Amiga 500

Oke, ik heb wel een externe drive, maar die is voor die grotere floppy's. Maar die krijgt op de een of andere manier geen stroom.
dan is ie dus ook kapot of de connector aan de achterzijde of de kabel is niet meer 100%... die zaken moeten het op zijn minst gewoon doen anders is het geen volwaardige computer (maar dat had je dus moeten testen alvorens je tot aankoop over ging maar goed tsja)... zorg dus ff dat je op 1 of andere manier het kan testen met een andere drive en/of de drive met een andere Amiga dan kan je al een aantal dingen gaan uitsluiten... wat heb je er (nog) voor betaald trouwens?
 
dan is ie dus ook kapot of de connector aan de achterzijde of de kabel is niet meer 100%... die zaken moeten het op zijn minst gewoon doen anders is het geen volwaardige computer (maar dat had je dus moeten testen alvorens je tot aankoop over ging maar goed tsja)... zorg dus ff dat je op 1 of andere manier het kan testen met een andere drive en/of de drive met een andere Amiga dan kan je al een aantal dingen gaan uitsluiten... wat heb je er (nog) voor betaald trouwens?

euh, 500 floppy's, commodore 64 met snellader en casette, amiga 500 met extra geheugen externe flop drive (grote)
2 tientjes
 
euh, 500 floppy's, commodore 64 met snellader en casette, amiga 500 met extra geheugen externe flop drive (grote)
2 tientjes
mja t'iz niet je-van-het, een C64 zonder diskdrive bijv is gewoon niet echt spannend/compleet te noemen en dan nog een Amiga die eigenlijk op het meest cruciale punt ook al niet werkt... t'is toch maar weer 20 euro voor erg weinig eigenlijk...
 
Kan niet zomaar elke willekeurige floppy drive zijn. Hij moet specifiek geschikt zijn voor Amiga.
 
Probeer anders eens een externe drive te versieren..

Amiga 500 start op van df0 of zeg maar interne drive, je hebt hem werkend nodig dus.
Heb namelijk veel geld verdiend eind jaren '80 met bootswitch mods in te bouwen en 5 1/4" externe drives te verkopen :peukie:


Gebruik je de juiste floppys analogman ? beetje domme vraag misschien 8D
 
Amiga 500 start op van df0 of zeg maar interne drive, je hebt hem werkend nodig dus.
klopt, je hebt helemaal gelijk, maar hij kan die externe drive nog wel ff testen op een andere Amiga nutuulk
maar als ie het dan doet dan heeft analogman er nog niet veel aan verder...
Gebruik je de juiste floppys analogman ?
die van het Henk ten Hoor merk toch? :koffie:
 
Amiga 500 start op van df0 of zeg maar interne drive, je hebt hem werkend nodig dus.
Heb namelijk veel geld verdiend eind jaren '80 met bootswitch mods in te bouwen en 5 1/4" externe drives te verkopen :peukie:


Gebruik je de juiste floppys analogman ? beetje domme vraag misschien 8D

ja, ik heb 500 DD floppy's. Hoef ik ook geen meer om te branden :P
 
Zit er ergens een extra schakelaartje ingebouwd ???? (DF0: DF1:)

Als de 5 1/4 aansluit en het schakelaartje omzet begint dan de externe drive te klikken ?


Externe drive externe voeding toch ????? aaarg te lang geleden kan mis zijn .-)
 
waren die er ook dan? ik had een externe drive die voeding kreeg van de Amiga zelf...

Je kan, de originele dan toch.
De 880k externe 5 1/4 hadden een eigen voeding dacht ik ... nog eens kan mis zijn :?... te lang geleden 8D
 
waren die er ook dan? ik had een externe drive die voeding kreeg van de Amiga zelf...

externe, kan je onder zien staan , onder de KVM switch. Heb er een TFT scherm op aan gesloten via de flikker fixer. Enneh, de amiga ligt beneden.... ligt nog uit elkaar.
18042008189.jpg
 
Ik heb een externe 3,5" drive bij mijn 1200 die gevoed wordt uit de Amiga zelf, dus ja, ze zijn er. Echter... gezien het stroomverbruik van een 5,25" drive kan ik me zowat niet voorstellen dat die uit de Amiga gevoed kan worden. Maar goed, ik kan het mis hebben...
 
In ieder geval als er geen bootswitch schakelaar op de A500 zit heb je ook niet veel aan een 5 1/4 externe drive.

Als die er wel in zit dan kan je opstarten van de externe drive
 
Back
Top