The Hornet (synthi clone)

http://www.hornet-modular.de/

hornet_center_pic.jpg


What is the Hornet?
It's a handmade classical portable modular synthesizer with subtractive / FM analogue synthesis based on Derek Revell's phutney boards.
Made by Pin Electronics (GER) and Ramcur (CAN).


Features
■3x OCS's, switchable from hi to lo (OSC). OSC 2 with sync switch and depth pot.
■1x VCF (18/24 dB)
■1x Envelope Generator with inverter switch.
■Ghielmetti matrix: 20 x 20 signal distributor with black panel (Sealectro look) and 16 pins.
■Midi interface.
■CV / Gate interface: in and outputs.
■Sample & hold module
■Digital frequency meter: Range 20-20000Hz.
■Removable 12V BNC lamp.
■Symmetrical outputs.
■XY axis joystick.
■Noise generator.
■Spring reverb.
■Suitcase with metal chassis and removable lid.
■Additional modifications on request.
 
PAPZ en BRZ klagen maar dragen niets bij in de goede richting, dus dan maar weer over geld:
]

Lekker kleutergedrag.....je kan ook gewoon niets posten.
Ik wacht relaxed tot er audio demo's zijn en dan zien of ik er eentje ga halen. Hopelijk heb ik hiermee jouw blijkbare behoefte aan topic invulling gegeven en doe je de volgende keer niet zo gers.
 
Moest wel hard lachen toen ik aan mijn broer vroeg wat hij dacht dat die Hornet zou moeten kosten. "€400, maximaal". Daarna hebben we samen nog eens flink gelachen over de daadwerkelijke prijs en de prijs van een tweedehands origineel. Bij het zien van een Synthi A moet ik altijd denken aan een forumlid dat een blauwe of gele versie op zolder had gevonden... :D
 
En je broer heeft verstand van synthesizers en/of elektronica? 5000 is een hoop geld maar voor 400 krijg je natuurlijk weinig degelijks..

Heeft weinig kennis van synths en bijbehorende prijzen. Maar dan nog, 5000 dollar is echt absurd. Richting het dubbele voor een originele evenzo. Sommige synths/drumcomputers zijn qua prijs/prestatie totaal over-rated en dit is er één van.
 
Lekker kleutergedrag.....je kan ook gewoon niets posten.
Hopelijk heb ik hiermee jouw blijkbare behoefte aan topic invulling gegeven en doe je de volgende keer niet zo gers.
Ik heb vanwege je klacht op 9 april geprobeerd het onderwerp van de ' geld focus '
af te halen, maar kreeg van de klagers geen bijval in de juiste richting.
Heeft niets met kleuters te maken maar met jouw netjes tegemoet komen.
Sorry voor de poging tot dienstverlening :(
 
nou, daar heb ik niet zo'n last van.
goed gereviseerd, en ik speel er gewoon solo's op.
stemmen niet vaker dan een minimoog ( die goed is onderhouden ) of een gitaar ( daar draai ik ook tussen 2-3 nummers even aan )
weet natuurlijk niets verder van je muzikaliteit ;)
Die muzikaliteit is prima, maar daar kom je op een synthi zonder dk-keyboard
of aangepaste midi to cv converter danwel een tweede synth met cv-out niet ver mee...
Dit bedoel ik met een synthi muzikaal aansturen (het onderste keyboard bespeeld de synthi):

 
tja een modulaire synth heeft natuurlijk een keyboard nodig. off een goede kenton midi interface of zo.
maar doet hij het wel oke.

tav de overrated prijs: dat is natuurlijk met een heleboel dingen zo : schilderijen, auto's meubels, kleren, gitaren parfum etc .
och ja, als je maar lol hebt
 
tja een modulaire synth heeft natuurlijk een keyboard nodig. off een goede kenton midi interface of zo.
maar doet hij het wel oke.
Yes, de klank is niets mis mee. M'n synthi klonk fantastisch. Voor de verkoop heb ik
er nog 71 tracks voornamelijk effect-klanken mee opgenomen.
Kan ik terugvallen op een archiefje klankmateriaal :okdan:
 
zonder keyboard kan ook natuurlijk, ligt aan je stijl.
ik heb er wel graag een bij, gebruik een dk2
toch zie je ze geregeld voorbijkomen, niet veel duurder dan bv een 184 van roland, ook een mooie...
 
