D16 LuSH-101 - 8 Synth-in-One aangekondigd.

Prijs en release datum nog niet bekend, maar beta testing is begonnen.

attachment.php


Full Features

Multilayer architecture with 8 independent Layers (per-layer properties)
Up to 32 voices of polyphony
MIDI channel
Keyboard zone
Audio output
Synthesis
Oscillators (Saw, PWM, Noise), with Supersaw and HardSync options
Sub Oscillator (5 waveforms)
Self-oscillating, high-quality, multimode filter
Passive high-pass filter
Up to 8 voice unison with Tune, Cutoff and Panorama spread
2 LFOs with optional tempo synchronization and re-triggering modes (Trig, Gate, Arpe, None)
2 envelopes with re-triggering modes (Trig, Gate, LFO1, LFO2)
Insert effect (selectable algorithms):
Chorus
String Ensemble
Phaser
Flanger
Distortion
Vowel filter
Decimator
Tremolo
Modulation Matrix (modulation sources):
Note velocity
Pitch bend
Modulation wheel
Expression pedal
Sustain pedal
Keyboard’s aftertouch
Note pitch
Arpeggiator’s output
Arpeggiator
Step sequencer (Gate and Tie per step)
6 Run modes (Up, Down, Up and Down, Down and Up, Random, Manual)
Chord mode (Gater)
3 Hold modes (Normal, Toggle, Trigger)
Shuffle
Tempo multiplier (Full notes, Dotted notes, Triplets)
Mixer
Parametric EQs (1 per channel strip)
Compressors (1 per channel strip)
Up to 11 freely-assignable stereo output busses per instance
Send FX’s (Reverb, Chorus, Delay with tempo sync)
Presets
Over 1700 factory presets
5 preset categories (whole synth, single layer, Arpeggiator, Reverb, Delay)
Advanced, file-based preset browser
Miscellaneous
Advanced MIDI learn
Parameter mapping for VST / AU automation
System requirements

PC

OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
CPU: 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.7 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: VST host (32bit or 64bit)
Mac

OS: 10.6.x or 10.7.x
CPU: Intel based 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.4 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: AU or VST host (32bit or 64bit)
It's not a standalone program so you need a host application to use it.
 

Attachments

  • 1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    1-lush-101-gui-synthesis-1.jpg
    174,8 KB · Bekeken: 118
Last edited by a moderator:
System requirements

PC

OS: Windows XP, Windows Vista, Windows 7
CPU: 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.7 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: VST host (32bit or 64bit)
Mac

OS: 10.6.x or 10.7.x
CPU: Intel based 2.8 Ghz with SSE (i7 based 3.4 GHz recommended)????
RAM: 1 GB (1.5 GB recommended)
Software: AU or VST host (32bit or 64bit)
It's not a standalone program so you need a host application to use it.

Tja, als dit eronder staan dan is het echt soft hoor.
Maar toegeven in hard mag ie er ook wel komen
 
Ik ben nooit onder de indruk geweest van spul van D16. Als de audio demo's representatief zijn voor Lush, dan mis ik niks. Vind het zelfs niet eens frontpage waardig, maar goed, wie ben ik.
 
Drumcomputers van D16 zijn m'n bread & butter. Ben erg benieuwd naar deze sh101+! D16 maakt naar mijn mening erg fijn spul. En dat voor een Pool *duikt weg* :)
 
Gut wat heb jij een negatieve kijk op zaken... tel daarbij je flutargumenten op en het feest is compleet.

:frons:

Het argument dat een toetsenbord op je scherm, inclusief mod/pitch wheels niet zo gek veel toevoegt vind ik niet zo flut. De hele bende neemt nodeloos veel ruimte in beslag (grofweg 1/3e van de hele interface).
 
De hele bende neemt nodeloos veel ruimte in beslag (grofweg 1/3e van de hele interface).
pcies, en het had nog compacter gekunt als de waveform selector slechts 1 wave zou laten zien waar op geklikt kan worden om hem te veranderen ipv zo'n hele rij met lampjes er voor... maar goed, dan leek 'ie nutuulk qua indeling dingensen niet meer op een oale roland...
 
Gut wat heb jij een negatieve kijk op zaken... tel daarbij je flutargumenten op en het feest is compleet.

