GRATIS Service Manual Downloads!

senso

The Original Maniac
Lid sinds
8 juli 2002
Berichten
1.442
Locatie
Amsterdam
Ik heb net weer van iemand gehoord die 25 dollar moest betalen voor een emailtje met een service manual pdf. Krijgt'ie een paar paginas met schemas (inkompleet!) van een nauwelijks leesbare kwaliteit. Pure afzetterij dus. :maffia:

Er staan nu inmiddels bijna 250 stuks op m'n informatie site. Allemaal kompleet met alle tekeningen, onderdelen lijst, etc en in high resolution. En er komen nog veel meer bij.
Dus als je iets nodig hebt voor een reparatie:
SYNFO :eureka:
 
Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat bedrijven dat niet sowieso doen - het is niet alsof je automatisch een vakkundig reparateur bent als je een service-manual hebt, copyrights voor al lang vergane producten boeien ook geen hout, en wat je zegt, van die afzetterij krijgen Moog, Roland etc. ook geen cent.

Top!

edit: re: kosten - kun je deze dingen niet gewoon bij Amazon S3 er op gooien? Je betaalt letterlijk maar een paar cent per gigabyte, als je dat al niet doet.
 
als je nog manuals mist, ik heb er ook een berg manuals.

:mega:

Bedankt voor het aanbod. Altijd welkom natuurlijk.
Maar ik heb meer dan 20 dozen, vol met gedrukte exemplaren, die allemaal nog gescand moeten worden. Daar gaat nog wel een paar jaartjes werk in zitten.
Dus als je scans van hoge kwaliteit hebt, dan graag. Naar hard copies ga ik pas weer kijken als ik me door die stapels hier heb gewerkt.
 
Hier een vaag linkje naar SM's;
http://elektrotanya.com/

edit:
Natuurlijk ff erbij zetten:
Goed bezig, dit gaat erg gewaardeerd worden door veel syntheresseerden! :D
 
Laatst gewijzigd:
Thanks!

Heb nog een prophet 5 rev 3.xx service manual voor je....als pdf.
pm me je email adres...

Bedankt voor het aanbod, maar die heb ik al. Moet alleen nog "gereinigd" worden en dan gaat'ie ook op de site. Ik ben eigenlijk nog helemaat niet toegekomen aan de merken voorbij de R van Roland. En er is ook nog een heleboel daarvoor dat nog gedaan moet worden.

Waar ik wel nog naar zoek is bijvoorbeeld RSF, Siel en Synton.
 
Hier een vaag linkje naar SM's;
http://elektrotanya.com/

Die heb ik al "geplukt". ;)
Zit inderdaad ook synth materiaal tussen, maar verstopt tussen ongelooflijk veel ander spul, voornamelijk HiFi maar ook veel niet-muziek. Ook is niet alles van top kwaliteit en ik zet niets op m'n site wat niet 100% kompleet en perfekt is. Er staat al genoeg rommel op het internet.
 
Ik ben de werkplaats en het magazijn aan het opruimen.
Er komt heel veel vrij waaronder ook diverse service-documentatie.
Enerzijds omdat ik het dubbel heb, anderzijds omdat ik het in pdf heb.
Het gaat hierbij om vooral originelen maar ook copieën.
Wellicht zit er iets bij.
Ronduit de meeste documentatie is in nieuwstaat. Soms zelfs ongebruikt.
Nog lang niet alles is geplaatst maar daar wordt aan gewerkt.
Check de url: http://www.dlse.nl/occasions/occasions_misc.html
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben de werkplaats en het magazijn aan het opruimen.
Er komt heel veel vrij waaronder ook diverse service-documentatie.
Enerzijds omdat ik het dubbel heb, anderzijds omdat ik het in pdf heb.
Het gaat hierbij om vooral originelen maar ook copieën.
Wellicht zit er iets bij.
Nog lang niet alles is geplaatst maar daar wordt aan gewerkt.
Check de url: http://www.dlse.nl/occasions/occasions_misc.html

En die stel je dan GRATIS ter beschikking aan de TS om te scannen...?
 
Hmm.. vreemd. :?
Maar misschien volg je de verkeerde volgorde? Normaal moet je eerst inloggen voor een transactie, maar bij een donatie moet je eerst het bedrag invullen en dan pas inloggen.
Ik wens je vanzelfspreken success. :halleluja
 
Dit krijgen we :


attachment.php
 

Attachments

  • Knipselsenso.JPG
    Knipselsenso.JPG
    40,3 KB · Bekeken: 53
Omdat ik voor elke service manual die ik daar download een zeer kleine bijdrage wil doen :kont:
 
waarom wil je dat dan? ...gaat die bijdrage naar de makers van de manuals dan?

Hosting is goedkoop maar niet gratis en als een piek dat kan helpen is dat toch leuk, of niet? Als die paar euro het verschil maakt tussen "gratis" downloaden of $50 betalen aan een of andere vage eBay dude die het in z'n eigen zak steekt zou die keuze snel gemaakt moeten zijn.

Je kunt 't niet allemaal op Rapidshare of zo smijten, daar wordt 't na een maand weer hard van afgeknikkerd. Op Wikipedia/Wikibooks dumpen gaat ook niet, copyright en zo.
 
Back
Top