DSI / Sequential Prophet X

Dave Smith / Sequential teast de nieuwe PROPHET X:



image.png


Volgens de eerste berichten/speculaties zou het gaan om een hybride rompler/analoge synth in samenwerking met 8 DIO (bekend van sample libraries).
 
Laatst gewijzigd:
In elk geval goed te zien dat hij links en rechts al wordt afgeschreven op basis van een teaserfilmpje van nog geen minuut. De azijn vloeit weer rijkelijk!
 
Wie zit hier nu op te wachten.....

Een nieuwe hybride synth? Afhankelijk van wat de digitale oscillators kunnen ik wel eigenlijk.
Ze hebben sinds ze met de Prophet 12 zijn gekomen wel wat concurrentie gekregen van oa Novation met de Peak en straks de Waldorf Quantum. Dus ik ben benieuwd wat ze daar tegenover gaan zetten.
 
DSI maakt kwaliteit en Dave Smith is een synthesizer legende, laten we even afwachten, ik denk dat het een heel mooi apparaat is.
 
Wat gaat de Prophet X ons meer brengen dan de Prophet 12 en wat zal de prijs zijn? Dat zijn cruciale vragen die eerst beantwoord moeten zijn alvorens ik kan zeggen of ik het wel of niet een mooie synth vind. Boven de 1800 EUR - voor een 12-stemmige Prophet X - gaat Dave Smith m.i. de slag met de concurrentie verliezen. En zeker voor in de studio zou ik dan liever kiezen voor de Novation Peak. Tenzij de Prophet X iets (heel) bijzonders blijkt te hebben dat de Novation Peak niet heeft. En het belangrijkste is natuurlijk dan de klank.

De (8-stemmige!) Waldorf Quantum met een prijs van 3995 EUR vindt sowieso bijna iedereen te duur.

Nou ja, we weten OOK nog geen prijs :D

Maar goedkoop zal 'ie vast niet zijn.
Nou dat lijkt erg mee te vallen hoor, volgens T-CM11 slechts 60.000 Yen (= ca. 450 EUR ;))

De prijs wordt 60.000 Yen.
 
Wat gaat de Prophet X ons meer brengen dan de Prophet 12 en wat zal de prijs zijn? Dat zijn cruciale vragen die eerst beantwoord moeten zijn alvorens ik kan zeggen of ik het wel of niet een mooie synth vind. Boven de 1800 EUR - voor een 12-stemmige Prophet X - gaat Dave Smith m.i. de slag met de concurrentie verliezen. En zeker voor in de studio zou ik dan liever kiezen voor de Novation Peak. Tenzij de Prophet X iets (heel) bijzonders blijkt te hebben dat de Novation Peak niet heeft. En het belangrijkste is natuurlijk dan de klank.

Nou ja, uit die teaser blijkt wel dat er wat extra's inzit, namelijk die sample libraries met realistische instrumenten (in de teaser hoor je een piano en een koor gecombineerd met traditionele synth sounds). Dus wat dat betreft komen er al geluiden uit die je met de andere Prophets (of de Peak) niet voor elkaar gaat krijgen.
 
Wie zit hier nu op te wachten.....

Ik ben alvast heel nieuwsgierig naar dit toestel. Exit software samplers voor mijn part.
Mijn S5000 doet het nog steeds, maar dat kan ik van NI Kontakt met hun geklungel en tig updates niet zeggen.
Stel eens voor dat je een hardware synth nadat je hem uit de doos hebt gehaald eerst moet registreren en updaten (als dat al lukt...) alvorens hij werkt...8o)

Mooi dat er weer allemaal samplers op de markt komen. En andere digitale/hybrid synths. Analoog kennen we nu wel weer.

100% correct. En op het eind geen hond die hoort wat je hebt gebruikt.
Ik zit ook al jaaaren te wachten op een 19" of keyboard hardware sampler / rompler / DCO's.
De V-synth was een goede en erg straffe poging, maar te omslachtig om 'snel' resultaat te hebben.
 
Ik ben wel fan van de sound van de prophets.. maar... i dunno... hybrid.. meh.
 
Heeft geen analoge osc's

Weet je dat zeker? Gezien er alleen tri, square en saw beschikbaar zijn verwcht ik dus wel analoge OSC's (DCO's)

Sync, FM, AM van DCO naar Sample OSC, yeah baby yeah!
 
^^
Ook even wat

1k0.jpg


optrekken ;)

Nou ja, uit die teaser blijkt wel dat er wat extra's inzit, namelijk die sample libraries met realistische instrumenten (in de teaser hoor je een piano en een koor gecombineerd met traditionele synth sounds). Dus wat dat betreft komen er al geluiden uit die je met de andere Prophets (of de Peak) niet voor elkaar gaat krijgen.
Als die sample libraries iets Keyscape-achtigs (of beter) is zie ik het - voor live op het podium - wel als een extra... als aanvulling op de rack modules / samplers die je al in je setup had zitten.
 
Een hybrid om de laatste p08 boards ook nog kwijt te kunnen?:D
 
100% correct. En op het eind geen hond die hoort wat je hebt gebruikt.
Ik zit ook al jaaaren te wachten op een 19" of keyboard hardware sampler / rompler / DCO's.
De V-synth was een goede en erg straffe poging, maar te omslachtig om 'snel' resultaat te hebben.


Nord Stage 3 ...
 
@OORzaak goed gevonden! thanks!! 4k USD bij Sweetwater, dus zal 4k Euro zijn in Nederland. Shit. Ik heb al drie DSI bakken :( ..of zou deze er tóch nog tussen passen..? Ben donderdag bij SuperBooth, benieuwd of ik er al aan kan zitten!
 
Back
Top