Waar luister je NU naar? II

Enigste wat ik me nog steeds kan herinneren is Prikkebeen van Boudewijn de Groot in een aflevering omdat die opgenomen werd in een buurt in Amsterdam die op afbreken stond en ik herkende die buurt toen wel op tv.

Ik zit meteen weer in de sixties en draai deze nu maar even;


Als ik "I can see for miles" op hoofdtelefoon luistert en de oogjes sluit ben ik acuut in outer space. 8D
En "Prikkebeen" blijft een fantastisch nummer. Daar zit iets in, geen idee wat, maar dat blijft iets bijzonders, magisch, ongrijpbaars.
 
Als ik "I can see for miles" op hoofdtelefoon luistert en de oogjes sluit ben ik acuut in outer space. 8D
Kan me voorstellen, het gaat ook over drugs en die sfeer heeft 't ook
En "Prikkebeen" blijft een fantastisch nummer. Daar zit iets in, geen idee wat, maar dat blijft iets bijzonders, magisch, ongrijpbaars.
Die hele lp Picknick heeft ook iets bijzonders, Boudewijn z'n poging om een soort van Sgt Pepper te maken en ik vond dat indertijd heel goed gelukt ook.
Heel dat album heeft iets magisch, niet alleen vanwege de bijzondere arrangementen maar ook zeker door de teksten van lennart Nijgh.
Boudewijn zei ooit dat het z'n minst persoonlijke plaat was maar een jaar of twintig later kwam ie er op terug en zei dat het wel z'n meest bijzondere album was mede door de teksten van Nijgh en de arrangementen van Bert Paige.
Ik kan je vertellen toen ik 14 was hoorde ik die lp voor het eerst en vooral op kant 2 ging ik helemaal mee in die vibe terwijl ik toen nog nooit hashies oid had gerookt maar ik werd helemaal meegenomen door de sfeer van die tracks en de teksten alsof ik even ergens anders was.
Dat begon al met Canzone 4711 en gaat dan verder met nog een paar bijzondere nummers, Megaton maakte toen het meeste indruk, die tekst gecombineerd met die muziek da's bijna niet van deze wereld.
Ik heb dat ooit ook gehad toen ik voor het eerst als 12 jarige kant 1 hoorde van Atom heart Mother van PF, zoiets had ik nog nooit gehoord maar op de een of andere manier gaf het me een heel bijzonder gevoel.

 
CS&N atijd goed wat mij betreft, ken je Deja Vu in een uitvoering van Crosby met z'n zoon op piano

R.I.P. David Crosby.... afgelopen donderdag is hij overleden op de leeftijd van 81 jaar.
Jeetje helemaal gemist dit!

Ik kom er net achter omdat blijkt dat Graham Nash een nieuwe plaat heeft uitgebracht enkele dagen geleden op 81 jarige leeftijd. Ben 'm nu aan het luisteren..

Hij wordt beter na de eerste paar nummers, dus uitluisteren is de moeite waard.

 
Niet helemaal mijn ding overigens die laatste plaat van Nash op enkele nummers na, ik hou toch meer van de oude sound waar die groot mee is geworden.

ff wat anders opgezet maar. Lekker psychedelish dit.

 
Oke nog eentje, ik ben helemaal gek van the Greatful Dead, dit is ook zo'n heerlijk nummertje met oa Merl Saunders en Jerry Garcia

 
 
Maar weer 'ns een oudje aan het luisteren, helaas werd Gabor Szabo maar 46 jaar oud....maar liet wel mooie muziek achter.

 
Back
Top