun je wel aiff's inladen, maar dat gaat natuurlijk erg traag.

Succes

Roland


kan ik dus hieruit opmaken dat alle samplers die .wav of aiff lezen, gewoon van een computer zip schijf kunnen eten?
 
ik vraag me toch af hoe speedy en secret cinema
ermee werken dan .. samples zonder disk over pompen is zeer kut !!!

en matt ga jij bij de voorkant staan ?
sta ik wel bij de achterkant ... :duivels:
 
nee
de SU 700 kan ook aiff lezen , maar alleen van een yamaha geformateerde schijf
 
Origineel geplaatst door matt second
nee
de SU 700 kan ook aiff lezen , maar alleen van een yamaha geformateerde schijf


yamaha geformtterde schijf? dat snap ik even niet
 
samplen van 12 sec gaat in ieder geval sneller dan een sample van 12 sec via de scsi inladen
dus ik zie het probleem niet van het samplen
 
su700 formatted disk

is yamaha
 
Origineel geplaatst door matt second
samplen van 12 sec gaat in ieder geval sneller dan een sample van 12 sec via de scsi inladen
dus ik zie het probleem niet van het samplen

het probleem is meer ergonomisch -ik moet dan weer mijn comp ergens vlak bij plaatsen - ruitme maken en heen en weer lopen - klooien met d emuis of touchpad - allemaal niet erg leuk. als het veel makkelijjkerzou kunnen - maar nogmaals, ik ga het wel proberen omdat je toch niet in een keer alle samples wil horen - bovendien het zijn er zoveel dat ik ze tijdens het maken van muziek toch even wil pre-luisteren voordat ik de tijd neem om ze erin te laden.
Ik probeer het dus wel - ik zoek hier geen smoes om de su uit het raam te gooien - ik maak er liever sounds mee. Hij doet echt lekkere dingen met je sounds als je eenmaal aan de lfo's tweaked!
 
Origineel geplaatst door matt second
samplen van 12 sec gaat in ieder geval sneller dan een sample van 12 sec via de scsi inladen
dus ik zie het probleem niet van het samplen

niet met knippen en strak zetten
zeker als het nog eens over een rex file gaat ...
 
Origineel geplaatst door MadR
niet met knippen en strak zetten
zeker als het nog eens over een rex file gaat ...

knippen doe ik al helemaal niet met dat ding want dat is echt een ramp - de samples zijn al geknipt en gelooped - het zijn kant en klare waveforms om getweaked to worden
 
Origineel geplaatst door MadR
niet met knippen en strak zetten
zeker als het nog eens over een rex file gaat ...
de SU700 knipt zelf de stiltes eraf
 
Origineel geplaatst door matt second
de SU700 knipt zelf de stiltes eraf


de su700 knipt niks.

je originele hele sample is er nog steeds, pas als je de sample -> trim functie gebruikt knip je er echt wat af.

als je een loopje sampled ze de su700 alleen de begintijd op 't moment dat't eerste geluid komt (laat voorgaande stitle weg)..
 
Back
Top