Vreemd probleem Juno 106

Alle vingers zitten er nog aan :D, alle een goed 2015 !!!

Het jaar begint goed, want na veel oliebollen en glazen geel goud zijn de hersens op de achtergrond toch door gaan spinnen. Door het antwoord van de connectors en het idee om die 5v elders vandaan te trekken heb ik meteen mijn plan van aanpak veranderd.

Als eerste natuurlijk de connector doorgemeten en die is prima, ik heb toen alle condensators die ik verbinding staan met die 5V baan los gesoldeerd en 1 voor 1 vervangen om te kijken als de 5V terug komt helaas zonder resultaat. Wat dan over blijft dat er toch iets met RA3 of de CPU mis moet zijn. Volgende stap was 5V van de processor naar pin 1 van IC 30 te verbinden en ik had met pijn en moeite 4.2 volt op de ic's. Draadje los gesoldeerd en alles weer aangesloten voor de volgende stap en ik denk meet toch nog eens alle voltages na en opeens is mijn 5V weer in leven.

Hoe kan dat....

Probleem was dat het ic voetje geen goede verbinding maakte met de 4050 chip die er in zit, voetje vervangen en alles werkt weer zoals het hoort te werken.

Ik zat dus wel in de juiste richting. het defect was als eerste de 5V op de voeding dus de M5231L vervangen dat was 1 probleem opgelost maar IC30 was ook defect en die heb ik vervangen maar door een verrot ic voetje heb ik pech gehad waardoor deze geen connectie maakte.

Nu 2 voices repareren en er zal weer iemand ontzettend blij zijn ..........

Bedankt alle voor het mee denken

We Keep The Synths Alive

Happy New Year !!!!
 
Was dat verotte IC voetje niet het gevolg van schade door een lekkende batterij?

Nou nee er zit niet eens een batterij in de buurt, overigens de Batterij in de Juno is een knoopcel. Vergis je je niet met de Polysix?
 
Back
Top