Sylenth 3.0

Beetje obsolete bij mij deze synth, klinkt heel goed maar er zijn de laatste jaren teveel betere synths uit gebracht.
ik heb oa. serum, diva, pigments en ik gebruik die 3 vaker dan sylenth om zelf sounds te maken.
Ik vind Sylenth wel een uitblinker kwa presets die erbij geleverd worden vergeleken met andere softsynth VST's die ik gebruikt.
Ik zou Sylenth nog wel durven aanraden aan mensen die voorla met (bewerkte) presets willen werken om die reden.

Maar ik gebruik sylenth zelf ook nog wel om zelf sounds te maken.
ik associeer die synth toch met een soort cleane virtual analog sound die past bij late 90's early zero's Trance bijvoorbeeld.
(waarschijnlijk ook wel beinvloed door de grote hoeveelheid presets die in deze stijl bij Sylenth zit).
Serum klinkt naar mijn mening dan echt anders (moderner), en Diva klinkt juist niet clean (wel mooi!).
Pigments ben ik nog niet zo handig mee, gebruik ik nog maar kort.
en ben ook gewoon niet zo trouw richting 1 synth, ik ken de weg inmiddels aardig op de meeste en pak soms gewoon eens een andere dan ik in eerste instantie 'voelde' om te kijken waar het dan naar toe gaat.
 
Serum klinkt naar mijn mening dan echt anders (moderner), en Diva klinkt juist niet clean (wel mooi!).

Ben ik met je eens. Sylenth klinkt statisch en clean. De basisgeluiden zijn echt goed en voor basjes enzo werkt hij nog steeds prima. Maar er zit niet echt leven en karakter in de sounds. Daarom is Diva voor mij echt de goto-synth, daar ben ik dol op. Pigments heeft ook veel meer beweging in de sounds, helemaal als je de macro's automatiseert. Die gebruik ik meestal voor Pads.
 
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Veel daarvan is met de juiste programming te bereiken. Bijvoorbeeld een random waveform LFO een ietsie pietsie de pitch van OSC A o B (of beiden) laten moduleren, velocity de OSC phase iets laten moduleren. Of dezelfde truc naar filter cut-off etc zodat je piepkleine (maar voelbare) variaties krijgt wanneer je de noten speelt. Daarom zou het ook zo fijn zijn als Lennard ons eens meer modulatie targets zou geven.
 

Attachments

  • Sylenth Static.wav
    2,4 MB
  • Sylenth Mod.wav
    2,4 MB
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Veel daarvan is met de juiste programming te bereiken. Bijvoorbeeld een random waveform LFO een ietsie pietsie de pitch van OSC A o B (of beiden) laten moduleren, velocity de OSC phase iets laten moduleren. Of dezelfde truc naar filter cut-off etc zodat je piepkleine (maar voelbare) variaties krijgt wanneer je de noten speelt. Daarom zou het ook zo fijn zijn als Lennard ons eens meer modulatie targets zou geven.
Ook mee eens hoor, je kan best wel wat bereiken met modulatie. is (vind ik) wel veel simpeler in Diva of Serum.

over modulatie van Sylenth1:
Kun je het gebrek aan modulatie niet oplossen met modulators uit je DAW? Ik weet bijvoorbeeld dat je in Ableton parameters uit een VST kan toewijzen aan Modulators van Ableton zelf (shaper, LFO, etc.) Of door functies van Sylenth toe te voegen aan een ableton MAcro en die dan te moduleren?
 
over modulatie van Sylenth1:
Kun je het gebrek aan modulatie niet oplossen met modulators uit je DAW? Ik weet bijvoorbeeld dat je in Ableton parameters uit een VST kan toewijzen aan Modulators van Ableton zelf (shaper, LFO, etc.) Of door functies van Sylenth toe te voegen aan een ableton MAcro en die dan te moduleren?
Ja, klop.. In Logic heb je ook wel midi LFO's en ENV die plugin parameters kunnen moduleren, maar het nadeel is dat je de hele channel strip dan als patch moet opslaan in Logic en het niet gewoon eenvoudig onderdeel van een patch is in Sylenth zelf.
 
Ja, klop.. In Logic heb je ook wel midi LFO's en ENV die plugin parameters kunnen moduleren, maar het nadeel is dat je de hele channel strip dan als patch moet opslaan in Logic en het niet gewoon eenvoudig onderdeel van een patch is in Sylenth zelf.
ah, ja dat klinkt niet super praktisch.
In ableton heb je het "instrument rack" device.
Daar kun je van alles inkwakken, en dan kun je het als preset opslaan in Ableton Instrument rack.

Gebruik ik heel veel om een VST op te slaan met externe devices. of zelfs om gelayerde sounds te maken van meer dan 1 instance van een VST, of zelfs verschillende VST synths.

Kun je niet zoiets in je eigen DAW?
 
Nou, daar ben ik het niet mee eens. Veel daarvan is met de juiste programming te bereiken.

Ik snap wat je zegt, maar dan klinkt het voor mij nog steeds te clean. Ik grijp wel eens terug op Sylenth, vanwege de lage CPU. Maar dan vind ik de uitkomst toch eigenlijk altijd te steriel om te gebruiken. Bij Diva heb ik meteen de sound die ik zoek. Maar wellicht heeft dat ook met mijn genre te maken? Voor trance lijkt Sylenth me nog steeds prima.
 
ah, ja dat klinkt niet super praktisch.
In ableton heb je het "instrument rack" device.
Daar kun je van alles inkwakken, en dan kun je het als preset opslaan in Ableton Instrument rack.

Gebruik ik heel veel om een VST op te slaan met externe devices. of zelfs om gelayerde sounds te maken van meer dan 1 instance van een VST, of zelfs verschillende VST synths.

Kun je niet zoiets in je eigen DAW?
Nee, in Logic kan je het geheel wel opslaan als 'patch'. Dat slaat dan alles op wat zich op de channelstrip bevind (instrument. midi FX, Audio FX en fader + sends).
 
Nee, in Logic kan je het geheel wel opslaan als 'patch'. Dat slaat dan alles op wat zich op de channelstrip bevind (instrument. midi FX, Audio FX en fader + sends).
Dat klinkt vergelijkbaar kwa resultaat op zich.

Met Abletons instrument rack is zijn de gebruikte syntsh en FX dan opgeslagen als een single device,
met daarin alle synths en audio/midi FX die ik in dat Device opsloeg.

Audio FX's en MIDI FX die op de track staan maar geen onderdeel van dat rack zijn slaat ie dan niet op (handig, want soms is een effect specifiek voor een bepaald project en wil je die niet in de preset hebben... (zoals bijvoorbeeld een sidechained compressor die de audio van een ander spoor uit het project gebruikt).
andere track info zoals de volume fader en de sends horen daar ook niet bij, en slaat hij ook niet op.
(ik kan wel de hele track als template opslaan, maar dat gebruik ik een stuk minder vaak).

Wat ik supergaaf vind aan instrument rack:

1 instrument rack kan ook bestaan uit meer dan 1 laag (meerdere chains zo je wilt).
Dus daarmee kan ik bijvoorbeeld 2 instances van Sylenth plaatsen in 1 device.
Elk met hun eigen effect chain (of eentje met en eentje zonder FX chain) en dan de mix daarvan moduleren en/of de sounds layeren layeren.
Het is best flexibel en leuk om mee te spelen.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top