Nieuw pand, tijd voor een dikke studio!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Lid sinds
3 Maart 2003
Berichten
3.917
Een hele goedenavond. :) (hoop ik)

Per 1 December krijg ik de sleutel van een nieuw pand. Dit pand heeft een begaande grond en eerste verdieping. Het is de bedoeling om boven verschillende studioruimtes te bouwen.
De oppervlakte boven is ongeveer 160m2 (zie foto)
Vrijwel alle muurtjes kunnen weg op die van de keuken na. Links onder zit de trap en recht de nooduitgang.
Deze route mag niet onderbroken worden waardoor de bouw van de verschillende ruimtes enigszins belemmerd kan zijn bij het ontwerp.

Hoe de ruimtes gebouwd gaan worden ben ik nog niet zeker, dit hangt van verschillende zaken af. Uiteraard zal het budget een grote rol spelen maar ook of andere mee zullen doen aan project.
Het idee is om iig één grote live room te bouwen zodat eventueel een hele band kan worden opgenomen. Verder staat alles open.

Waarom dit topic:
- Zodat iedereen het traject een beetje kan volgen en we er allemaal van kunnen leren.
- Voor de tips. Dit wordt mijn eerste grote studio project.

Hier nog een videotje wat ik even snel gemaakt hebt. Het is slechts een schets van wat eventueel mogelijk is. https://vimeo.com/112106194

To be continued....
 

Attachments

  • begin.jpg
    begin.jpg
    31,9 KB · Bekeken: 78
Last edited by a moderator:
Heel tof! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden!

Heb je al ideeën hoe het aan te pakken qua isolatie en akoestiek?
 
Heel tof! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden!

Heb je al ideeën hoe het aan te pakken qua isolatie en akoestiek?

Een beetje maar zoals ik al aangaf staat nog niks echt vast. Ik was iig al flink aan het afkijken bij jou. :D

Het videotje geeft een aardig idee van wat ongeveer maximaal haalbaar is. Mocht je beter weten dan hoor ik het graag. :)

Rechts van de muur zit een ander bedrijf, dat muurtje stelt ook niks voor. Ik hoorde er van de week één op zijn toetsenbord tikken dus wat er gebouwd wordt zal echt volledig zwevend moeten zijn.
 
Tof plan.......wat ik wel arelaxed vind is dat de hosting van het filmpje andere pagina's opent. Niet zo handig voor zakelijke partners gezien de content:)
 
Tof plan.......wat ik wel arelaxed vind is dat de hosting van het filmpje andere pagina's opent. Niet zo handig voor zakelijke partners gezien de content:)

Ah, Ik heb een blocker voor die troep dus was mij niet opgevallen. Mijn excuses.
Welke site laat je video's uppen zonder ervoor te betalen?
 
Ah, Ik heb een blocker voor die troep dus was mij niet opgevallen. Mijn excuses.
Welke site laat je video's uppen zonder ervoor te betalen?

Vimeo, Youtube. Beetje vreemde vraag in 2014 ;)
 
Had specifieker moeten zijn. Ik bedoelde sites waar geen account voor nodig is. :)

Dan maak je toch een nepprofiel aan, ik snap al dat overdreven ooooeeeeh youtube is de duivel gelul echt niet. :mega:
 
Geen toilet- of opfrisruimte? :-)
Ziet er verder wel cool uit..

*edit* Ah, die bevinden zich vast op de begane grond!
 
Nice champ

Mag je dus niet die gang aanpassen? Een deur bv?


*edit
Maar als je dus niet mag belemmeren, hoe zie je dan die "doos in doos" constructie voor je?
 
Voor je begint: SCHAKEL EEN GOEDE AKOESTICUS IN!!!!!!!!! Het kost veel geld om wanden te plaatsen etc, en is eeuwig zonde als achteraf al blijkt dat deze NET niet goed staan om optimale akoestiek te bereiken. En je hebt het voordeel dat je een ruimte kunt laten ontwerpen, en dat in meerdere ruimtes kunt kopieeren. Dus alles in bulk maken, en dat druk je kosten gigantisch!

Schakel jongens als Mischa Jacobi in, en doe het goed. Alles wat je nu half doet, krijg je nooit meer goed opgelost. Dat kost misschien iets meer, maar beter een goed plan, dan allemaal slecht uitgevoerde ruimtes.

Ik weet niet of het een huur of koopppand is, maar zorg in ieder geval dat je wanden plaatst van kalkzandsteen blokken of iets dergelijks. Waaibomen houten wanden zetten totaal geen zode aan de dijk.
 
Voor je begint: SCHAKEL EEN GOEDE AKOESTICUS IN!!!!!!!!! Het kost veel geld om wanden te plaatsen etc, en is eeuwig zonde als achteraf al blijkt dat deze NET niet goed staan om optimale akoestiek te bereiken. En je hebt het voordeel dat je een ruimte kunt laten ontwerpen, en dat in meerdere ruimtes kunt kopieeren. Dus alles in bulk maken, en dat druk je kosten gigantisch!

Schakel jongens als Mischa Jacobi in, en doe het goed. Alles wat je nu half doet, krijg je nooit meer goed opgelost. Dat kost misschien iets meer, maar beter een goed plan, dan allemaal slecht uitgevoerde ruimtes.

Ik weet niet of het een huur of koopppand is, maar zorg in ieder geval dat je wanden plaatst van kalkzandsteen blokken of iets dergelijks. Waaibomen houten wanden zetten totaal geen zode aan de dijk.

Huurpand.
Probeer zoveel mogelijk zelf uit te voeren met oa de tips die ik hier en andere fora kan vinden.
Ik weet van alles een beetje zo heb ik oa studie gevolgd op SAE en de nodige boeken in de kast staan.
De deur staat sowieso open als iemand met kennis een kijkje wil komen nemen of mee wil doen. :)
 
Nice champ

Mag je dus niet die gang aanpassen? Een deur bv?


*edit
Maar als je dus niet mag belemmeren, hoe zie je dan die "doos in doos" constructie voor je?

Elke ruimte zal zwevend los van elkaar staan. Als uiteindelijk een klein beetje doorlekt is dat geen ramp. Liefst niet natuurlijk maar ik heb een slechts een beperkt budget.
 
Elke ruimte zal zwevend los van elkaar staan. Als uiteindelijk een klein beetje doorlekt is dat geen ramp. Liefst niet natuurlijk maar ik heb een slechts een beperkt budget.

Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, maar als je de buren hoort tikken op een
toetsenbord door de muur heen, moet je denk ik, om ruzie te voorkomen, je ruimte goed isoleren..
Dus een hele mooie dichte doos in een doos. Alleen een zwevende vloer gaat je niet redden ben ik bang.
En dan afzonderlijke ruimtes, dat gaat ook je buidel niet leuk vinden. :D
Misschien zie ik het verkeerd hoor maar dit gaat grof centen kosten.
 
Tijd voor foto's dacht ik zo... :)

Wanneer begin je en wanneer wil je het klaar hebben?

Ik begin asap. Wanneer het klaar is weet ik nog niet.
Voor het eind van feb hoop ik het nodige te hebben staan om vooruit te kunnen maar als het door omstandigheden wat langer duurt so be it. :)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top