Waar luister je NU naar? II


Als ik iemand tegenkom die corona heeft gehad dan ben ik ook twee dagen aan het Grollen en Grunten. Dan ben ik er zo gauw mogelijk van af. Als men het keelschraap geluid in Engeland doet dan vinden de mensen het daar onbeleeft. Toch is het de beste manier om van een eventuele verkoudheid af te komen. Geef mij de Chinezen maar die schamen zich er ook niet voor. Dus imiteer het geluid van die Serpents.
 
Voor de fijnproevers
 
Voor de King Crimson en andere progrock liehebbers; Robert Fripp die te gast is bij Darryl Hall met z'n band in z'n studio en spelen op verzoek van Fripp net nummer Red.
Als je op yt kijkt dan zie je in zo'n 50 minuten in verschillende clips de songs die ze samen speelden op die dag en waarin Fripp tijdens het diner aan de band uitlegt hoe hij z'n gitaargeluid voor elkaar kreeg op de track Heroes (die wordt ook gespeeld) met een opmerkelijke vermelding over Tony Visconti (producer van Heroes)
Zowel Fripp als Hall geven in afzonderlijke momenten aan hoe bijzonder het klikt tussen fripp en de band en dat Fripp die een dagje te gast is de nummers niet heeft gerepeteerd samen met hun maar het geweldig klinkt zo bij elkaar;

 
Back
Top