Omnisphere update 1.5 (feb. 2011)

Offtopic: moderator, waarom klopt de tijd van de postings niet? De klok loopt 2 uur achter..
 
Ja, ik heb hem aangeschaft.
Ik vind het zeker de moeite waard. $ 100,00 (nu ong. € 72,00) is best veel op zich (we zijn verwend met de gratis updates en patches), maar aangezien Spectrasonics mij nooit teleur heeft gesteld en het ook nog eens een goed/leuk doel steunt, heb ik de knoop doorgehakt en hem aangeschaft.
Je krijgt een redelijk beeld uit bovenstaande video's. Ik heb zelf niet alles beluisterd, het zijn er eenvoudigweg teveel om ff door te nemen.
Er zitten ook nieuwe soundsources bij (407 stuks) en dat is mooi meegenomen. Als het alleen de patches waren geweest had ik het denk ik niet gedaan ivm de prijs.

tja dat is ook zo de dollar koers maakt het natuurlijk een stuk goedkoper. Ik ga er een nachtje over slapen:)
 
Ik heb hem gekocht. Allereerst voor het goede doel, en daarnaast als ook omdat het een uitbreiding is voor Omnisphere (en de kans om de OMG-1 te kunnen winnen natuul'k)

Het zijn WEER 700 presets extra, maar dit keer met nieuw sample materiaal. Op de een of andere manier had ik in m]n hoofd dat het allemaal moog sounds zouden zijn, maar dat is dus niet zo. Het een allergaatje van pads, bassen, arps, drones en leads uit allerlei bronnen. Ook het een en ander uit diverse Moogs.

1 reden die me ook over de streep trok waren de sounds van "bekenden" zoals Jan Hammer. (maar daar hoef je het dus ECHT niet voor te doen), Artemiy Pavlov (wel eens mee te maken gehad)) en Dave Spiers van GForce software en vaste gast uit de Sonic State podcasts ( waar ik ook Diego Stocco en Howard Scarr van ken (en waar de dochter van Bob Moog ook een keer te gast was en vertelde over de Moog Foundation en de financiering van het Moogseum die voor een deel hieruit gaat komen.)

Dus is het het waard als 100$ soundbank?: Weet ik nog niet Ben nog laaaang niet alle sounds doorgelopen. Er zitten wel een hoop insprirende dingen tussen waardoor ik meteen op record druk en een riedeltje opneem om later uit te werken.

Maar: bedenk dit:
* Omnisphere verdient niets aan de verkoop. 100% gaat naar de stichting.
* Je maakt kans om de OMG-1 te winnen als je een track maakt met deze sounds.
* Je steunt dus ook de oprichting van het Moogseum. Zonder Bob hadden wij hier wellicht nooit met z'n allen gezeten.
* Je krijgt weer 2 gig uitbreiding voor je Omnisphere synth. Van bekenden en minder bekenden (voor mij dan) en je kunt dan ook weer uitpluizen hoe zei met een monstersynth als Omnisphere omgaan. (Zoals Artemiy Pavlov van Sinevibes/Roland Clan, die FM geluiden maakt zonder FM te gebruiken, maar ringmodulatie. Leerzaam (voor mij dan!)

Vanaf morgen (28 maart) zounden er audio demo's op de site komen.
 
Maar: bedenk dit:
* Omnisphere verdient niets aan de verkoop. 100% gaat naar de stichting.
* Je maakt kans om de OMG-1 te winnen als je een track maakt met deze sounds.
* Je steunt dus ook de oprichting van het Moogseum. Zonder Bob hadden wij hier wellicht nooit met z'n allen gezeten.
* Je krijgt weer 2 gig uitbreiding voor je Omnisphere synth. Van bekenden en minder bekenden (voor mij dan) en je kunt dan ook weer uitpluizen hoe zei met een monstersynth als Omnisphere omgaan. (Zoals Artemiy Pavlov van Sinevibes/Roland Clan, die FM geluiden maakt zonder FM te gebruiken, maar ringmodulatie. Leerzaam (voor mij dan!)

Vanaf morgen (28 maart) zounden er audio demo's op de site komen.

Dit zijn nou net niet de dingen waarvoor ik het zou doen:) maar goed. ik ben heel benieuwd naar de sounds van Richard Divine hoe zijn die?
weet je ik ga hem denk ik maar gewoon aanschaffen.
 
ik heb hem ook gekocht echt heel brukbare mooie sounds zeker de moeite waard
 
Back
Top