bouwverslag analoog netwerk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wooohooooo, als je er klaar voor bent wil ik nog steeds testen, demo-en etc etc.
 
Ga je voor een exacte drum clone of komen daar meer controls/parameters op?

Iedereen is volledig vrij wat dan ook te ontwerpen. Ik zou persoonlijk allebei wel willen. In de software kan je een afbakkening maken zodat je niet kan instellen buiten het originele bereik. Als je wilt afwijken dan kan de rem eraf in de software. Dat bedenk ik eerlijk gezegd ter plekke. Ik kom met de beste wil van de wereld er zelf nog niet aan toe modules te maken. Ben daarom blij dat marc en ambi-j mee gingen doen. Anders was het gestart als automated patchbay zonder interne modules. Het is nu makkelijker met interne modules te beginnen omdat je met veel rekening moet houden als je externe spullen aansluit. Het aan kunnen sluiten van externe apparatuur zal snel volgen. Bijkomend voordeel is dat het nu veel duidelijker is voor iedereen wat het nou precies is en wat je ermee kan. Ik merk dat aan de reacties en doet me goed uiteraard.

De titel kan zo langzaam aan wel aangepast. Analoog netwerk is een understatement, holy crap wat een project!

Thnx man, you made my day

Drums lijken me leuk! (En lekker overzichtelijk.. :)) ik zou dan wel de controles willen uitbreiden van b.v. een 808 BD. (909 kan ook maar ben persoonlijk meer fan van de 808, sowieso kan het uiteindelijk ook en/en worden ipv of/of)

Een sprint template lijkt me handig.

Idd 808 liever nog eerst, ben die door de jaren heen steeds meer gaan waarderen, heb het origineel helaas nooit gehad. Ben zeer benieuwd waar je mee gaat komen. Als Marc zo vriendelijk wil zijn die ter beschikking te stellen dan zal ik m in mijn handtekening zetten.
Vraag ajb zoveel als nodig, kan ik later de uitleg bij elkaar sprokkelen en een ontwikkelhandleiding optuigen. Ideaal eigenlijk, ik kan zo peilen wat duidelijk is en wat niet en zo de docs optimalisen. Top, ik heb er zin an ;)
Zou je experimenteer bord willen of gelijk op tekening?

Wooohooooo, als je er klaar voor bent wil ik nog steeds testen, demo-en etc etc.

Ben jullie niet vergeten, geen valse beloftes hier, wel veel vertraging, so be it, wat in het vat zit verzuurd niet
 
Mods kan er voor dit onderwerp een sub forum met meerdere mappen in het zelfbouw gedeelte worden gemaakt? Deze draad blijft dan "schoon" voor Anatal's ideeën en verdere ontwikkelingen.
Bijvoorbeeld submappen voor:
- synth gedeelte
- drums
- mixer
- summing
- alles wat er nog bij kan komen :D
 
Anatal, vragen gaan er zeker komen..! :)
Het lijkt mij handig om eerst op een experimenteer bord te kijken wat de mogelijkheden zijn, modificaties toe te voegen en waardes te tweaken.

[EDIT] Je zit in Amsterdam, toch? Misschien handig als ik een keer op de koffie kom? Qua uitleg denk ik sowieso..
 
er zijn protoboards voor het systeem voorhanden.

dit is er een van versie 2 met de edge connector, (versie 1 was met headers als connector)

rechts de verschillende voedingslijnen en i2c communicatielijnen (nuttig indien je rechtstreekse digitale communicatie met het host systeem wil, voor gewone analoge modules, niet van toepassing)
in het midden experimenteerzone en onderaan kan je in en uitgangen op het systeem aansluiten op de connector
 

Attachments

  • protobrd.jpg
    protobrd.jpg
    105 KB · Bekeken: 81
er zijn protoboards voor het systeem voorhanden.

dit is er een van versie 2 met de edge connector, (versie 1 was met headers als connector)

rechts de verschillende voedingslijnen en i2c communicatielijnen (nuttig indien je rechtstreekse digitale communicatie met het host systeem wil, voor gewone analoge modules, niet van toepassing)
in het midden experimenteerzone en onderaan kan je in en uitgangen op het systeem aansluiten op de connector

Jeetje, wat sjiek! Ik dacht meer eerst op een vero board de schakeling en mods uitwerken.. :)
 
Anatal, vragen gaan er zeker komen..! :)
Het lijkt mij handig om eerst op een experimenteer bord te kijken wat de mogelijkheden zijn, modificaties toe te voegen en waardes te tweaken.

