Amiga 500

Analogman

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 mei 2010
Berichten
1.457
Locatie
niet
Ik had een probleem met mijn amiga 500, hij kon geen floppy's meer lezen. Altijd een read/write error. Toen heb ik van een kennis gehoord dat het mischien aan de koppen van de Floppy disk drive kan liggen. Dus ik heb hem helemaal open gehaald (gelijk de hele amiga maar even schoon gemaakt), en met alcohol + wattestaafje de koppen even schoon gemaakt.
Alleen nu zit ik met 4 witte platte ronde dingetjes die van de zwarte kap van de floppy drive af kwamen, echter weet ik niet waar ik ze weer moet plaatsen.
Ook zit ik met een Cabslock toets waar de vering niet meer van werkt, wil dus ook niet meer indrukken...
Oh ja, ik heb ook nog de floppy cable (van mobo naar floppy, IDE geloof ik heet dat?) even vervangen door een nieuwe, werkt dit zomaar?

Bij voorbaat dank.



13042008186.jpg


12042008184.jpg


12042008183.jpg
 
Hmm,
foto's zijn me wat te groot om er zelf aan uit te kunnnen !!

vraag anders effe op Amigascene, of Belgium Amiga Club !!??
 
'k heb je foto's al is verkleint want ik zag er echt niks van !! :)
13042008186.jpg

12042008184.jpg

12042008183.jpg
 
Laatst gewijzigd:
en tja,
Het lijken wel afstands busjes ??
en idd, da's een Floppy kabel... geen IDE kabel !! :)
en probeer de Toets er eens af te halen...
'k ben zelf der geen expert in, maar mss is't rubbertje stuk,
en kun je de één van een andere toets gebruiken, en swappen !!??
 
Misschien is het insmelten van plastiek toch niet zo'n goed idee ;)
 
en tja,
Het lijken wel afstands busjes ??
en idd, da's een Floppy kabel... geen IDE kabel !! :)
en probeer de Toets er eens af te halen...
'k ben zelf der geen expert in, maar mss is't rubbertje stuk,
en kun je de één van een andere toets gebruiken, en swappen !!??

Ik heb alle toetsen er al afgehaald, om schoon te maken. deze toets wil er niet meer op.
Maar zit ook met de vierkanten cirkeltjes die op de kap van de Flop drive moeten, maar weet niet meer waar.
 
Ah joh, dan rommel je toch gewoon ff wat met plastic tasjes en een soldeerbout?
Werkt perfect, las ik ergens.
 
'k heb je foto's al is verkleint want ik zag er echt niks van !! :)
dat is nutuulk uitermate galant ende thoughful van je maar erm... de eerste 2 foto's zien er (nog steeds) uit alsof je (lees: algemeen, niet stephen in het bijzonder dus) eerst meerdere van die flesjes waarvan er 1 op de 3e foto te zien is hebt zitten zuipen :D
m.a.w.: je ziet nog steeds niet duidelijk wat die witte dopjes nu pcies zijn...

en ff nog een fotografisch tipje: als je foto's toch al zulke joekels zijn waarom zoom je dan nog in???!!! :?
want als je dat niet had gedaan waren ze op z'n minst net zo scherp geweest als die met dat flesje :geslaagd:
 
dat is nutuulk uitermate galant ende thoughful van je maar erm... de eerste 2 foto's zien er (nog steeds) uit alsof je (lees: algemeen, niet stephen in het bijzonder dus) eerst meerdere van die flesjes waarvan er 1 op de 3e foto te zien is hebt zitten zuipen :D
m.a.w.: je ziet nog steeds niet duidelijk wat die witte dopjes nu pcies zijn...

ik zal nog even een duidelijke foto maken. En ga je nu een profiel foto doen van mijn hand met een flesje alcohol?????:?
 
En ga je nu een profiel foto doen van mijn hand met een flesje alcohol?????:?
waarom zou ik dat doen? er is verder weinig ludieks aan die foto met dat flesje...
en daarbij; jouw'n hand doet, wat mij betreft dan, helemaal niet ter zake (dus ook niet op die floppen foto)...

maar goed, daar gaat deze thread niet over...

als je nu idd even een betere foto maakt dan kan er wat beter gekeken worden naar wat die dingetjes nu zijn...
 
Kan natuurlijk ook zijn dat er een ic'tje kapot is ergens..

Probeer anders eens een externe drive te versieren..
 
Back
Top