Nee, dat zijn prima argumenten. Er wordt energie gestopt in het laten lijken op een nooit-bestaande SH-101 terwijl dat geld bespaard kon worden op de prijs (ik zou niet raar opkijken van 149, ik verwacht 129, maar dan nog, een designer die het werk niet hoeft te doen kan makkelijk de prijs drukken met 20 piek).

Alhoewel ik D16 het minst erge vind zijn ze nog steeds hardstikke skeu. Voor de goede orde: ik heb alle D16 plugs en ik ben er dol op.

Aan geluidskwaliteit is genoeg aandacht besteed lijkt me zo, en d16 heeft sowieso een reputatie van goedklinkende plugs, dus wat je probleem nou is snap ik niet zo...
Deze plugin is al in 2009 aangekondigd, maar het is nu 2012 en in de tussentijd is er niet stilgezeten; denk aan Diva. Dat soort innovaties moet je meenemen.

En zo'n keyboard onder je plug, kun je heel vaak gewoon uitzetten in de opties. Maar hey het oog wil soms toch ook wat?
Het oog wil ook wat, maar niet als het ten koste gaat van gebruikersvriendelijkheid. Welk OS je ook gebruikt, mensen zijn allemaal waardeloos in mikken met de muis. Een grote knop is makkelijker klikbaar dan een kleine.

Het is dat een MC-202 minder hip is als een SH101, maar het zou wel een verdomd veel effectievere interface vormen. Die ruimte die nu door de toetsen wordt ingenomen had je kunnen gebruiken om de ruimte tussen de sliders te vergroten. Of als je naar de arpeggiator-sectie kijkt; in plaats van die priegel-lichtjes zou je iets groters kunnen hebben wat veel makkelijker te klikken is.

En die rode displays? Hallo? Waar kijk je naar op het moment dat je dit leest? Juist! Dat is een DISPLAY.

lWkDN.jpg
 
de drukknoppen hadden minimaal net zo groot mogen zijn als het 'audio output' display met '1' er in... de knoppies nu zijn veel te krielkip... *zoemer*
dus, het hele idee van een analeuke bak namaken in photonsoep (bij wijze van preken) is sowieso over het algemeen vaak niet echt een goeie...
 
Synthforum is niet geoptimaliseerd voor netbooks of mobieltjes, op de edit/quote-knop en fontgrootte na, want die is wel nog uit 2001 ;)
 
Ik snap niet dat sommige mensen er zo'n probleem van maken dat D16 tijd en moeite in het uiterlijk van deze synth gestoken hebben.

Toen ik de Drumazon voor het eerst probeerde, had ik bijna het gevoel met een echte 909 bezig te zijn (en ik had op dat moment ook een 909 staan, dus ik kan het weten). Het plaatje dat ik op mijn scherm zag, droeg daar aan bij, dus dat gaf wat mij betreft zeker een meerwaarde.

Je kunt een plugin (i.i.g. in Cubase) ook via de generic editor editten trouwens. Ik vind een mooie interface als deze alleen veel prettiger werken.
 
De aankondiging van deze synth kwam echter veel en veel te vroeg. Dat was DRIE (!!) jaar geleden al, toen de GUI wel gereed was ('k vind het in dit geval heel mooi, dat foto-realistische).
Doordat deze SHIOITOR/Lush101 maar niet kwam, raakte ik mijn interesse er volkomen in kwijt, onverschillig of hij ooit de markt zou halen of niet.

Het was beter geweest als de aankondiging niet hadden gedaan destijds. Maar nu het moment marktgereedheid nadert, ben ik natuurlijk wel benieuwd of deze synth waar maakt wat het suggereert.
 
Volgens mij was die aankondiging ook per ongeluk.
 
Dat deze synth in ontwikkeling was, is inderdaad uitgelekt. Maar vervolgens besloot D16 er dan ook maar een webpagina voor te openen met geluidsvoorbeelden en al. Dat valt toch niet meer onder 'per ongeluk'. :-)
 
Ik vermoed dat deze ook als RE plug voor reason gaat uitkomen dit ivm de naamswijziging van SHIOITOR naar luSH101 en omdat d16 ook al heeft aangegeven RE's te gaan maken....Verder lijkt het me een leuke softsynth :)
 
Shioitor is niet zo makkelijk om uit te spreken en te spellen. Ik bedoel, genoeg mensen die een Moog Rouge hebben ;)

(zou wellicht iets voor Clavia zijn)
 
Back
Top