Waar luister je NU naar? II

Ik weet niet hoe dit bij anderen zit, maar bij mij kwam het vroegâh vaker voor dat je uitkeek naar aangekondigd nieuw album. Tegenwoordig minder, komt misschien ook wel door de manier waarop we nu meestal muziek luisteren? Nou ja, nu iig heb ik er eentje, moet nog even wachten tot februari. Er druppelen al wel wat nummers binnen als voorproefje.





 
Noemde in een draadje van @Dorian Urac de band Xiu Xiu, kan het nu niet laten om deze cover nog even te beluisteren. Xiu Xiu en Chelsea Wolfe en een favoriet nummer van The Cure.

 
OG Hardcore
 
a1839170091_10.jpg
 

De "we" slaat natuurlijk niet op mezelf, maar op luisteraars in het algemeen en gaat in deze context dus over het verschil tussen vroeger en nu hoe luisteraars muziek consumeren. "We" is dan wel enigszins een generalisatie, niet iedereen maakt bijvoorbeeld gebruik van een streamingsdienst, maar kijk je naar wat cijfers, dan mag je dat zo best zeggen, denk ik.
 
De "we" slaat natuurlijk niet op mezelf, maar op luisteraars in het algemeen en gaat in deze context dus over het verschil tussen vroeger en nu hoe luisteraars muziek consumeren. "We" is dan wel enigszins een generalisatie, niet iedereen maakt bijvoorbeeld gebruik van een streamingsdienst, maar kijk je naar wat cijfers, dan mag je dat zo best zeggen, denk ik.
Mij lijkt zo'n generalisatie enkel interessant als je in marketing of verkoop werkt. Het woord "consumeren" alleen al :r
 
Mij lijkt zo'n generalisatie enkel interessant als je in marketing of verkoop werkt. Het woord "consumeren" alleen al :r

Ja, dat heb ik ook wel iets. Maar aan de andere kant is het natuurlijk voor een groot deel gewoon business. Platen gingen vroeger ook niet gratis over de toonbank, in vergelijking met nu was het in huis halen van muziek toentertijd best wel duur.
 
Ja, dat heb ik ook wel iets. Maar aan de andere kant is het natuurlijk voor een groot deel gewoon business. Platen gingen vroeger ook niet gratis over de toonbank, in vergelijking met nu was het in huis halen van muziek toentertijd best wel duur.
Gelukkig is het de enige mogelijkheid niet meer, maar zoek maar eens op wat nieuw vinyl tegenwoordig kost. ;-)
 
Ja, dat heb ik ook wel iets. Maar aan de andere kant is het natuurlijk voor een groot deel gewoon business. Platen gingen vroeger ook niet gratis over de toonbank, in vergelijking met nu was het in huis halen van muziek toentertijd best wel duur.
Zekers, ik verdiende op m'n zestiende 150 gulden in de week maar een lp kostte toch wel rond de 20 gulden in die tijd, muziek was gewoon duur ivm nu.
 
Back
Top