Nieuw pand, tijd voor een dikke studio!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar als je de buren hoort tikken op een
toetsenbord door de muur heen, moet je denk ik, om ruzie te voorkomen, je ruimte goed isoleren..
Dus een hele mooie dichte doos in een doos. Alleen een zwevende vloer gaat je niet redden ben ik bang.
En dan afzonderlijke ruimtes, dat gaat ook je buidel niet leuk vinden. :D
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar dit gaat grof centen kosten.

Muren en plafond komen op de zwevende vloeren te rusten.
Ik run ook een winkeltje in muziek apparatuur en akoestiek dus het nodige kan ik voor een wat zachter prijsje kopen.
Daarnaast zal ik proberen zoveel mogelijk restpartijen op te kopen om de kosten te drukken.
 
Ok de eerste foto's here we go.

Nieuw videotje is uploading... .... ...... moet vimeo maar eens upgraden denk ik. :D
 

Attachments

  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 55
  • voorkant 2.jpg
    voorkant 2.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 56
  • voorkant 3.jpg
    voorkant 3.jpg
    14,5 KB · Bekeken: 55
Wel heel tof pand hoor. Lekker ruim en van alle gemakken voorzien! :)

Maareh, vertel eens. Ik neem aan dat dit geen hobby is voor jou / jullie.
Ga jij / gaan jullie een bedrijfje runnen vanuit daar?

Enneh... ik weet dat het niet netjes is om dit te vragen en als je het niet wilt zeggen snap ik dat ook wel... :) Maar hoeveel betaal je nu voor deze ruimte?
 
Wel heel tof pand hoor. Lekker ruim en van alle gemakken voorzien! :)

Maareh, vertel eens. Ik neem aan dat dit geen hobby is voor jou / jullie.
Ga jij / gaan jullie een bedrijfje runnen vanuit daar?

Enneh... ik weet dat het niet netjes is om dit te vragen en als je het niet wilt zeggen snap ik dat ook wel... :) Maar hoeveel betaal je nu voor deze ruimte?

Vanuit beneden run ik me winkeltje en boven worden de studio's zowel voor eigen gebruik als commercieel ingezet.
Wat ik voor de ruimte betaal is onbelangrijk kan alleen zeggen dat het voordelig genoeg was om te huren. :)
Beetje bij beetje zal ik mijn skills opschroeven, engineers en producers in huis halen en zo langzaam aan opdrachten proberen binnen te slepen.
Werken voor een baas wordt niks dus heb ik besloten om mijn eigen school en werkplek te creëren. Hopelijk kost dat uiteindelijk nog minder ook. :)
 
Ik vind het een steeds leuker plan worden......als ik je ergens mee kan helpen geef me maar een gil.
 
Ik vind het een steeds leuker plan worden......als ik je ergens mee kan helpen geef me maar een gil.

Alle relevante input is welkom.
Wil nog niet gelijk vragen afvuren op iedereen, eerst vele schetsen maken wat met de ruimte mogelijk is.
Met al die space blijf het lastig om definitief een knoop door te hakken en te gaan beginnen met bouwen.
 
je moet eerst een plan hebben.
wat ga je doen
welke funkties moeten de ruimtes precies hebben
wie gaan het doen
hoeveel mensen gaan er tegelijkertijd zitten
wat moet tegelijkertijd kunnen

etc
pas dan ga je een bouwplan maken
dromen is leuk, maar de ruimte moet gebruikt gaan worden

lijkt mij he
 
Zorg dat het vooral een plek wordt waar muzikanten zich lekker voelen, mengtafels en apparatuur zegt hun niks, sfeer wel.
 
je moet eerst een plan hebben.
wat ga je doen
welke funkties moeten de ruimtes precies hebben
wie gaan het doen
hoeveel mensen gaan er tegelijkertijd zitten
wat moet tegelijkertijd kunnen

etc
pas dan ga je een bouwplan maken
dromen is leuk, maar de ruimte moet gebruikt gaan worden

lijkt mij he

Een plan is wel zo handig idd. Anders duik ik 100% in de kosten en is het maar de vraag of er ene cent terug komt.
Ben oa aan het werk geslagen met een nieuw businessplan om ook te kijken wie de markt is.
Daarnaast een zoektocht gestart naar eventuele partner(s).
De meeste willen echter kant en klaar in kunnen trekken en zoals het nu is komen er behoorlijk wat kosten bij kijken ook al begint het klein.
Ik wil proberen om iig 1 grote live room neer te zetten zodat hele bands opgenomen kunnen worden, daarmee wordt de markt die aan te spreken is ook groter.
 
Zorg dat het vooral een plek wordt waar muzikanten zich lekker voelen, mengtafels en apparatuur zegt hun niks, sfeer wel.

Als iedereen bij binnenkomst een rooie neus opzet zou dat helpen? :D
 
Iemand toevallig tips qua gereedschap?
Het liefst koop ik 2 van die grote trolly koffers vol met gezelligheid die allemaal op dezelfde accu passen.
 
Iemand toevallig tips qua gereedschap?
Het liefst koop ik 2 van die grote trolly koffers vol met gezelligheid die allemaal op dezelfde accu passen.

Koop vooral een goede schroeftol. Heb ik ook ooit eens gedaan en heb ik nog steeds geen spijt van!
 
1. Zijn er niet al genoeg studio(ruimtes) te huur al?
 
Gereedschap, koop Festool. Met slecht gereedschap verlies je ontzettend veel tijd.
 
Iemand toevallig tips qua gereedschap?
Het liefst koop ik 2 van die grote trolly koffers vol met gezelligheid die allemaal op dezelfde accu passen.

