Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg


Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.
 
Hij bestaat al een tijdje en toch wisten de mensen van sonicstate nog niet eens dat deze bestond. Wel het best bewaarde geheim dan...
Ziet er goed uit. Lijkt mij dat de workflow toch net iets beter is als al die novation dingen.
De prijs (ex import) is nog niets eens zo duur. Zou inderdaad leuk zijn als je er een schermpje aan kan hangen.
Hopelijk kunnen ze bij de demo een deal maken met een importeur. :eureka:


De betaalbare prijs voor de Deluge is te danken aan de ontwikkelaar die het apparaat als hobby is gaan ontwikkelen. Alle uren die hij erin gestoken heeft zijn nooit doorberekend.
 
Wel een beetje vreemd (?) dat hij wel meer dan 8 kanalen werkend kan krijgen, tov bv. de digitakt & mpc live / x. En dat met meerdere effecten op alle beschikbare kanalen :okdan:
 
26 juni staat een demonstratie geplanned van de Deluge door Synthstrom (Nieuw-Zeeland) en de GR1 door Tastychips (NL) bij Geluidsdrug in TAC Eindhoven.


Bij de vorige demostratie van Synthstrom kwam hij met de prototype van Deluge aanzetten. De huidige versie was toen nog in ontwikkeling.



Beiden demonstraties zijn nog niet officieel bevestigd.
Cool! Misschien kom ik wel.
Vandaag heb ik de mijne binnen gekregen! Een paar uur mee gespeeld, ook eerst wel een en ander aangesloten en ingesteld (midi etc), maar stelde niet veel voor. Eerste indruk zeer positief, al ben ik ook al wel een paar dingen tegengekomen waarvan ik denk, dat is raar/omslachtig/kan beter. Maar ik heb er goeie hoop in dat met de volgende update de meeste kleinigheden uit de weg zijn.

Ik zal later nog wel een goeie review schrijven als ik iets meer de ins en outs weet.
 
Ik ben wel heel benieuwd wat de prijs is als je importkosten meerekent. Ik kom er met alle rekenhulpen niet helemaal uit.

Kan iemand die er 1 aangeschaft heeft dit eens vertellen? (en schommelingen in valuta nemen we dan maar voor lief :-) ).
 
Ik moest € 799,14 betalen op de webshop, daarna nog € 107,24 voor: BTW + invoerrechten en DHL "advanced payment".

In totaal dus: € 906,38

Wel grappig trouwens: ze hadden een waarde van 399 op de pakbon gezet, waardoor BTW veel lager was dan het volgens mij had moeten zijn :p

Blij van, het is al duur zat!
 


Aan het filmpje te zien, heeft Nick hem niet in handen gehad.
Ik had ook het idee dat Gaz, die het interview met de ontwikkelaar deed, geen flauw idee had dat de Deluge úberhaupt bestond. Hij deed zo verbaasd over dat ding.
Wel grappig trouwens: ze hadden een waarde van 399 op de pakbon gezet, waardoor BTW veel lager was dan het volgens mij had moeten zijn :p


Dat heb ik ook wel 's meegemaakt. Ze weten dat de douane deze waarde gebruikt en niet de moeite neemt om elk artikel op ze zoeken. ;)
 
Ik moest € 799,14 betalen op de webshop, daarna nog € 107,24 voor: BTW + invoerrechten en DHL "advanced payment".

In totaal dus: € 906,38

Wel grappig trouwens: ze hadden een waarde van 399 op de pakbon gezet, waardoor BTW veel lager was dan het volgens mij had moeten zijn :p

Blij van, het is al duur zat!

Heel erg bedankt voor je reactie! Hmmm, ga hem eens serieus overwegen...
 
Heb nu 2.0 beta geïnstalleerd en die is echt super! Maar nog maar even mee kunnen testen, morgen meer!
 
In association with Geluidsdrug, Synthstrom Audible bring the Deluge to Eindhoven, joined by friends Tasty Chips Electronics and their granular synthesizer, the GR-1


June 26th
Demo and workshop at TAC. 8pm

----------------
“Does it do this?…yes it does, and this, and this, and this as well…it’s mental!”
Nick Batt – Sonicstate.com

Deluge by Synthstrom Audible is a truly portable, all-in-one, music composition and live performance tool. With a powerful sequencer, built-in subtractive and FM synth engines and feature-rich sampler and deep connectivity, it’s everything you need.

"The Synthstrom Deluge is a goddamn miracle. I cannot believe how much thought has been put into this device."
Jeremy Blake – Red Means Recording

Designed and lovingly manufactured in New Zealand, Deluge has been embraced by critically acclaimed artists like Lindstrom through to being the first musical tool for beginning musicians, finding a home with a multitude of artists across the musical spectrum.

“I’ve seen a lot of new musical instruments and interfaces over the past few years. This one is something really incredibly special.”
Andrew Dubber, Director - Music Tech Fest.

To celebrate the release of the 2.0 software upgrade for the Deluge, Synthstrom Audible are conducting a series of workshops, presentations, demos and live performances through Europe and Australia this June and July.
For more information, visit www.synthstrom.com
 
daar hoop ik ook op.

- 25 juni: Haarlem
- 26 juni: Eindhoven
 
Ze kunnen er best wel een paar achterlaten. Hoeven ze die dingen niet mee terug te slepen... ;)
 
Heb nu alles via de Digitakt lopen maar zie deze toch wel zitten.
Wat zijn eigenlijk de +/- tegenover de Digitakt ?
Sequencer gedeelte is voor mij het voornaamste, verder alleen bedoeld om thuis wat tracks mee te bouwen.
 
Heb nu alles via de Digitakt lopen maar zie deze toch wel zitten.
Wat zijn eigenlijk de +/- tegenover de Digitakt ?


Voordelen: Meer instrumenten tegelijk kunnen afspelen, incl effecten.
Nadelen: Teveel functies die via het kleine schermpje ingesteld moeten worden.
 
Heb nu alles via de Digitakt lopen maar zie deze toch wel zitten.
Wat zijn eigenlijk de +/- tegenover de Digitakt ?
Sequencer gedeelte is voor mij het voornaamste, verder alleen bedoeld om thuis wat tracks mee te bouwen.

Deluge heeft wel een hoop voordelen. Melodieën sequencen is echt super handig, je kan heel makkelijk noten - naast opnemen - zelf plaatsen op het grid. Zo kan je ook met 2 vingers de lengte van de noten bepalen en het pattern kan haast oneindig lang zijn. Verder leuke truucs zoals een triplet view waar je triplets gewoon kan mengen met 4x4 noten. Ook probability / parameter locks op nagenoeg dezelfde wijze als digitakt. Verder scales in de sequencer, en ook als invoer voor noten. Werkt ook goed op zo'n groot grid.
Verder geen overbridge/multitracking dus in de studio minder handig, is echt een live tool. Ook is het - omdat er zoveel vrijheid is - soms lastig te weten wat welke track nu ookalweer deed.
 
Back
Top