Atari cubase bebruikers...

remkowski

registered abuser
Lid sinds
16 september 2007
Berichten
306
Heb een arpeggiator prog voor in cubase, maar hoe open ik die in cubase 2.0 ?
Simply pull up the accesoiry from the desktop menu???

Kom er niet uit :(
Een stap voor stap uitleg zou voor mij t handigst zijn als totale leek :)

Dank alvast!!

Gaat om t volgende programmaatje:

ARPEG.ACC by Richard Homme
This is available on most Atari FTP sites and also on the Atari-MIDI file section. It is a desk accessory which means you can have it open at the same time your sequencer is running. It has three directions: up, down, and an up/down combination. It also has settings for the range, speed, as well as start, stop, and reset. There are also settings for MIDI sync, velocity, start time, clock delay as well which MIDI channel will be transmitted. To use it, simply pull up the accessory from the desktop menu. Set the speed, direction and range. Select [start] and start playing individual notes on your MIDI keyboard. You do not need to hold down chords as in other hardware arpeggiators. ARPEG.ACC remembers the last note played and adds it to the line of notes already in memory.
 
Ik heb geen atari of ooit gehad maar er staat dat het een stand alone programma is wat je bijvoorbeeld naast cubase of een andere sequencer draait.

Een plugin laden in cubase uit het atari tijdperk lijkt me zoiezo onmogelijk.
 
je moet er een accessoire van maken.... ik geloof door de file ext. te veranderen naar .acc
dan moet ie ook nog in je system folder staan (of op de zelfde flop)
Ik kan het vanavond exact voor je nakijken... pak ik de manual erbij

@anoniempje
Tis wel degelijk mogelijk!!!
 
Euhh met system folder bedoel ik dezelfde map waar cubase.prg staat samen met de Mros (drivers)
 
Heb m op de harddisk gezet tussen Cubase prg. en def.arr etc maar ik kom m niet tegen in cubase..
Zou ie dan in de options dropdown moeten komen tussen phrase synth ,midi processor etc?

Dank dat je het even wil nakijken!

vond m op t net als arp.arc heb daar al acc van gemaakt aangezien dat een foutje is neem ik aan?

Groet
Remko
 
je moet er een accessoire van maken.... ik geloof door de file ext. te veranderen naar .acc
dan moet ie ook nog in je system folder staan (of op de zelfde flop)
Ik kan het vanavond exact voor je nakijken... pak ik de manual erbij

@anoniempje
Tis wel degelijk mogelijk!!!

klopt ALS EEN BUS! En dan nu off topic: met sommige atari's kun je dingen doen die je nu nog amper met een full blown pc of mac kunt doen! Zo. dan heb ik dat maar even laten weten :D
 
De file moet in de cubase.dat folder, dan moet hij automatisch in de lijst verschijnen staat hier in de manual Echter wel voor cubase 3.11 ik weet niet hoe dat voor 2.x is
 
Alles geprobeerd. .ACC bestand alleen, .ACC bestand met alle componenten in de Cubase.DAT folder..
Verschijnt niet in de lijst..

Zal dus inderdaad alleen voor Cubase 3.11 kunnen..

Jammer.

3.11 heb ik niet en heb van horen zeggen dat je die niet gebruiken indien niet origineel met dongle.. erg buggy.

Dank voor je hulp!
 
Of moet ik het .prg bestand in .acc veranderen?
Staat al een .acc bestand tussen de download samen met een .key en .rsc bestand.
 
kan je de interne 'phrase synthesizer' optie daar niet voor gebruiken?
kweenie pcies hoe het allemaal werkt maar daar schijn je geinige dingen mee te kunnen doen...

Hier wil ik nog wel eens naar gaan kijken hoe t werkt , ziet er leuk uit iig.
 
Je kan bij de infobox de file ext wijzigen, je kan inderdaad dat even proberen zonder gevaar.
Dit is ook het geval als je drivers "aan" wilt zetten.
Met de phrase synth kan je overigens ook arp dingen doen
 
Je heb toch wel een megaST of ste/tt ? Want een 1040 of 520st heeft te weinig geheugen (1mb) om het program als accessoire te laden naast cubase
 
Ja heb een mega ste.

Heb die laatste arp (electric cow) net als stand alone gedraait.. werkt prima.
 
ligt er maar aan hoe groot de acc is nutuulk, ik had destijds er maar 1tje runnen tegelijk met cubase, g'leuf 1 of andere screen capture dinges ofzo...
cubase 2.0, in tegenstelling tot 3.0, vreet niet zoveel mem toch daar 2.0 op 1 floppy kan staan en dus nooit meer kan zijn dan 720 kb...
maar ik kan me voorstellen dat zo'n arpeggiator acc toch wel iets meer vreet dan een simpel screencap dinkie idd...
 
Als ik cubase.dat open kom ik daar niks tegen van bijv. de phrasesynth etc. dat zijn dan toch ook accessoires? Hij zou toch in de options lijst moeten verschijnen gewoon.. en in cubase zelf moeten draaien of moet ik hem naast cubase apart laden?? Zou niet weten hoe dat dan zou moeten aangezien ik cubase niet even naar een werkbalk kan droppen en dan de arp. kan laden..
 
Heb je een cubase 3.. Crack? Dan kan je proberen of het enkel aan de versie ligt.
 
Back
Top