D16 LuSH-101 - 8 Synth-in-One aangekondigd.

Prijs en release datum nog niet bekend, maar beta testing is begonnen.

attachment.php


Full Features

Multilayer architecture with 8 independent Layers (per-layer properties)
Up to 32 voices of polyphony
MIDI channel
Keyboard zone
Audio output
Synthesis
Oscillators (Saw, PWM, Noise), with Supersaw and HardSync options
Sub Oscillator (5 waveforms)
Self-oscillating, high-quality, multimode filter
Passive high-pass filter
Up to 8 voice unison with Tune, Cutoff and Panorama spread
2 LFOs with optional tempo synchronization and re-triggering modes (Trig, Gate, Arpe, None)
2 envelopes with re-triggering modes (Trig, Gate, LFO1, LFO2)
Insert effect (selectable algorithms):
Chorus
String Ensemble
Phaser
Flanger
Distortion
Vowel filter
Decimator
Tremolo
Modulation Matrix (modulation sources):
Note velocity
Pitch bend
Modulation wheel
Expression pedal
Sustain pedal
Keyboard’s aftertouch
Note pitch
Arpeggiator’s output
Arpeggiator
Step sequencer (Gate and Tie per step)
6 Run modes (Up, Down, Up and Down, Down and Up, Random, Manual)
Chord mode (Gater)
3 Hold modes (Normal, Toggle, Trigger)
Shuffle
Tempo multiplier (Full notes, Dotted notes, Triplets)
Mixer
Parametric EQs (1 per channel strip)
Compressors (1 per channel strip)
Up to 11 freely-assignable stereo output busses per instance
Send FX’s (Reverb, Chorus, Delay with tempo sync)
Presets
Over 1700 factory presets
5 preset categories (whole synth, single layer, Arpeggiator, Reverb, Delay)
Advanced, file-based preset browser
Miscellaneous
Advanced MIDI learn
Parameter mapping for VST / AU automation
System requirements

PC

OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
CPU: 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.7 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: VST host (32bit or 64bit)
Mac

OS: 10.6.x or 10.7.x
CPU: Intel based 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.4 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: AU or VST host (32bit or 64bit)
It's not a standalone program so you need a host application to use it.
 

Attachments

  • 1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    174,8 KB · Bekeken: 118
Last edited by a moderator:
fontgrootte na, want die is wel nog uit 2001 ;)
fonts hoeven zich niet aan te passen aan de door de gebruiker ingestelde resolutie...
een hogere resolutie moet vergeleken worden met een grotere tafel, er past meer op maar een A4-tje blijft gewoon van hetzelfde formaat nutuulk ;)
 
Shioitor is niet zo makkelijk om uit te spreken en te spellen. Ik bedoel, genoeg mensen die een Moog Rouge hebben ;)

(zou wellicht iets voor Clavia zijn)

De eerste keer dat ik de naam Shioitor zag, moest ik meteen aan de Iers/Schotse uitspraak van "shit" denken. Maar goed dat ze de naam hebben veranderd:D
 
Ik ben vooral enthousiast over de 8 layers waarvan ik niet begrijp dat die functie niet op iedere vst zit eigenlijk.
 
Ik vond de demo's goed klinken. De sound spreekt me alvast veel meer aan dan die van u-he Diva bijvoorbeeld. Om een of andere reden kan die mij niet bekoren.

Verder zie je als je goed kijkt op de afbeeldingen dat er ook een supersaw oscillator aanwezig is.
Lijkt me een perfecte plugin voor EDM.
 
Ziet er cool uit...
Hoe meer knoppen hoe beter ;o)
 
Hoe meer knoppen hoe beter ;o)
nou, dat gaat zeker niet altijd op... te veel knoppen is net als een hardware synth met diepe menu's maar gelukkig is de interface van deze VSTi nog redelijk rechtvoorwaards maar had best nog wel iets compacter gekunt allemaal...
 
Ik ben vooral enthousiast over de 8 layers waarvan ik niet begrijp dat die functie niet op iedere vst zit eigenlijk.

Omdat - als de layers elkaar niet beinvloeden - er weinig reden is om iets na te bootsen wat je DAW ook al kan, en omdat je als je dat niet doet je elke plug op een aparte core kan laten draaien (mits je DAW dat ondersteunt).

Er is niks dat je tegenhoudt om 7 extra instances van een plugin te openen en ze allemaal aan hetzelfde MIDI-kanaal te hangen.

Waar het echte werk in zit is om in totaal 8 coherente geluiden te maken (4 is al lastig) die elkaar niet in de weg zitten; dat vereist een hoop kennis en fantasie. Wat het erger maakt is dat zo'n "combi" (zoals ook bekend van vrijwel ieder workstation) vaak zoveel ruimte inneemt in de mix dat je 'm vrijwel niet kunt gebruiken tenzij je 'm terugschroeft qua kracht.
 
Wat het erger maakt is dat zo'n "combi" (zoals ook bekend van vrijwel ieder workstation) vaak zoveel ruimte inneemt in de mix dat je 'm vrijwel niet kunt gebruiken tenzij je 'm terugschroeft qua kracht.
idd maar ik ga er vanuit dat als iemand 8 layers gebruikt er niet 1 of 2 layers tussen zit met een dikke PWM bass bijv. maar eerder iets met vooral wat panning, detune, LPFje hier en HPFje daar endergelijke en dat allemaal met hun eigen LFO instellingen, dus uit hele subtiele/magere soundjes een dikkere sound kneden...
 
Dat deze synth in ontwikkeling was, is inderdaad uitgelekt. Maar vervolgens besloot D16 er dan ook maar een webpagina voor te openen met geluidsvoorbeelden en al. Dat valt toch niet meer onder 'per ongeluk'. :-)

Het was een beta tester die het veel te vroeg had uitgelekt terwijl zij nog diep in hun 64bits optimalisatie zaten van hun bestaande plugins. En die shioitor page is er heel lang af geweest maar hun sound clips hebben ze wel lang op soundcloud gehad. De page die er nu is staat er nog maar van vorige week op hoor.

Weet je wat het is met die d16 plugins, die synthesis zit echt wel goed, het enige wat je kan zeggen van de drumboxen is dat het de "fatness" mist van de analoge componenten waar het door gaat in de echte bakken. Maar eigenlijk kan je zo'n dingen heel goed oplossen met nls summing, one knob fatter of zoiets...
 
Al een prijs bekend voor dit moois?

Phochos
 
Back
Top