Subwoofer ontkoppelen met houtenvloer

stefan90kauw

<-BIOSIGN->
Lid sinds
16 Maart 2009
Berichten
120
Locatie
Heerhugowaard
Hallo,

Zijn er mensen met creatieve oplossingen om een subwoofer te ontkoppelen van een door laminaat bedekte houten vloer.

Mede door de barre akoestiek in de ruimte staat de subwoofer nu veel te hard en gaat alles op de boven verdieping aan de wandel. Dat gaat natuurlijk nergens over.

Inmiddels heb ik voldoende materiaal liggen om een aantal 15 tot 20cm dikke absorbers te maken om de akoestiek wat in het gareel te gaan brengen maar het ontkoppelen van de subwoofer ben ik nog niet 100% uit.

Ik heb wel al zitten denken aan bijvoorbeeld 2 stoeptegels op elkaar. Geeft veel massa waardoor het minder mee resoneert.

Ook al gedacht aan speaker correctie middels een loudspeaker management.


Jullie ideeën?
 
expert in dit soort dingen ben ik zeker niet, maar als ik even in me geheugen graaf wat ik her en der heb gelezen. (en iedereen die het beter weet, verbeter me maar)

* stoeptegels maar daar heb je zelf al aan gedacht)
* dikke rubberen matten
* spikes in rubberen ringetjes.

En ik geloof dat ze daar dan soort bouwsels van maakten
ringetje > spike > tegel > rubbermat > tegel > speaker

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar de rest mee aankomt..
 
de resonantie freq vd vloer er uit filteren :)
kleinere sub zodat plaatsing beter kan?
Ik denk maar wat hardop
 
Gewoon vlokkenschuim doet wonderen. Van dat spul wat men overal gebruikt voor geluidsisolatie en bij de meeste bouwmarkten verkocht wordt als "ondervloer". Hoeft verder niks op of onder.

Verder zou ik als ik jouw situatie zo lees het advies toepassen dat bij mijn monitors zat: stop een sok in het gat.
 
Een kussen volstaat vast ook al, of je vriendin haar opgevouwen lievelingsdekentje voor tv te kijken :-D
 
Ik vraag me af of zo'n Auralex isolatie ding wel werkt. Het heeft geen massa, staat op schuim, kan dus prima resonanties doorgeven lijkt me.
 
Ik heb eventueel nog een doos met (profi) spikes \/ liggen die je eronder op kan plakken/schroeven. Daarmee is hij al voor heel wat %'s ontkoppeld.

PB me maar als je interesse hebt, ik doe er niks meer mee met de spikes (waren 60eu voor 6 stuks, mag voor zacht prijsje weg)
 
Spikes koppelen juist, niet ontkoppelen.
Er moet iets absorberends onder, auralex ampdude, rubberen tegel, zak zand. Verzin het maar.
 
Back
Top