Synthforum Contest 2015 : De uitslag

En daarom is het geworden wat het nu is, gewoon vanwege de lol.
En daarom heeft ie ook gewonnen: omdat ie hardstikke vermakelijk is!

:okdan:


Overigens ben ik best prima tevreden met een gedeelde 81e plek met mijn goedkope prutsel ;)
 
Hengeloooooooo HHHHHHHHHHHH.

O, sorry back on topic: VCO reggae; ook leuk, over synths en met (eigengemaakte) synths.
Gefeliciteerd man.
 
Gefeliciteerd 1V/oct :okdan:

Dank ook aan de moderatoren voor de goede organisatie:okdan:
 
Persoonlijk vond ik het dit jaar een vreemde competitie, ik zag personen waarvan ik dacht dat die torenhoog zouden komen dit jaar moeizaam of amper feedback/punten krijgen.
Het zou ook te maken kunnen hebben met het grote aantal inzendingen. 100 inzendingen, pak 'm beet 4 minuten per inzending. Dat is bijna 7 uur muziek! Een enorme klus dus om alles te beluisteren. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat gedaan heeft.

Echter geef ik het stokje over aan 1v/oct incl de eeuwige roem als winnaar van de Synthforum Contest 2015. De virtuele bokaal komt per luchtpost vanuit Budapest weer richting Nederland met uiteraard de hartelijke felicitaties :W
Bedankt! Ik heb hem inmiddels afgestoft en hij staat hier op een ereplaatst in de kast. 8)
 
Eerst als stemhulp, nu als aandenken, Monotron heeft alle tracks in een zipfile beschikbaar gemaakt. Dank daarvoor. Voor de liefhebbers of de dwangmatige verzamelaars onder ons:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=194329

Tof! Bedankt Monotron, ik heb alles binnengehaald.


1v :okdan: Gefeliciteerd!
Eigenlijk iedereen Gefeliciteerd omdat je hebt ingezonden.
Iedereen bedankt waarvan ik een stem heb gekregen en ook voor de discussie in deze moeilijke materie :)
Als er een prijs zou zijn voor meest controversiele nummer zou jij hem hebben gewonnen!

Terecht ! krijgen we een toegift 1V/Oct??

Geweldige lyrics en heerlijke reggae. Hierna graag een dubversie!
Misschien wel een leuk idee! Zal eens kijken of ik nog iets in elkaar kan prutsen.
 
Laatst gewijzigd:
Proficiat 1V/Oct !
Ben al benieuwd naar je volgende nummer of de dubversie.
Ook bedankt aan alle deelnemers. Het was echt leuk om al jullie inzendingen te beluisteren.
 
o shit is het alweer voorbij:z ik heb nog niet eens de tracks geluisterd laat staan van commentaar voorzien.. anyway ik zit nog net bij de eerste 100 als we de gedeelde plaatsen niet meetellen dus dat is heel mooi :okdan: thanks weer voor het organiseren hulde aan de winnaar en tot de volgende contest maar weer :mega:
 
Tsja, de uitslag, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Teleurstellende uitslag weer. :(

Ik doe maar niet meer mee denk ik.

Op de valreep heeft iemand mij nog wel een extra stem bezorgd, waarvoor dank (wie het ook was)!
 
@Scrape:
Je moet maar zo denken: als bij de laagst gescoorde hoort, dan ben je onbegrepen en bijzonder ;-)

Het is jammer dat je nu niet meer kan zien wie op wat gestemd heeft.
 
Je maakt toch vooral muziek voor jezelf?? Het valt gewoon wel, of niet in de smaak :)

Vorig jaar had ik voor een soort collab zang en nog wat dingen opgenomen.. dat had toen 7 stemmen gekregen, inclusief 1 stem van mezelf.. (dus eigenlijk een valse aangezien je niet op jezelf mag stemmen :P)
Dit jaar heeft mijn inzending een mega hoeveelheid stemmen mogen krijgen, ondanks mijn klaagzang.. en wederom een afwijkende stijl.. :)

Volgens mij heeft de tweede pagina wel een beetje gekampt met aandachtstekort. Snap ook niet hoe het kan Timecop maar zo weinig stemmen heeft gekregen....
 
