P3 midi analogue sequencer

Ik heb afgelopen vrijdag oozi live gezien met twee p3s... als dat de enige sequencers waren, dan neem ik daar mijn spreekwoordelijke pet voor af! Interessant spul!
 
Ik heb er ook maar een besteld ;)

Lekker mijn analoogjes en wannabes erop...
 
Deze week krijg ik hem..Joepie de poepie

Prijs valt wel een beetje hoog uit. 557 UKP is 816 Euro.
Dit is wel incl. verzendkosten etc maar zonder transferkosten van de bank.

Maar ja het leven is al zo kort.........en toen ik zag dat ie houten zijkantjes had...:verkoght: hehe

Is al 4e stuk gear in a row met die houten panelen..
 
Dit lijkt mij nou ook wel een vette bak... jammer dat 'ie wel aan de prijzige kant is en niet meer in kit-vorm te krijgen is.
 
Origineel geplaatst door j0ris
Dit lijkt mij nou ook wel een vette bak... jammer dat 'ie wel aan de prijzige kant is en niet meer in kit-vorm te krijgen is.

Als je een kit zoekt begin dan aan de ucapps midibox seq. Die heeft veel meer functies en modes dan de p3 en daarnaast kan je er ook cv outs op zetten(maar dat hoeft natuurlijk niet)

ik heb ze een tijd geleden met elkaar vergeleken(toen de p3 nog diy was) maar ik verkoos toen ook de al de ucapps seq boven de p3 vanwege de vele verschillende functies en de mogelijkheden nu, en met de toekomstige os updates. Want het midibox project wordt heel actief onderhouden.

hier een mooie midi box seq: http://www.midibox.org/forum/index.php?topic=5818.0
 
Die midibox ziet er wel cool uit, hoeveel ben je dan ongeveer kwijt aan onderdelen voor een SEQ met 16 rotaries?
 
dat zou ik zo 123 niet weten. maar voor onder de 400 euro zou het noeten lukken. de pcb's en parts kan je als kits aanschaffen en de knoppen, lcd's, en frontplates moet je zelf aanschaffen. De pcb's plus parts zullen rond de 80 euro kosteb uit mijn hoofd. Voor de rest, ga naar www.ucapps.de en begin je ontdekkings reis :)
 
Sjittttt.....een maand geleden was die kit-versie nog wel te bestellen. Arghhh...en ik was nog een beetje aan het tijfelen..stom..heel erg stom. (slaat zichzelf tegen het hoofd)
;{
 
als je snel een bestelling plaats issie nog wel als kit te krijgen, maar omdat alle europese elektronische produkten vanaf ergens dit jaar ofzo met SMD (surface mounted) onderdelen gemaakt moeten worden zou Colin 't hele kit-gedoe opnieuw moeten ontwerpen. Als er genoeg bestellingen zijn overweegt hij nog wel een serie kit-PCB's te laten produceren.
Qua kosten was bij mij trouwens 't duurste onderdeel de behuizing.
 
Ivm mijn zoektoecht naar een geschikte sequencer, en dan met name één die je realtime via midi kunt transponeren, heb ik Colin gevraagd naar de mogelijkheden van de P3 op dat gebied. Ik had z'n antwoord al in de rubriek "gevraagd" gepost, maar hier is het beter op z'n plek. Hierbij het antwoord van Colin dat ik 11-3-2006 ontving:

"Transpose by incoming MIDI note has been in there for a while, but only in
beta versions of the OS which are not described in the manual.
The next release is due out as soon as I get the manual updated, which is
75% done.

In fact it was possible to do MIDI transpose in the current release version,
but it involved some trickery with recording onto a muted track, then
transposing one pattern by the pattern on the recording track.

The remote transpose in the next release transposes all patterns as soon as
the incoming note changes, but the patterns continue as normal.
Other options are under consideration for future releases."
 
maar omdat alle europese elektronische produkten vanaf ergens dit jaar ofzo met SMD (surface mounted) onderdelen gemaakt moeten worden

Ehm? De eis is dat alles loodvrij moet zijn (en vrij van nog een hele waslijst aan schadelijke stoffen). Er is meer SMD dan 'gewone' elektronica die daar aan voldoet, dus het is makkelijker om aan die nieuwe eisen te voldoen als je in SMD werkt. Maar er is zeker geen Europese verplichting om in SMD te gaan werken.
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ehm? De eis is dat alles loodvrij moet zijn (en vrij van nog een hele waslijst aan schadelijke stoffen). Er is meer SMD dan 'gewone' elektronica die daar aan voldoet, dus het is makkelijker om aan die nieuwe eisen te voldoen als je in SMD werkt. Maar er is zeker geen Europese verplichting om in SMD te gaan werken.

That is correct ;)
 
Origineel geplaatst door etaoin
Ehm? De eis is dat alles loodvrij moet zijn (en vrij van nog een hele waslijst aan schadelijke stoffen). Er is meer SMD dan 'gewone' elektronica die daar aan voldoet, dus het is makkelijker om aan die nieuwe eisen te voldoen als je in SMD werkt. Maar er is zeker geen Europese verplichting om in SMD te gaan werken.

ik weet zelf niet precies wat of hoe maar wat ik schreef was zo'n beetje de uitleg die Colin gaf als reden om de P3 niet meer als kit te leveren.
 
Off topic

Off topic

Origineel geplaatst door etaoin
Ehm? De eis is dat alles loodvrij moet zijn (en vrij van nog een hele waslijst aan schadelijke stoffen). Er is meer SMD dan 'gewone' elektronica die daar aan voldoet, dus het is makkelijker om aan die nieuwe eisen te voldoen als je in SMD werkt. Maar er is zeker geen Europese verplichting om in SMD te gaan werken.
Goede zet van de EU. Maar voor bepaalde dingen is er geen goedkoop alternatief. Ik vraag me af hoe je straling kunt voorkomen, behalve dan door bijv. dikke lagen goud of zilver te gaan gebruiken. En SMD introduceert meer productie, dus meer gebruik van energie. Maar goed, we zitten al lang in een wegwerp maatschappij. Behalve wij als hergebruikers van oude synths :duivels:
 
Re: Off topic

Re: Off topic

Behalve wij als hergebruikers van oude synths :duivels:

En bij reparaties aan oude synths ben je zelfs vrijgesteld van de nieuwe regels, dus je kunt gewoon smerige componenten gebruiken en met lood solderen :duivels:
 
Zeer fijne sequencer lijkt mij.
Ik hoop dat er nog kits van komen.
 
Back
Top