Amiga 500

Ja, maar dat is allemaal in assembler geprogrameerd, kost weinig geheugen en relatief meer cpu power uit de amiga custom chips.

Maar terug naar je drive, zijn het pc diskettes die je hebt? Ze moeten wel op de amiga geformatteerd zijn, heb je wel een werkende workbench?
 
Ja, maar dat is allemaal in assembler geprogrameerd, kost weinig geheugen en relatief meer cpu power uit de amiga custom chips.

Maar terug naar je drive, zijn het pc diskettes die je hebt? Je moet ze wel op de amiga geformatteerd zijn, heb je wel een werkende workbench?

Het zijn allemaal originele amiga diskettes. En heb al verschillende workbrenchs toegestuurd gekregen dus aan de floppy's ligt het niet. Heb wel een disk clean flop gekocht , moet nog komen. Maar wil zowieso kijken of ik ergens een amiga kan opscharrelen waar ik de drive uit kan halen.
 
bijlage
 

Attachments

  • 18042008190.jpg
    18042008190.jpg
    59,9 KB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
met Deluxe Paint III :D
:D
dat was echt een gaaf programma! je vertelt een amiga dat'ie een rondje moet tekenen met
overlopende kleuren naar het midden, en een halve dag later heb je een gekleurd cirkeltje!
als je dan op de tab-toets drukte, gingen al die kleuren heel spacy tekeer! ook vette 3D-effecten,
maar zóóó langzaam...

@Analogman: als ik jou was, zou ik nóg een A500 proberen te vinden voor de onderdelen, moet
niet zo heel moeilijk zijn om te vinden denk ik (en ook niet duur). misschien vind je natuurlijk wel
een werkend exemplaar, maar ik kan me voorstellen dat voor jou de lol er dan af is.

@etaoin: had je nog wat aan die amigaspulletjes die ik je gegeven had?
 
Ik vind het wel knap dat de amiga al die 3d animaties etc maar met zo weinig geheugen kan.
is dit nou amiga 500?
YouTube - Amiga World Animation Video Vol. 1 (Part 2/6)
als het al een 500 zou zijn dan komt het dus niet in 1 run uit het geheugen maar is in kleine scenes opgenomen...

iets wat wel in 1 ruk (in stukken vanaf diskette werd ge-preload) werd afgespeeld op de machine zelf was bijv dit:



og her er å lage ni fingre og plass baller:



met slechte jaren 90 background radiation muziek (uit de tijd dat pappie en mammie je nog van een schone luier voorzagen) :D
 
Laatst gewijzigd:
als het al een 500 zou zijn dan komt het dus niet in 1 run uit het geheugen maar is in kleine scenes opgenomen...

iets wat wel in 1 ruk (in stukken vanaf diskette werd ge-preload) werd afgespeeld op de machine zelf was bijv dit:

YouTube - Spaceballs State Of The Art Amiga Demo HD Quality

og her er å lage ni fingre og plass baller:

YouTube - 9 fingers / spaceballs (making of)

met slechte jaren 90 background radiation muziek (uit de tijd dat pappie en mammie je nog van een schone luier voorzagen) :D

en past dat op 1 flop van minder dan 1 mb?
 
iets wat wel in 1 ruk (in stukken vanaf diskette werd ge-preload) werd afgespeeld op de machine zelf was bijv dit:

YouTube - Spaceballs State Of The Art Amiga Demo HD Quality

Nou Nou... ik vind dit best cool eigenlijk.
Analogman, ik zou mij niet zo druk maken met de amiga toestand, met Magix-video-deluxe maak je video-opnames van jezelf of vrienden die aan het dansen zijn, daarna werk je met de quantizers-alpha-maskers of whatever, vervolgens de effecten toevoegen en hier heb je dan het begint. Alleen kun jij daarmee geen animaties maken maar dat doe je met macromedia flash, vegas, after effects, noem maar op. :kroon:
 
en past dat op 1 flop van minder dan 1 mb?
het zijn veelal silouetten met een andere screen als overlay die dan ook nog wat beweegt, die graphics staan uiteraard gecomprimeerd op de flop en worden on the fly uitgepakt tot pre defined frames en klaar gezet in een ander stuk van het geheugen zodat de video naadloosch ende aan 1 stuk door kan lopen... er word over het algemeen bij dit soort dingen ook veel gebruik gemaakt van pallet shifting...
Nou Nou... ik vind dit best cool eigenlijk.
Analogman, ik zou mij niet zo druk maken met de amiga toestand, met Magix-video-deluxe maak je video-opnames van jezelf of vrienden die aan het dansen zijn, daarna werk je met de quantizers-alpha-maskers of whatever, vervolgens de effecten toevoegen en hier heb je dan het begint. Alleen kun jij daarmee geen animaties maken maar dat doe je met macromedia flash, vegas, after effects, noem maar op. :kroon:
mja dat advies is al eens eerder gegeven... ik snap er ook geen stekker nog stopcontact van wat nu toch zo fascinerend is aan het maken van animaties op een Amiga 500... zelfs in DOS (bij wijze van spreken) kan/kon je al veel meer... het is gewoon echt niet meer van deze tijd, net zoiets als retro kerstkaarten uit printen met een Commodore MPS-803 printer :P
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top