Synthforum Contest 2015 : De uitslag

Terecht ! krijgen we een toegift 1V/Oct??
Bedankt mods en stemmers! Had niet verwacht nog zo hoog te eindigen. :)
 
Wat ik me afvroeg:
Moet je bij Reggae ook altijd zo'n Bob Marley accent-stem opzetten?
Mij irriteert dat mateloos terwijl ik de muziek ontzettend tof vind.
En hoe doe je dat dan. Zit je dat dan eindeloos te oefenen?
Bob Marley zelf vond ik overigens uitstekend te pruimen.
 
Wat ik me afvroeg:
Moet je bij Reggae ook altijd zo'n Bob Marley accent-stem opzetten?
Mij irriteert dat mateloos terwijl ik de muziek ontzettend tof vind.
En hoe doe je dat dan. Zit je dat dan eindeloos te oefenen?
Bob Marley zelf vond ik overigens uitstekend te pruimen.
Als je geen Jamaicaans accent gebruikt gaat het al snel als UB40 of Doe Maar klinken.
 
"Als je geen Jamaicaans accent gebruikt gaat het al snel als UB40 of Doe Maar klinken."
Je kan toch ook gewoon je eigen 'accent' gebruiken. Daarmee hoeft het niet meteen UB40 of Doe Maar te zijn. Er is overigens niks mee met de accenten van laatstgenomende - los van of je er van houdt.
Maar, ik snap je punt. Ik vind het alleen zo gemaakt en immitatief.
 
"Je kan toch ook gewoon je eigen 'accent' gebruiken. Daarmee hoeft het niet meteen UB40 of Doe Maar te zijn.
Natuurlijk kan dat. Maar dan gaat het als een slappe regionale rip-off klinken. Bijvoorbeeld reggae met een Achterhoeks accent klinkt toch eigenlijk alleen maar als een flauwe grap. Ik zie liever dat je een eigen geluid bedenkt waarvan de stijl niet alleen maar geleend is. Maar dat is mijn puristische mening.

Graag gedaan, Roland.
 
Lijkt me prima: een Reggae nummer met een achterhoeks accent. Ik zie het probleem niet. Het is in ieder geval dan wat oorspronkelijker dan Bob te immiteren. Jamaicaans is Engels gelijk Achterhoeks Nederlands is.
Als het gaat om de muziek: er is voldoende ruimte in de Reggae om iets eigens te maken.
Tijd voor wat Avant-garde in de Reggae muziek ;-)
 
Natuurlijk kan dat. Maar dan gaat het als een slappe regionale rip-off klinken. Bijvoorbeeld reggae met een Achterhoeks accent klinkt toch eigenlijk alleen maar als een flauwe grap. Ik zie liever dat je een eigen geluid bedenkt waarvan de stijl niet alleen maar geleend is. Maar dat is mijn puristische mening.

Graag gedaan, Roland.

Niet altijd hoor :D



Hengeloooooooooooooooh
 
Van harte gefeliciteerd beste Willem! :D

giphy.gif


awesomemay1.gif.gif


Cheers,
Exo. :mega:
 
torp: post link
Warehousegroove: kopieert link
marcmarc: "Geweldig, Warehousegroove!"

:frons:
 
torp: post link
Warehousegroove: kopieert link
marcmarc: "Geweldig, Warehousegroove!"

:frons:

Zag idd dat je de link ergens tussen gefrommeld had had echter niet "jouw" link gekopieerd.
Toch een beetje bij die pot met zuurtjes ;) wegblijven :engel:

Dan maar op z'n Roti kip's

:baco: :baco:
 
marc natuurlijk hoeft reggae niet als Bob Marley te klinken. Maar mijn nummer moest wel klinken zoals het klinkt omdat ik dat nou eenmaal wou. Overigens klinkt alleen het refrein een beetje als Bob Marley, de rest helemaal niet. Dat klinkt eigenlijk meer als een raar jamaicaantje. En dat ging overigens helemaal vanzelf. Tijdens het inzingen moest ik regelmatig lachen, ik heb me kostelijk vermaakt. En daarom is het geworden wat het nu is, gewoon vanwege de lol.
 
Iedereen heel erg bedankt voor alle felicitaties ! :halleluja Ik fietste vanmiddag door amsterdam en ik merkte dat ik heel stoer recht op mijn fiets reed. En ik dacht ja mensen, kijk maar goed, hier fietst de winnaar van de synthforum contest! :mega:
 
Back
Top