most modded 606

Origineel geplaatst door Toon
Ik vind het wat tegenvallen. Ik associeer een 606 en 808 altijd met een min of meer zacht klankkarakter. Lange diepe BD's, snappy snares etc. . Dit klinkt precies zoals de een of andere soft drumsynth. Ik veronderstel dat er zo'n klanken ook nog wel uit te halen zijn zekers?

Het ziet er alleszins ongelooflijk mooi uit die bak. Ik krijg ongelooflijk veel zin om een 606 te kopen ;)

Nee precies, hij kan nog steeds zo klinken, en het heeft weinig zin een voorbeeld te posten van de originele sounds, maar het punt van de modificatie is natuurlijk dat ie ook heel anders kan klinken.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Zo klinkt ie dus !


=(

waarom gooi je er nou een gated reverb overheen ???
 
Origineel geplaatst door Bass
=(

waarom gooi je er nou een gated reverb overheen ???

Ach, die stond gewoon nog aan zeg maar. Ik hoop dat ik je niet al te veel verdriet gedaan heb? Zal wat droge sounds maken.
 
606Mod

606Mod

Tof hoor,

Zit die bak er echt omheen gebouwd?

what can I say.................I`m speechless..

Shit, `k wou dat ik dat ook kon.

Klink ook behoorlijk tof, je wil hem hem zeker niet verkopen als is af is? ;)
 
VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET VET

en voor de hollanders:
GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF GAAF
 
Re: 606Mod

Re: 606Mod

Origineel geplaatst door Septic
Tof hoor,

Zit die bak er echt omheen gebouwd?

what can I say.................I`m speechless..

Shit, `k wou dat ik dat ook kon.

Klink ook behoorlijk tof, je wil hem hem zeker niet verkopen als is af is? ;)


Heus waar.

Dacht ik vroeger ook. 'Dat kan ik nooit.'

Verkopen: nee, nog even niet, maar nu vroeg ik mij af: wat zal dat opbrengen?
 
heel erg vet! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Was bezig alles te documenteren, maar dat kan nog even duren.

kennik me zo voorstellen...

maarre... :okdan: klinkt erg bruut.
erg erg bruut.
ik bedoel, gaaf.
vet.
8~
 
Ik heb vandaag ook een tr-606 aangeschaft, en nu ik dit zo lees krijg ik ook verdomd veel zin om hem om te bouwen. Ben dan ook van plan dat de doen :D Alleen hopen dat ik dat wel kan.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
Zo klinkt ie dus !

hoor ik nou een clap ertussendoor of is dat de snare (0:10 - 0:12) die helemaal over zijn nek gaat? klinkt erg lekker. hoe heb je het kastje gebouwd (wat voor materiaal), en wat bedoel je precies met laserprint op folie en aantal lagen acryl??
 
Nee, een clap zit er niet op, kan hier niet luisteren maar dat zal dus de snare zijn, ja. Kastje= aluminium. laserprint op folie is gewoon een print uit een laserprinter, op een soort stickervel, acryl is gewoon transparante spuitlak.
 
OK. dan vind ik jouw mod606 de bestklinkende tot nu toe! want meestal vind ik die mods qua klank nogal tegenvallen, maar die van jou heeft echt een bite gekregen. als ik wat handiger zou zijn en meer tijd zou hebben zou ik ook iets dergelijks willen doen... welke snaremod heb je genomen? in de docs waar je aan refereert zijn er een aantal varianten...
 
die drumkit waar ie mee begint is echt top ... echt 1 sound !
al zal het misschien die reverb wel zijn ...

En die piepjes ??? is dat die tom's self osciilatie ?

en bedankt voor dat laserprint verhaal !!!!
 
Origineel geplaatst door jes303
welke snaremod heb je genomen? in de docs waar je aan refereert zijn er een aantal varianten...

Het is een kombinatie van die varianten, ik heb genomen:
tune voor de tom-sound v/d snare
tune (eigenlijk filter) voor de noise/snare
snap (is een standaard instel-weerstand binnenin die je naar buiten omleid)
decay
noise

die piepjes zij de toms ja, oscillatie.
 
Back
Top