most modded 606

Nog even wat anders, aan de foto is ook goed te zien
(vd binnenkant) dat het zilver aan de buitenkant
is overgespoten (zie waas aan de binnenkant), en
dat jou 606 last heeft gehad van vervelende lekkende
batterijen, maar goed daar ging t niet over.


Michael.
 
Kosten, tja. Moelijk in te schatten. Kwa materiaal ongeveer 70 euro... niet zoveel dus. Het is vooral het werk dat zoiets duur maakt, dus, als je het zelf doet... scheelt een hoop.
 
Het klinkt goed! De bassdrum was eerst 808-ig, maar ja zo iets is niet altijd even bruikbaar in een mix. Met de nieuwe mod kun je varieren tussen een 808-boom, en de attack varieren, van hard tot zacht, of hij kan klinken als een harde, korte, jaren tachtig 'TOK!'... Van Boooooom naar plof naar tok.... Hahaha. Zoiets. De tom-achtigen (BD, LT, HT) kunnen tot zelf-oscillatie omhoog getuned worden, waardoor de 606 een soort experimentele feedback-doos wordt, ook vervormd de BD loeihard als ie helemaal opengedraaid wordt... Dus met een beetje gepiel kun je er hele nummers mee brouwen...
 
En zo ziet ie er 'af' uit.
Alleen nog wat verzinnen om die gaten bovenin het plastic te dichten...
 

Attachments

  • 606-new-completed.jpg
    606-new-completed.jpg
    68,8 KB · Bekeken: 68
Cool:)

Heb net een cr8000 gekocht(nog niet binnen)....en die breng ik naar analog solutionsvoor die die tonal mod....+een kadi midi kit....
Als dat allemaal rond is dan plaats ik het ook wel ff op het forum:)
 
Ik vind het wat tegenvallen. Ik associeer een 606 en 808 altijd met een min of meer zacht klankkarakter. Lange diepe BD's, snappy snares etc. . Dit klinkt precies zoals de een of andere soft drumsynth. Ik veronderstel dat er zo'n klanken ook nog wel uit te halen zijn zekers?

Het ziet er alleszins ongelooflijk mooi uit die bak. Ik krijg ongelooflijk veel zin om een 606 te kopen ;)
 
Back
Top