M'n ur22 geluidkaart - 'niets' openemen = toch geluid

waarop staat hij geclocked ?
staat je microfoon uit?
 
ik heb geen driver page bij die UR22 waar ik dingen in kan stellen zoals clock.. En microfoon staat uit..

Ik ga nog even kijken naar herinstalleren van de driver.. en anders stuur ik hem terug.

Kijk, in Maschine zie ik dus ook signaal terwijl er niks is aangesloten..
Verder:
- wifi uit
- enkel Maschineapp actief
- energy/display/harddisk sleep: uit
- cafeine app actief (anti sleep app)
- enkel batterij voeding
- geen andere usb apparaten als Maschine en UR22 aangesloten

https://www.dailymotion.com/video/x336atq_ur22-maschine-ook-hier-niet-stil_tech
 
Voor de duidelijkheid, want je hebt in het voorbeeld de data opgeblazen, min hoeveel dBFS piekt die noise op voor je hem versterkt?
 
Voor de duidelijkheid, want je hebt in het voorbeeld de data opgeblazen, min hoeveel dBFS piekt die noise op voor je hem versterkt?

oeh, geen idee. :)

hij wordt flink harder iig.. Mss is het ook wel normaal.. Ik ga er de komende dagen nog mee aan de slag... opsturen en ruilen is ook weer zo'n gedoe..

Ik ging er gewoon van uit dat ik met die ur22 kwaliteit in huis haalde en dat hij muisstil zou zijn en vol dynamiek zat.. Een wereld van verschil zeg maar met mn onboard geluidskaart..
 
Ik kom er trouwens nu pas achter dat je de inputs in mono hoort als je monitort!
Dus terwijl je aan het opnemen bent hoor je 2 x mono. Pas bij het afluisteren van de recording is het stereo zoals het origineel..

Ik heb even gegoogled en het hoort zo, dit verwachtte ik niet. Ik vind het vrij vreemd.. Terwijl je luistert wat je wil samplen klinkt het heel duf.. Pas daarna sprankelend stereo..

Is dat bij andere interfaces ook zo? Bijvoorbeeld bij de directe concurent, de Scrarlett 2i2?

[edit]blijkbaar monitort de 2i2 WEL in stereo..
 
Laatst gewijzigd:
De focusrite mixcontrol applicatie heeft panning voor de monitoring-kanalen zo te zien. Zit er bij de UR22 geen mix control panel van het een of andere soort?
 
Ik kom er trouwens nu pas achter dat je de inputs in mono hoort als je monitort!
Dus terwijl je aan het opnemen bent hoor je 2 x mono. Pas bij het afluisteren van de recording is het stereo zoals het origineel..

Ik heb even gegoogled en het hoort zo, dit verwachtte ik niet. Ik vind het vrij vreemd.. Terwijl je luistert wat je wil samplen klinkt het heel duf.. Pas daarna sprankelend stereo..

Is dat bij andere interfaces ook zo? Bijvoorbeeld bij de directe concurent, de Scrarlett 2i2?

[edit]blijkbaar monitort de 2i2 WEL in stereo..
Weh serieus hé? Verklaart waarom het hier laatst zo spookte toen ik mn stereobeeld van een opname goed wilde krijgen. Dacht dat het aan mn monitor setup lag (opname bron staat iets verder op dus moet heen en weer lopen voor de sweetspot). Bij het directe opnemen klonk het vrij belabberd, wat dus gewoon 2x mono blijkt te zijn en pas bij de opname afspelen was het goed. Oplaatst maar vrede mee gesloten omdat de opnames zelf wel goed waren en ik verder wou.
In je editor laat ie het trouwens wel gewoon als stereo zien. Eigenlijk had ik het wel moeten kunnen horen,... luisteren, luisteren, luisteren,....
Nouja goed weet ik dit ook maar weer.
 
ja, is idd vreemd. Dat verwacht je gewoon niet...

Dus als je zoals ik veel op je hoofdtelefoon werkt (want laptop staat gezellig en knus ff in de woonkamer) dan hoor je dus tijdens samplen je bron contstant als mono. Je hoort dus ook niet dat in die soul plaat de drums meer links gepanned zijn. Daar kom je pas achter als je je sample terug luistert. Vet irritant..

Een ander onhandig ding is dat je in Maschine geen stereo samples mono kan maken. Dus drums die niet in het midden staan in de sample kan je niet ff gelijk trekken.
Dat kan je pas fixen met een plugin, ik gebruik Melda Stereo Scope daar voor, die zet ik op de drum group: alle drums klinken nu mono.
 
De focusrite mixcontrol applicatie heeft panning voor de monitoring-kanalen zo te zien. Zit er bij de UR22 geen mix control panel van het een of andere soort?

nee. er zit niks bij..
 
Back
Top