The Hornet (synthi clone)

http://www.hornet-modular.de/

hornet_center_pic.jpg


What is the Hornet?
It's a handmade classical portable modular synthesizer with subtractive / FM analogue synthesis based on Derek Revell's phutney boards.
Made by Pin Electronics (GER) and Ramcur (CAN).


Features
■3x OCS's, switchable from hi to lo (OSC). OSC 2 with sync switch and depth pot.
■1x VCF (18/24 dB)
■1x Envelope Generator with inverter switch.
■Ghielmetti matrix: 20 x 20 signal distributor with black panel (Sealectro look) and 16 pins.
■Midi interface.
■CV / Gate interface: in and outputs.
■Sample & hold module
■Digital frequency meter: Range 20-20000Hz.
■Removable 12V BNC lamp.
■Symmetrical outputs.
■XY axis joystick.
■Noise generator.
■Spring reverb.
■Suitcase with metal chassis and removable lid.
■Additional modifications on request.
 
voor 5k hadden ze wel iets kunnen verzinnen zodat niet je euronet stekker boven je synth hangt te zwabberen....Maar goed als ze hem aan de zijkant hadden geplaatst had ie misschien weer 250 eu duurder geweest..zzz


zeg 1000 eu aan materiaal, wat al vrij ruim is denk ik zo.
4000 eu aan arbeidsloon is lekker verdienen dan ....

de matrix is vrij duur,en als de knoppen custom zijn en dus ook in groot aantal kom je er niet met 1000e aan materiaal

ik had zelf al een grof tel gedaan en rond af op 1500e kosten
 
Had hem liever in DIY-pakketje gezien.
 
Ben ik de enige die hier een beetje moeite mee heeft?
De oorspronkelijke Synthi kan nog steeds besteld worden.
Derek Revell heeft de pcb's gekloond en op zijn website staat een uitgebreide beschrijving hoe de Synthi te bouwen is. Leuk voor doe het zelvers. Ik heb zelf ook de drie borden besteld bij Derek.
Waar ik vervolgens wel erg veel moeite mee heb, is dat nu een ander bedrijf op commerciële basis synthi's gaat bouwen en dus potentiële klanten afsnoept van EMS en misbruik maakt van Derek's bordjes.
Of is Derek hier ook bij betrokken? Zou ik zeker niet netjes vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Ben ik de enige die hier een beetje moeite mee heeft?
De oorspronkelijke Synthi kan nog steeds besteld worden.
Derek Revell heeft de pcb's gekloond en op zijn website staat een uitgebreide beschrijving hoe de Synthi te bouwen is. Leuk voor doe het zelvers. Ik heb zelf ook de drie borden besteld bij Derek.
Waar ik vervolgens wel erg veel moeite mee heb, is dat nu een ander bedrijf op commerciële basis synthi's gaat bouwen en dus potentiële klanten afsnoept van EMS en misbruik maakt van Derek's bordjes.
Of is Derek hier ook bij betrokken? Zou ik zeker niet netjes vinden.


- Bestellen kan, ontvangen duurt een tig jaar langer......beetje kansloze optie.
- DIY-en mag dan blijkbaar wel?
- Maakt Derek dan ook geen misbruik van de originele Synthi?
 
Als deze bak ook echt klinkt als een synthi heb ik er persoonlijk totaal geen moeite mee om daar 5k voor neer te leggen eigenlijk.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de eerste vd band rollen :)
 
Wat Derek doet is ook niet helemaal fair, dat geef ik toe, maar ik had wel begrepen dat Derek toestemming had de originele borden te klonen.
Bij Derek koop je die borden en de rest moet je zelf doen. Erg rijk zal hij er in ieder geval niet van worden.
Wat er nu gebeurt is dat een ander bedrijf die Synthi's op commerciele basis gaat bouwen en dus geld gaat verdienen over de rug van EMS. Dat gaat toch net wat verder dan DIY vind ik.
 
Het is inderdaad een copy van de synthi a met modificaties.
De matrix, koffer, knoppen en patchpins kosten al 1000 euro.
Prijs is best ok, 100 keer liever dan een macbeth.
 
mooi ding
 
Wat Derek doet is ook niet helemaal fair, dat geef ik toe, maar ik had wel begrepen dat Derek toestemming had de originele borden te klonen.

eerst wel..maar niet voor een serie wat hij toch heeft gedaan,staat allemaal online ergens.

alles is verlopen ,je cloned wat je wil,enkel de EMS naam zou ik niet gebruiken...

je hebt geen toestemming nodig eigenlijk,daarom heeft hij het waarschijnlijk toch gedaan.
 
Ik moet wel zeggen die ie er wel heel mooi uitziet.
 
EMS bestaat nog steeds en Analogue Systems heeft EMS ook netjes een licentie gevraagd om de vco's, het filter en de trapezoid generator te klonen. Misschien niet nodig, maar marketingtechnisch wel slim. Je weet als klant dat je iets koopt, waar EMS achter staat. Dat maakt voor mij de behoefte om zo'n Horzel te kopen wat minder, al moet ik zeggen dat zo'n matrixpaneel erg inspireert en de creativiteit stimuleert.
 
EMS bestaat nog steeds en Analogue Systems heeft EMS ook netjes een licentie gevraagd om de vco's, het filter en de trapezoid generator te klonen. Misschien niet nodig, maar marketingtechnisch wel slim

slim niet,maar wel nodig als je aan 200 eurotjes modules je kost moet verdienen moet jer wel veel verkopen.

als die kerel hier 8 hornets verkoopt in 2014 is zen jaar goed,heel goed zelfs..

en hij houd zelfs wat xtra centjjes over voor een advocaat te betalen indien nodig ! :dubbel:
 
Klinken die modules een beetje goed? Van Analogue Systems?
 
EMS bestaat nog steeds en Analogue Systems heeft EMS ook netjes een licentie gevraagd om de vco's, het filter en de trapezoid generator te klonen. Misschien niet nodig, maar marketingtechnisch wel slim. Je weet als klant dat je iets koopt, waar EMS achter staat. Dat maakt voor mij de behoefte om zo'n Horzel te kopen wat minder, al moet ik zeggen dat zo'n matrixpaneel erg inspireert en de creativiteit stimuleert.

Helaas heeft Analogue Systems de plank goed mis geslagen en lijken de modules van geen meter op het origioneel.
 
Voor de ongelovigen hier.Waar blijven de demo's?!
 
van wanneer is die lijst ongeveer ?
 
Back
Top