Volgens mij heeft de tweede pagina wel een beetje gekampt met aandachtstekort.

Daar waren we in eerste instantie wel een beetje bang voor. Maar er zijn verschillende inzenders van pagina 2 in de bovenste regionen geëindigd. Dat zou betekenen dat ook de tracks op pagina 2 de nodige aandacht hebben gekregen.
 
@Scrape
Ik denk dat ik dat was. Vrijdagavond negen uur zie ik in je draad. Ik vind het nog steeds een leuke track. Wat gedateerd misschien maar daar loop ik zelf ook tegenaan. Ik neem de hele contest maar niet al te serieus. De tracks die ik maak, zijn niet bepaald luistermuziek maar meer voor een dansvloer bedoeld. Meedoen is dan ook voor de lol.
Als ik volgend jaar niet meedoe, is het omdat er teveel tijd in gaat zitten om 100+ tracks te luisteren en te beoordelen. Als je verwacht dat mensen dat serieus met jouw track doen, lijkt het mij niet meer dan billijk dat je dat andersom ook doet. Jammer om dan te lezen dat er mensen zijn die dat, om wat voor reden dan ook, niet hebben gedaan.
 
@ Scrape,dod563,Timecop, Zakmes

Scrape, muziek maken doe je omdat je het leuk vindt (primair) mooiste is dat je anderen daar ook van kan laten genieten, het ontvangen van stemmen in dit geval heeft zoals dod563 al aangaf ook te maken met de door hem beschreven factoren (oa) maar dat zegt niets over het afgeleverde materiaal.

Zakmes gaf hier in mijn opinie een terechte opmerking betreffende Timecop zijn inzending.
Iets wat ik zelf in een eerdere opmerking kenbaar maakte (post 5) "Persoonlijk vond ik het dit jaar een vreemde competitie, ik zag personen waarvan ik dacht dat die torenhoog zouden komen dit jaar moeizaam of amper feedback/punten krijgen."
Timecop zijn inbreng persoonlijk van hoge kwaliteit vond maar slechts 19e werd.

En natuurlijk hebben we het 2e pagina ding (buiten dat er ook wel erg veel inzendingen waren en 1V/oct de opmerking gaf dat dit (uit mijn hoofd) ruim 7 uur luisteren was)
 
@Scrape:
Je moet maar zo denken: als bij de laagst gescoorde hoort, dan ben je onbegrepen en bijzonder ;-)

Ik weet dat ik onbegrepen en bijzonder ben, maar daar word ik juist niet blij van ;)

@Scrape
Ik denk dat ik dat was. Vrijdagavond negen uur zie ik in je draad. Ik vind het nog steeds een leuke track. Wat gedateerd misschien maar daar loop ik zelf ook tegenaan. Ik neem de hele contest maar niet al te serieus. De tracks die ik maak, zijn niet bepaald luistermuziek maar meer voor een dansvloer bedoeld. Meedoen is dan ook voor de lol.
Als ik volgend jaar niet meedoe, is het omdat er teveel tijd in gaat zitten om 100+ tracks te luisteren en te beoordelen. Als je verwacht dat mensen dat serieus met jouw track doen, lijkt het mij niet meer dan billijk dat je dat andersom ook doet. Jammer om dan te lezen dat er mensen zijn die dat, om wat voor reden dan ook, niet hebben gedaan.

Ja jij en demian waren de laatste twee stemmen hoor ik net van de dokter, dus beiden bedankt! Het voordeel van maar 5 stemmen krijgen, is dat je ook maar 5 mensen hoeft te bedanken 8o)

Je hebt ook wel een punt met dat 100+ tracks luisteren, vooral als je ze zoals ik allemaal 2 keer beluistert. Als je meedoet en gaat stemmen, moet je alle nummers wel gehoord hebben natuurlijk.

Wat betreft het tweedepagina-effect, als ik zo even snel reken is 20% van de bovenste 20 van pagina 2 en 50% van de onderste 20 van pagina 2. :bekdicht:
Of het nou wel of niet van invloed is geweest, het blijft natuurlijk de verantwoordelijkheid van de deelnemers zelf om alle inzendingen te beluisteren.
 
Back
Top