LOW BUTGET frontpanelen maken

Jup, ik heb dus nog 100 van die krengen liggen (destijds bij Dick Best besteld). Te kort, en heel licht gemaakt dus als je het alsnog probeert dan strip je de schroefdraad en in 1 geval brak ik zelfs gewoon de moer.

Vandaar dat ik me sindsdien bij frontjes van meer dan een halve mm dik meteen afvraag welke jackchassis ik daarvoor kan gebruiken. :)
 
Die witte hebben een vervelende opstaande rand waardoor de hals langer lijkt dan hij is. Ze zijn ook niet heel erg stevig. Ik heb er diverse waar de pootjes gewoon afbraken. Ik heb er nog wel iets van 30 voor de liefhebber :D

Die rand lijkt op mijn foto vrij dun, maar het is een soort afgevlakte ovaal die aan twee kanten breder is. Dus als je die extra hoogte nodig hebt moet je uitfrezen aan de achterkant van je paneel.

Maar qua bouwkwalitiet wil ik ze afraden.
 

Attachments

  • IMG_1198.jpg
    IMG_1198.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 43
Oke, toch wat minder goed dan ik dacht. Ben blij dat ik ze voor m'n formant modular nog niet besteld heb dan.
Misschien dat ik de modular wel met grote 6.3mm jacks ga maken. Daar heb ik nooit problemen mee en bovendien kan ik de formant dan ook makkelijker koppelen met m'n huidige modular.
 
Wat ik vervelend vind is dat bij de mijne de hals lengte behoorlijk varieerd.

Oja, dat had ik inderdaad ook. Ik heb ooit eerst een klein aantal gekocht die net aan lang genoeg bleken te zijn, en op basis daarvan een hele zwik besteld, die toen allemaal korter bleken...
 
Ik gebruik deze jack delen
http://www.elektronica-online.nl/?content=1042
Helaas zijn ze niet schakelend ,maar wel redelijk stevig en ze kunnen ook nergens contact mee maken .
Eventueel als de schroefdraad te kort is met een wat dikkere frontplaat, dan boor ik het van achter wat uit met een 10 mm boor.

Hoe dik mag een front voor deze zijn, en is de schroefdraad een beetje stevig?
 
Dit begrijp ik niet.

Zelfklevend foto gevoelig aluminium, waarop je dan:

- Een film plakt? Dan heb je geen foto gevoelig aluminium nodig lijkt me?

- Zelf een print maakt op transparant papier en die op het aluminum wrijft. Dan heb je ook geen foto gevoelig aluminium nodig toch?

Zover mijn ervaring reikt kun je foto gevoelig gemaakt aluminium (in een donkere kamer) belichten om er een beeld op over te brengen?

Of mis ik hier iets cruciaals...?

Precies... met negatief film belichten en met vloeistof vegen. De pos delen krijgen dan de alukleur en rest blijft zwart. En hoeft niet in donkere kamer maar gewoon met een uv lichtbak zoals je die ook voor printplaten gebruikt. Oftewel zelfde procedure als printplaten maar dan ipv etsbakken een vloistof zoals met ontwikkelen van foto's.

Maar je zl eerst de film moeten maken
 
Ik heb hier ook een gigantische modular staan (5 kasten van 20U breed en 5U hoog) en heb daar allemaal Schaeffer panelen inzitten. Ik kan je verzekeren dat het erg mooi is, maar ook erg kostbaar. Als ik het over kon doen zou ik toch voor goedkopere panelen gaan. Eenmaal begonnen kun je moeilijk terug als je een beetje eenheid in je modules wilt houden.
Ik ben nu begonnen aan een bescheiden formant systeempje en ga dit keer toch echt voor de goedkopere oplossing (zover dat al mogelijk is bij zelfbouw formant overigens). Ik ben erg blij met deze thread. Nu nog goede 3.5mm jacks vinden en ik ben helemaal blij.
 
Ik heb hier ook een gigantische modular staan (5 kasten van 20U breed en 5U hoog) en heb daar allemaal Schaeffer panelen inzitten. Ik kan je verzekeren dat het erg mooi is, maar ook erg kostbaar. Als ik het over kon doen zou ik toch voor goedkopere panelen gaan. Eenmaal begonnen kun je moeilijk terug als je een beetje eenheid in je modules wilt houden.
Ik ben nu begonnen aan een bescheiden formant systeempje en ga dit keer toch echt voor de goedkopere oplossing (zover dat al mogelijk is bij zelfbouw formant overigens). Ik ben erg blij met deze thread. Nu nog goede 3.5mm jacks vinden en ik ben helemaal blij.

foto?
 
Ik wil deze thread niet kapen met foto's van mijn modular SynnyS, maar als je geïnteresseerd bent kun je even op mijn public dropbox kijken, waar ik diverse foto's van het begin van de modular tot halverwege kast 4 heb gepost. Ik zal binnenkort ook heel kast 4 en 5 er nog wel bij zetten.

https://www.dropbox.com/sh/tafpywy52sc728h/zhmDl01ow5
 
Ik wil deze thread niet kapen met foto's van mijn modular SynnyS, maar als je geïnteresseerd bent kun je even op mijn public dropbox kijken, waar ik diverse foto's van het begin van de modular tot halverwege kast 4 heb gepost. Ik zal binnenkort ook heel kast 4 en 5 er nog wel bij zetten.

https://www.dropbox.com/sh/tafpywy52sc728h/zhmDl01ow5

gaaf hoor! heb je toevallig ook wat audio fragmenten ergens staan? is dat allemaal oakley spul?
 
Om mezelf maar eens te herhalen: "De 3,5 Jacks van het merk Cliffs zijn erg stevig!"

Hun prijs is helaas ook erg stevig (CL1382: 1.19€ voor 100+ bij Farnell). Kunnen deze goed in dikke frontpanelen? Goed als in "zonder geklooi met groter uitboren aan de achterkant ofzo".

Goedkoop een Formant bouwen kan inderdaad niet, dus als deze jacks echt goed zijn dan moet het bij de mijne ook maar eens voor de modules die nu nog geen minijack zijn.
 
Back
Top