[EDIT] Je zit in Amsterdam, toch? Misschien handig als ik een keer op de koffie kom? Qua uitleg denk ik sowieso..

Ok dan wil ik je een experimenteerbord sturen, daar zijn ze voor. Je kan de werking testen door de gewenste stroom, cv etc, op de de pads te solderen. Met een beetje flux en solid core hookup gaat dat best aardig. Als er een keer een matrix in de buurt is dan kan je het erin pluggen en is je design geïntegreerd. Ik heb zelf mogen meemaken hoeveel werk je nog te doen hebt als het bord af is zodat je het kan gebruiken waar het voor bedoeld is via de conventionele weg van kastje eromheen, knoppen eraan etc etc. Zoveel werk dat het meestal botweg strand en ongebruikt in een hoekje ligt.
Die slag heb ik geëlimineerd, bord af = ermee aan de slag als muzikant/producer. Jijzelf of ieder ander met een matrix, van 32x32 t/m 256x256.

Ik ben even een tijdje niet in Amsterdam maar als ik er ben zal ik een gil geven. Kom ook net zo lief zelf langs, ik hou van verandering van omgeving dus voor mij geen probleem.

Is er al documentatie beschikbaar eigenlijk? Of kijk ik er overheen?

Ik heb het eerst mondeling en ter plekke uitgelegd aan Marc en Ambi-j om te leren hoe ik het moet brengen. Ik wil nu dat nog eens herhalen hier. Alle tekst en plaatjes liggen dan vast zodat ik zodirect,wat goed aanslaat, naar een document kan kopieren. Idealiter begin ik daar direct mee want anders wordt het weer een monsterklus achteraf. Als ik serieus iets van het platform wil maken dan is documentatie wel cruciaal. Zou nogal zonde zijn om dat te laten liggen. Het liefst heb ik eigenlijk dat iemand anders het doet want dat levert vaak veel duidelijker documentatie op, los van het feit dat het me een hoop moeite zou schelen. Ben het liefst met de techniek bezig natuurlijk.

Jeetje, wat sjiek! Ik dacht meer eerst op een vero board de schakeling en mods uitwerken.. :)

Nee dat zou gekheid zijn en moet je veel teveel inleren. Ik heb echt mijn uiterste best gedaan zo uitnodigend mogelijk te zijn voor ontwikkeling. Je kan met minimale kennis gewoon modules maken voor het systeem. Bestaande ontwerpen kunnen een soort wrap krijgen waardoor je redelijk snel resultaat kunt hebben. Het kan ook als een adapter voor een bestaand pcb dienen, dat je het ertegen aan soldeert zeg maar. Ik wil dat met Richard zijn 909 kick doen, heb het bord, nog niet aan toegekomen. En Richard nog niet kunnen verleiden mee te doen (valt het op hoe vaak ik dit al gezegd heb, notch notch ;) )
 
Laatst gewijzigd:
Geef me even, ik moet ergens wat tijd vinden, maar een Wiki is zo opgezet. Waar zullen we dat hosten? Ik heb hier een servertje draaien.

Ja zeer goed plan, wiki lijkt me ok. Zou je dat willen uitzoeken en opzetten?
 
wauw, check die silkscreens. Top! Gewoon een kleine handleiding vwb aansluitingen, functie en gebruik. Weer wat geleerd hier.

Verder natuurlijk complimenten voor het project en de voortdurende voortgang.
 
Check, ik heb er nog niets op kunnen zetten maar een wiki is online. Ik heb het voor nu nog niet openbaar te bewerken, dus wie wil helpen met documentatie kan mijn via pm even een emailadres sturen, dan maak ik een account aan. Mocht de wiki ook echt wat om het lijf krijgen is die in de toekomst met weinig moeite te verhuizen naar eenieder domein.
Ik heb nu ook echt alleen even de basics, na het weekend kan ik accounts aanmaken en wat extra's toevoegen, zoals responsive en dat soort dingen.

http://godweb.space/
 
Wat is er aan de hand :?

19667494_323289644777398_1071379832115933832_o.jpg

Welk schema heb je hiervoor gebruikt? Ik heb recent een board gedaan met 4 VCA's gebaseerd op 2164's, maar daar zitten wel wat haken ende ogen aan.

Edit:
Wacht, je hebt maar een enkele 2164 voor 4 VCA's, dus dit is niet dat schema van Phil Gallo? Afijn, schottky beschermingsdiodes, juiste bias weerstand, current limiting.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top