P3 midi analogue sequencer

gisteren aangemeld bij de yagoo usersgroep, colin f wist me te melden dat hij momenteel zonder pcb's zat.
ook wordt het één en ander verandert in het kit pakket... druktoetsen enzo gaan erbij zitten als ik goed begrepen heb

Dus ik ben aan het wachten tot de kitjes weer besteld kunne worden en dan begin ik eraan
 
Het solderen van de onderdelen is niet zo moeilijk als je de goeie gereedschappen hebt en een beetje vaardigheid.

Vervelend wordt het pas als je een probleem hebt wat je niet 123 kan verklaren, dan kom aan het zoeken en met digitale dingetjes is dat geen katteNpis. (signaalpad gaan uitzoeken ed)
 
Origineel geplaatst door jes303
...
@oozi: dus die maq16 is eigenlijk te beperkt begrijp ik?
over de p3: op welk niveau bepaal je de midi-channel: kan je dit per step bepalen of doe je dit per track/spoor? maw is het mogelijk om 1 track/spoor van 16 steps te vullen met geluiden op verschillende midi-channels? kan je per step ook (midi) delay of bijv. een flame - dat soort dingen doen?


..(late reaktie vanwege op vakantie zijnderigheid) bij de P3 bepaal je per track 't midikanaal. dus er zijn maximaal 8 midi-kanalen per P3 aansturen. een aantal mensen (onder wie ik) proberen 't nog vor elkar te krigen dat je je midi-kanalen layout per bank op kan slaan, zodat je per bank verschillende apparaten kan aansturen, maar dat is voorlopig nog niet mogelijk. je kan wel d.m.v. de events noten, controllers e.d naar andere sporen binnen de P3 sturen waarmee je wel veel variatie kan krijgen. flams en midi-delays of rolls waarbij de note- of velocity oploopt kunnen ook allemaal.

@the Q:

precies. zoals ik al zei zijn 't bijna allemaal IC's, dus je hoeft geen 1000en weerstanden en condensators te solderen. vergeleken met andere DIY projcten erg makkelijk solderen dus. en als er problemen ontstaan zijn Colin en de andere gebruikers op de Yahoo-groep (o.a Paul Nagle van SoS en die man van Oakleysound) erg kundig en snel in 't op afstand problemen oplossen. m'n eerste P3 wilde niet opstarten toen ik 'm net af had, en na een chat-sessie met Colin met de multimeter naast me heb ik de main PCB teruggestuurd en had ik 'm binnen een week werkend retour. bleek een foutje op de PCB (van de eerste productie-run) te zijn. super service! :)
 
Had ik ook geschoten Ooz, kan me wel voorstellen dat deze Collin niet echt zit te wachten op klanten die relatief simpele metingen niet zelf kunnen verrichten. Uit mijn ervaring weet ik dat de meeste DIY fabrikanten wel verwachten dat je zelfstandig kan troubleshooten.
 
Zo zo als je geintresseerd bent in meer zou je je best eens inschrijven in de yahoo usersgroep

http://launch.groups.yahoo.com/group/analogue-sequencer/


Hij heeft er ééntje ontworpen voor richie hawtin's Vet Vet, dit is toch wel echt super kwa uiterlijk enzo... Dit model zou wel eens de nieuwe kit versie kunnen worden moet even naar de grotere foto kijken op de site zelf daar kun je mooi zien hoe deze cijfers letters er ingegraveerd zijn.

Ik heb de foto wat verkleind om geen ruzie te hebben met moderators :d (forum vervorming jaja)

p3%20sequenser.jpg



Linkje naar de grotere foto http://www.colinfraser.com/p3/gallery.htm
 
a) ik vind die p3 een kicken ding
b) ik ben te lui en te dom om er zelf 1 te bouwen
c) ik heb colin fraser gevraagd over een kant-en-klare versie
d) er bestaat een kans dat die eind dit jaar in productie gaan
e) dat zou pas echt kicken zijn

kick!
 
oeps aangepast had de verkeerde geupload :stupid
 
Origineel geplaatst door jes303

c) ik heb colin fraser gevraagd over een kant-en-klare versie
d) er bestaat een kans dat die eind dit jaar in productie gaan
Is hier al meer over bekend?
 
Ik sta momenteel op de wachtlijst voor een zelfbouwkit, zou nu eind januari zijn. Maar nog niet dus.
Kreeg een mailtje dat de "creator" net een kind gekregen heeft.
Dat heb je met die hobby pojecten natuulk.

(we kunnen dat kind ontvoeren mischien :D

of rustig afwachten maar....
 
Kreeg net een mailtje van colin via de notron mailinglist:

P3 kits will start shipping again this weekend.

Ready-built units will be available in a couple of weeks, once I've

got the cases in.

These are professionally produced, high quality units.



There's a backlog of orders to get through, but I intend to keep

production going from now on, until everyone who wants a P3 has got

one ;-)



You'll find more details on my website, and Yahoo group:

http://www.p3sequencer.com

http://launch.groups.yahoo.com/group/analogue-sequencer/

Goed nieuws dus!
 
Mooi ding, maar ik kan nergens vinden wat de prijs van een ready-built model is/wordt
 
in die Yahoo-lijst heeft Colin pas geleden een prijs van 700 euro genoemd voor een ready-built. de interesse is wel behoorlijk groot ondertussen.... ikke blij dat ik er al 2 heb.. :D
 
Die zilveren is echt :{
 
Ik had een tijdje geleden deze kit besteld, maar hij moet nog steeds binnenkomen. Colin moest eerst wat onderdelen verzamelen...
 
wel vet hoor...voor de kant-en-klare versie betaal je volgens de site:

Price in the UK and Europe is 499 UK pounds including VAT, plus shipping.
Shipping costs are 20 ukp to the UK, and typically 40 ukp to Europe.
Contact me by email for further details.
 
Back
Top