Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg


Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.
 
Die 99 is niet de aanbetaling, maar het resterende bedrag. Je zit dus in het systeem.
Hopelijk heb je ook de verzendkosten toegevoegd. Die moet je in principe meteen samen met het resterende bedrag betalen.
haha.. ja die shipping was ik idd vergeten.. ik moet beter lezen.. ik proebeerde het weer te snel te doen.

De Deluge heb ik gisteren verstuurd om niet in het weekend aan te laten komen (was een verzoekje in de instructies).. volgens de tracking komt ie morgen aan bij de Deluge doctor.. Ik merk het wel wanneer ie klaar is. Ben heel benieuwd..
 
haha.. ja die shipping was ik idd vergeten.. ik moet beter lezen.. ik proebeerde het weer te snel te doen.

De Deluge heb ik gisteren verstuurd om niet in het weekend aan te laten komen (was een verzoekje in de instructies).. volgens de tracking komt ie morgen aan bij de Deluge doctor.. Ik merk het wel wanneer ie klaar is. Ben heel benieuwd..
Als ze nog steeds even snel werken heb je hem binnen de twee weken zeker terug. :okdan:
 
Ok.. dat varieert nogal.. drie dagen en twee weken. :D Maar geen haast.. als het maar goed gebeurt. Heb vorige week ook nieuw speelgoed ontvangen en nog ff door afgeleid.. :D
 
Nou, hij is gisteren binnengekomen. Ziet er perfect uit.. Geen problemen met de leesbaarheid van het schermpje.. ik heb eerder problemen met de kleine lettertjes rondom de matrixtoetsen..

Invalshoek valt ook mee.. onderste regel valt in sommige modi een beetje weg.. maar je vult snel genoeg in wat het is.. er gaat echt een wereld voor je open.. :)

Ik was met name benieuwd hoe de P-locking werkt is geïntergreerd... helaas worden de functies achter custom 1, 2 en de waardes van alle ge-p lockte parameters niet weergegeven op het scherm.. je moet het echt nog steeds op gehoor, de ledjes als indicatie en je eigen geheugen doen wat betreft de 4 custom parameters. Of is er een nieuwer OS? Ik heb nu 4.3.1 en ik denk dat dit de laatste update is.. (gedaan door het service center die de Oled erin heeft gemonteerd).

Deluge Oled erin.jpg
 
Weet iemand hoe je binnen een loop van 4 maten kunt starten halverwege de 4e maat als je in track edit bezig bent? In de Arranger kan je wel op een 'willekeurig punt starten door de horzintale encoder naar een punt in je song toe te draaien, ingedrukt houden en te starten maar in 'track' start je iedere keer aan het begin van je clip en dan zijn 4 maanden wachten op die break aan het eind best lang..
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd..
 
Edit.. never mind.. heb al wat gevonden.. Je kunt op dezelfde manier als de arranger starten middenin in je track.. de Horizontale encoder naar maat 4 toedraaien, indrukken en play indrukken.. het is dus wel altijd vanaf het begin van een maat. Mits je in 32e werkt en naar de 9e tel in de maat draait.. scheelt heel wat tijd.. :D
 
Helaas worden de functies achter custom 1, 2 en de waardes van alle ge-p lockte parameters niet weergegeven op het scherm..
"Display Gold encoder values.." Benieuwd of dit nieuwe mogelijkheden geeft om de ge-P.lock'te parameters in beeld te krijgen..
 
Er is nu ook een officiele versie (4.1.4) v/d firmware uit. Hier zitten niet zoveel fixes in als in de opensource versie. 8)

For our OLED users, the main changes in V4.1.4 are:

-- Removal of the annoying limit to the number of files per folder that was introduced with the OLED Deluge firmware. Fixing this was harder than you might expect!
-- You're again always allowed to type characters even if no such file exists - just like on the numeric Deluge.
-- Some visual fixes on the OLED display
-- Fixed obscure glitch which could occur on audio clips in LINKED pitch mode.

And for our numeric Deluge users, you're catching up to a few firmware versions worth of updates, so there are a few changes that hadn't been available on numeric Deluges until now:

-- You can now open songs saved with V4.1.x firmware, i.e. on an OLED Deluge.
-- But, to reiterate the point above because it's important, songs saved with V4.1.x cannot be read by older firmware versions.
-- Fixed a memory fragmentation problem that was slowing down performance and causing audio/voice dropouts when many audio files (e.g. multisampled instruments) had been loaded since power-on.
-- Loading a sample as “BASIC” now resets that oscillator’s transpose.
-- Note - files and presets might appear in a slightly different order if you have both "old-style" numbered files (e.g. SONG001) and also named files which also have a number at the start (e.g. "03 My Song"). This is just sort of a side effect of the code overhaul to support the OLED display, which hopefully won't cause too much inconvenience to anyone.

 
Back
Top