hoe op verschillende midi kanalen tegelijk op te nemen?

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
Is het mogelijk om in cubasis op verschillende MIDI kanalen gelijk op te nemen?

bijvoorbeeld, ik heb in een performance op mn synth 3 voices geselcteerd de eerste zend op MIDI kanaal 1, 2e op 2, 3e op 3..

kan ik t dan zo regelen dat ik in cubasis 3 apparte MIDI instrumenten die 3 kanalen toewijs en dan dus netjes onder elkaar 3 afzonderlijke MIDI reeksen komen te staan? (zodat ik ze later ook appart kan afspelen?)

groeten,

Prime
 
wil je ze dan alle drie tegelijk bespelen dat je ze alle drie tegelijk moet opnemen?:confused: Weet niet hoe het bij jou zit maar ik heb maar twee handen.;) Neem aan dat als je ze layert, je ze alledrie hetzelfde laat spelen. Waarom dan niet één keer inspelen, in cubasis twee keer kopieren en vervolgens even toewijzen aan het goede midikanaal? Of snap ik je niet helemaal? Overigens denk ik wel dat je op meerdere midikanalen tegelijk moet kunnen opnemen. Staat vast wel iets over in de handleiding.
 
lol, ik kan met 2 handen ook wel 5 verschillende dingen spelen

heb toch 10 vingers!

nee, ik bedoel niet layeren
 
Je kunt het toch gewoon proberen? Gewoon drie midi tracks aanmaken en alle drie instellen om op op te nemen en dan op je drie verschillende midikanalen iets spelen en gewoon eens kijken ofdat het lukt.
 
erm... ik snap er ook echt geen ene ruk van... :confused:

wat wil je nou bereiken met het opnemen van meerdere midikanalen tegelijkertijd waarbij je ook nog verschillende dingen wilt spelen op elk kanaal???

als het al idd mogelijk is dan heb zeer waarschijnlijk weer niet de (originele) handleiding goed gelezen... ;)
 
Als je met keyboard-split ook 2 midikanalen kan toewijzen dan?
lower part is bijv midikanaal 1, en upper part is midikanaal 2.

Als je synth dan meerdere kanalen kan uitsturen zal dit toch wel geregistreerd kunnen worden met cubase, dacht ik zo.
Hoe ?, weet ik niet, ik speel altijd per part in.

Vins.
(ik zeg maar wat)
 
Ik weet wel dat je in cubase meerdere kanalen kunt opnemen in een speciale multi stand maar volgens mij zit dat er in cubasis niet in. Tsja, de naam zegt het al basis.

Dan maar per kanaaltje ben ik ban.g
 
Origineel geplaatst door 6 trak
2 kanalen, ok snap ik... maar hij spreekt dus over minimaal 3...
ik snap ook niet waarom het nou zoveel moeite is om meerdere kanalen apart na elkaar in te spelen...

wat kan jou het schelen 6? Als hij dat wil doen moet ie dat toch zelf weten? ofnie

Ik heb het ook wel is nodig btw om bv alle kanalen van e RS7000 in 1 keer op te nemen in SX. Maaarrr SX heeft daar een speciale tool voor.
 
ik zal uitleggen waarom,

als ik een nummer aant maken ben, heb ik vaak al in mn hoofd hoe t moet klinken, dus in een performance kan ik al een stukje live spelen,

t gaat dus een stuk sneller als je gewoon alles in keer speelt dan iedere keer alles appart,helemaal als je meerdere voices gebruikt (effecten enzo)

en dan hoef ik slechts nog maar elke MIDI appart af te spelen en audio appart op te nemen (ja dat moet nog wel appart)
 
Back
Top