Juno 60 Fader probleem

IC 5 is vernieuwd, voltage op de potmeters zijn 4.97V

Opvallend is dat ik Bij IC5 op pin 16 niet hoger dan 3.2V kom, Diode D4 aan de Min kant 4,83v en de plus kant 3,2V

Ik zou bijna zeggen die diode is niet meer goed|||||


EDIT

Diode heb ik even vervangen maar daar ligt het ook niet aan.
 
Laatst gewijzigd:
IC 5 is vernieuwd, voltage op de potmeters zijn 4.97V

Opvallend is dat ik Bij IC5 op pin 16 niet hoger dan 3.2V kom, Diode D4 aan de Min kant 4,83v en de plus kant 3,2V

Ik zou bijna zeggen die diode is niet meer goed|||||


EDIT

Diode heb ik even vervangen maar daar ligt het ook niet aan.

en r39?

is die nog 15k, en staat op een kant 15 volt?
en vervang ook eventueel c12

:mega:
 
Die 15K (r39) daar heb ik aan 1 kant 3.2V en de andere kant 12.8V

Ergens gaat het niet goed met de -15V en ik vermoed ook dat daarom geen juiste spanning bij IC5 terecht komt.
 
Sorry die het moet -12,8V zijn, dat heb ik aan 1 kan van weerstand R39 en de andere kant +3.2V
 
Ik heb het probleem gevonden.

breuk in een print baan waar de 15+V loopt. Breuk maakte dan wel en dan geen contact. Dat verklaard ook waarom ik bij de eerste meeting niks kon vinden. (toevallig net wel contact op dat punt).

Alle faders werken nu prima, nu eerst eens kijken waar die vervelende noise vandaan kom, als of er een voice continu aan staat te piepen. Zal ik wel tegen komen bij het kalibreren.

Ik wil iedereen in deze draad bedanken voor het mee denken en de antwoorden. :halleluja

Ik zal laten weten hoe het afloopt met deze Juno-60 want hij is nog niet af.
 
En de winnaar is .....:D


Leuk voor je, je kan weer verder :mega: :okdan:

:biertje:

8)
 
vandaag weer een paar stapjes verder met de Juno-60.

Eerst maar eens kijken wat er wel en niet doet. Veel doet het wel, hij speelt alles blijkt te werken alleen een vervelende piep op de achtergrond en de arpeggio mode krijg ik niet alle variatie op. Ook laad deze Juno geen patches, maar de geluiden die ik zelf maak slaat hij prima op en die bewaard hij ook goed. Toch wat puntjes van aandacht.

Ik ben begonnen met de Adjustment en ik stuit meteen op een 2 eigenaardige problemen. Als eerste de Ram Memory Test. Ik werk volgens de omschrijving het het schema (blz 20) en telkens bij het aanzetten zie ik 11 in mijn display. Volgens mij moet ik wat anders zien op het display iets van 00.

een 2de opvallend probleem is bij de adjustemnt procedures 4 dat ik geen 12V meet bij tip3 maar -9V. Een aardig verschil.

Probleem 3 probeer ik te traceren maar het probleem met de Ram memory test die vat ik niet helemaal en zou dat te maken kunnen hebben dat ik daardoor geen patches kan laden?
 
Prachtig project matrixxx

Als hij helemaal klaar is moet je eens kijken naar de Io midi kit.
Hele mooie kit die alle paramters toegankelijk maakt via mid en ook nog eens een hoopextra functies toevoegt (digitaal weliswaar: extra envelope, lfo etc.)
 
Ik heb al eerder gemeld dat de constructie van de Juno's zo is dat een stevige tik op een switch of schuif ervoor kan zorgen dat een print breekt. Je hebt al 1 gebroken trace gevonden, dus kijk zeker goed na of er verder niet nog wat breuken te vinden zijn.

Natuurlijk kan de oorzaak van de miserie hier ook iets heel anders dan een mechanische impact zijn hoor.
 
en de arpeggio mode krijg ik niet alle variatie op

Dat kan gewoon een brakke schakelaar zijn. Dat zijn vaak de eerste die gaan op de Juno. Dan doet een van de buitenste standen het niet meer. Staat hier nog een Juno 60 waarvan de filter-enveloppe schakelaar maar één werkende stand heeft.

Mocht dat het zijn dan heb ik denk ik nog wel een Juno 3-standen schakelaar liggen.
 
Ik ga van de week weer verder knutselen aan de Juno en hoop de problemen te traceren. Als de schakelaar stuk is maar ik graag gebruik van je aanbod Etaoin. Ik zal als eerste maar de Print banen verder meten en kijken als alles goed met elkaar verbonden zit want die RAM test zit me niet zo lekker.

Ik hoop dat deze synth snel draait, midi kit er in en muziek maken. :D
 
Back
Top