Altijd lastig want het best persoonlijk, net zoals met synthesizers eigenlijk haha
Persoonlijk ben ik helemaal weg van Fein tools http://www.fein.nl/nl_nl/

Hiervoor was ik van de Makita maar sinds ik met Fein werk is dat verleden tijd.

DeWalt zou ik zowiezo niet nemen, is gewoon Black&Decker met een hogere prijs erop.
Festool zit overigens ook in de categorie van FEIN tools btw
 
Hmm, maybe just me, maar eh is gereedschap nu niet een beetje triviaal op dit moment?
Ik zou me eerst zwaar storten op goeie plannen en ontwerpen. Dan komt het
aanschaffen van rotzooi pas zou ik zeggen!
Je doet dit kennelijk met serieuze intentie, dan kan het geen kwaad om je planning-
skills op te vijzelen?
Zo een grote ruimte is geen hobby gedoe meer, maar gericht kijken naar de kosten/planning en
wat je wensen zijn (al eerder genoemd).

Heb je al voor jezelf door wat voor muzikanten je zou willen zien komen? Dat lijkt me ook
een belangrijke factor voor niet alleen de akoestiek maar ook de aanschaf van outboard gear.
Als je enkel electronisch zou blijven dan scheelt dat een hoop gedoe,
en vergeet niet dat bands en opnames ervan nogal wat ervaring vereisen en is zeker niet iets
dat je zo even uit de mouw schudt.

Begrijp me goed, ik wil je niet demotiveren. Maar om het tot een succesverhaal te breien lijkt met het
goed om het zo professioneel mogelijk aan te pakken.
 
Altijd lastig want het best persoonlijk, net zoals met synthesizers eigenlijk haha
Persoonlijk ben ik helemaal weg van Fein tools http://www.fein.nl/nl_nl/

Hiervoor was ik van de Makita maar sinds ik met Fein werk is dat verleden tijd.

DeWalt zou ik zowiezo niet nemen, is gewoon Black&Decker met een hogere prijs erop.
Festool zit overigens ook in de categorie van FEIN tools btw

Even snel op de site van Fein en Festool gekeken maar die hebben voor zover ik zie alleen alles los.
Liefst zie ik alles in een grote koffer zodat de boel bij elkaar blijft. :)

Hmm, maybe just me, maar eh is gereedschap nu niet een beetje triviaal op dit moment?
Ik zou me eerst zwaar storten op goeie plannen en ontwerpen. Dan komt het
aanschaffen van rotzooi pas zou ik zeggen!

Gereedschap komt altijd wel van pas dus daar doe je geen miskoop aan als je kwaliteit aanschaft.
Bouwmateriaal etc wordt uiteraard pas aangeschaft als alles op papier goed is uitgewerkt. :)

Je doet dit kennelijk met serieuze intentie, dan kan het geen kwaad om je planning-
skills op te vijzelen?
Zo een grote ruimte is geen hobby gedoe meer, maar gericht kijken naar de kosten/planning en
wat je wensen zijn (al eerder genoemd).

Idd serieuze intenties maar ben tevens van mening dat voor velen mensen hobby en werk prima te combineren is en ze daar veel gelukkiger van worden.
Overigens heb ik een pokkenhekel aan geld verdienen, ben denk ik één van de slechtste verkopers in het land. :P
Uiteraard zal er in deze economie geld verdiend moeten worden om te overleven.
Door een goed plan en vooral de vaste lasten zo laag mogelijk te houden is een financiële strop buiten de deur te houden.


Heb je al voor jezelf door wat voor muzikanten je zou willen zien komen? Dat lijkt me ook
een belangrijke factor voor niet alleen de akoestiek maar ook de aanschaf van outboard gear.
Als je enkel electronisch zou blijven dan scheelt dat een hoop gedoe,
en vergeet niet dat bands en opnames ervan nogal wat ervaring vereisen en is zeker niet iets
dat je zo even uit de mouw schudt.

Begrijp me goed, ik wil je niet demotiveren. Maar om het tot een succesverhaal te breien lijkt met het
goed om het zo professioneel mogelijk aan te pakken.

Wil het qua muzikaliteit heel breed houden. Van oud analoog tot nieuw digitaal en uiteraard vele akoestische instrumenten vanuit elke hoek in deze wereld.
Ik denk dat muziek verbindend en verbrekend kan werken op samenleving en wil daar een positieve stroom in zijn.
Heb jaren geleden nog een bedrijfsnaam geregistreerd en denk dat ik deze voor de studio zal gaan toepassen.
De naam "Multicult Media" (Plaatje van concept logo toegevoegd) is tot stand gekomen door mijn enorme afkeer tegen de verschillende culturen die waren, zijn en gaan komen.
Maar er zit ook een hele grote verbindende factor in waaruit we veel leer kunnen trekken, eentje die verrijkend is en daar wil ik de focus op leggen. :luv:
Hoeveel geld daar uiteindelijk mee verdiend wordt staat voor mij nog altijd niet op de eerste plaats.
Heb mijn winkeltje waar ik het nodige mee verdien en daarnaast probeer ik wat werkzaamheden als freelancer erbij te doen.
Dit zou mij in staat kunnen brengen om de zowel prive als zakelijk te overleven.
En mocht het geval zijn dat er een partner bij komt dan kunnen de plannen op papier sneller tot uitvoering gebracht worden.
Maw probeer ik op deze manier mijn financiële lasten zoveel mogelijk te minimaliseren. :)
 

Attachments

  • multicultmedia.002.jpg
    multicultmedia.002.jpg
    52,1 KB · Bekeken: 54
Je vergeet dat een grote koffer met grote tools niet te tillen is. Alle Festool koffers zijn modulair van opzet, je kan alles aan elkaar vastklikken.

Een handcirkelzaag is bv. niet echt handig op accu net als een afkortzaag.....toch wel dingen die je nodig zal hebben.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top