DSI / Sequential Prophet X

Dave Smith / Sequential teast de nieuwe PROPHET X:



image.png


Volgens de eerste berichten/speculaties zou het gaan om een hybride rompler/analoge synth in samenwerking met 8 DIO (bekend van sample libraries).
 
Laatst gewijzigd:



Een wat beter filmpje dan die superbooth demos (altijd met diezelfde vent die speelt) of de 8dio teasers van de afgelopen weken waar ze steeds maar 1 patch demonstreren.
 
Last edited by a moderator:
Hmm, ik ben er niet kapot van eerlijk gezegd. Vrij matte geluiden en ook niet echt verfrissend of nieuw. Dat krijg je ook wel uit een Motif van 10 jaar geleden geperst.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet ook nog niet helemaal wat ik er van moet denken. Sommige van de geluiden die ik hoor zijn wel leuk.

Wat me vooral tegenstaat is dat door de samenwerking met 8DIO de marketing gericht lijkt te zijn om deze synth te verkopen als dikke preset-bak. Maar ik weet niet of mensen die met presets muziek maken zitten te wachten op dit type synth.

Ik vind synths vooral interessant om zelf sound design mee te doen. En dat kan met deze synth ook maar dan zit je in ieder geval in het begin wel vast aan de sample set die 8DIO al in het apparaat heeft gestopt.
 
@4-Tek misschien solliciteren bij de marketing research afdeling van DSI? }:|
 
Wat ik het meest verwacht dit jaar?......Johnny English 3 :P
 
Was dat bij de Tempest niet ook eerst het idee met aankondiging etc? Usersamples?
 
Reparatiefilmpje van een (preproductie?) Prophet X.





Grappig om te zien dat er gewoon letterlijk een computer in zit.
 
Last edited by a moderator:
Heb ik dat goed gehoord?Werkt dat ding nog met een hard drive?
 
Ik mis bij Nick wel een zeker enthousiasme voor deze synth, zelf heb ik ook het gevoel dat ik "iets" mis. Op zich vind ik het idee van een hybrid sample/(semi)-analoge synth erg tof omdat je geluidenpalet een stuk breder wordt - zeker met als die crossmodulatie tussen oscillators en samples, maar ik mis een bepaalde diepte/oompf in de voorbeelden die ik tot nu toe gehoord heb. Filter te clean? Oscs misschien niet sterk genoeg? In elk geval hoor ik bijna allemaal geluiden die je ook wel uit Omnisphere kunt krijgen denk ik.
 
Ja, ik vind het filter in de Prophet 08/Rev 2 familie ook vrij braaf. Op zich wel mooi/muzikaal maar mist toch iets naar mijn gevoel. Het filter dat in de Prophet 6 zit vind ik vele malen beter en muzikaler.
 
Ik mis bij Nick wel een zeker enthousiasme voor deze synth, zelf heb ik ook het gevoel dat ik "iets" mis.

Ik denk dat Nick bij deze niet wist waar hij moest beginnen, aangezien er zoveel mogelijkheden en knopjes op zitten.
 
Back
Top