Waar luister je NU naar? II

Gisteren Calexico nog eens live gezien In TivoliVredenburg, blijft toch een heerlijke band. Ter gelegenheid van het 20-jarige jubileum werd het gehele Feast of Wire album gespeeld. Staat mijn favo nummer van hun ook op, dus die kwam gisteren ook nog voorbij:

 
Ben dus weer ff in de jazz mood en het swingt fantastisch; Charlie Hunter op de acht snarige gitaar met een heerlijke blazerssectie en een geweldige drummer;

 
Laatst gewijzigd:
Een 8 snarige gitaar. Klinkt best goed.

Laatst een gitaar gekocht, maar de hoogste 2 snaren heb ik eraf gehaald.
Als bassist raak ik die toch nooit aan. Mijn hersenen raken in de knoop als ik die “valse” hoge B en E speel. Klopt gewoon niet.
Het is nu een 4 snarige octaaf bas geworden. Ik speel dan ook geen jazz, maar grindcore. Je moet je limieten kennen.
 
Grappig, ik ben bassist en heb onlangs een Squier Classic Vibe VI bariton gitaar gekocht. Geweldig ding, een oktaaf lager gestemde gitaar. Dus een soort bas maar dan met een hoge B en E.
 
Ben dus weer ff in de jazz mood en het swingt fantastisch; Charlie Hunter op de acht snarige gitaar met een heerlijke blazerssectie en een geweldige drummer;



Rasmuzikanten. Kan het waarderen, in kleine hoeveelheden.
Jazz muziek lijkt me vooral leuk om te spelen. En is leuk om live te zien en te horen.
 
Nu weer wat leukers.



De ene muziek stimuleert mijn hersenen hier, de andere muziek stimuleert mijn hersenen daar.
Weather Report, en dan vooral de Jaco jaren, stimuleert mijn hersenen echt overal.
Fast City is een muzikale battle, eerst tussen Jaco en Wayne dan een waar gevecht op leven en dood tussen Jaco en Joe.
:halleluja
 
Back
Top