Heeft weinig kennis van synths en bijbehorende prijzen. Maar dan nog, 5000 dollar is echt absurd. Richting het dubbele voor een originele evenzo. Sommige synths/drumcomputers zijn qua prijs/prestatie totaal over-rated en dit is er één van.


Thank you for making my point.


Ik ben het dan toch meer met mono poly eens. Niet dat ik meningen spuwen erg of vervelend vind maar hou het dan ook bij jezelf.
 
Bepaald spul heeft een soort heilige status bereikt in de wereld der elektronische muziek. Maar de Synthi A blijft lijken op een fancy lunchbox met plakplaatjes en ingebouwd zeeslag spelletje. En niet alleen voor de non-synthkenners. De prijs heeft natuurlijk verschillende factoren, waarvan de gelimiteerde oplage één van de grootste is. Om nou 5000 dollar te vragen voor een kopie is wat veel van het goede. Kan me niet voorstellen dat het ding ook maar de helft kost qua productiekosten. Voor dat bedrag (5000 dollar) bouw je toch een héle dikke modular. Dat laatste is geen mening spuwen maar de realiteit.
 
schrijf hem een brief en leg het hem uit, wie weet gaat de prijs omlaag ...
zit natuurlijk ook ontwerp en productietijd in . bij kleine oplages is het dan al een realatief groot bedrag van de uiteindelijke prijs
 
Toch blijft die hoge prijs vreemd als je bedenkt dat bijv. van de Synton Syrinx véél minder gemaakt zijn in vergelijk met de synthi.
De super flexibele modulaire opzet in miniatuurvorm met joystick waar ieder onderdeel
aan kan worden gekoppeld zou wel eens de voornaamste reden kunnen zijn (?)

(De reden dat de Syrinx überhaupt het levenslicht zag is indirect aan de Synthi te danken;
Felix Visser kocht rond '72 (hij was toen jazzdrummer) een Synthi die vrij snel
defect raakte.
Bij de herstel werkzaamheden ontdekte hij dat bepaalde zaken beter konden.
De basis voor een eigen synth was gelegd. 10 jaar later commercieël verkrijgbaar
als de Syrinx)
 
een feit is dat het hele synthi gedoe opgehyped is,vandaar de hoge prijzen los van of die gelden voor een vintage of nieuw gemaakt toestel

er wordt niet betaalt voor een sound,wel voor een synthi of dat erop lijkt of gewoonweg een regelrechte cloon is,dat is zelfs ook niet helemaal van belang
 
heb je niet zo'n liedje daarover van fischer-Z : "de klagers"

 
Ik ben er vrij makkelijk in, als ik iets te duur vind dan koop ik het gewoon niet. De makers hebben een reden voor hun prijsstelling; dit kan zijn om de zakken te vullen op een hype, maar net zo goed dat er een hoop werk zit in het bouwen van de units en zowel hun productiecapaciteit als de markt dusdanig klein is dat ze met een beperkt aantal machines moeten 'scoren'. Als ze er een miljoen van zouden kunnen verkopen en aan de lopende band kunnen laten bouwen in Taiwan zouden ze vast voor 500 euro verkocht kunnen worden, maar als de verkooppotentie 500 stuks is en ze ieder exemplaar handmatig in elkaar moeten prieken in hun schuur terwijl ze zelf naar Fred's Electronicapaleis moeten voor ieder onderdeel wordt het een heel ander verhaal en is 5000 euro ineens helemaal niet meer zo'n rare prijs.
 
Back
Top